Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در دو روز آینده برای استان‌های مازندران و گیلان افزایش ابر، بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود، گفت: از روز یکشنبه با شمالی شدن جریانات دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و در اواخر وقت در خراسان شمالی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: روز دوشنبه ضمن تداوم بارندگی در مناطقی مانند مازندران، گیلان، اردبیل گستره بارش‌ها در شمال استان خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز بیشتر خواهد شد.

ضیائیان تصریح کرد: در استان‌های سمنان و تهران شاهد تداوم بارندگی خواهیم بود.

ضیائیان اظهار کرد: از بعد از ظهر یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه بارش در استان های گلستان، خراسان شمالی و شرق مازندران شدید و احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تصریح کرد: در روز سه‌شنبه احتمال بارندگی در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات شمال استان فارس و مناطق مرکزی کرمان وجود دارد.

او با بیان اینکه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش نسبی دما بین ۴ تا ۸ درجه در شمال شرق، شرق، سواحل شمال کشور از جمله استان‌های اردبیل و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: در ساعات بعد از ظهر جمعه در نواحی مرزی جنوب غرب کشور گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک وجود دارد.

ضیائیان یادآور شد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و وزش باد شدید و گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی همچنین درباره آخرین وضعیت آب و هوای استان تهران هم گفت: تهران فردا صاف، گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و امشب آسمان کمی ابری همراه با وزش باد است بیشترین دمای تهران ۳۱ و کمترین آن ۲۰ درجه خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار و کاهش دما در تهران از فردا

آفتاب‌‌نیوز :

براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران امروز(۲ اردیبهشت) آسمان قسمتی ابری، به‌تدریج افزایش ابر و در بخش‌های شمالی و ارتفاعات استان گاهی رگبار باران و رعد و برق و افزایش وزش باد و در بخش‌های مرکزی، جنوبی و غربی وزش باد نسبتا شدید تا شدید مورد انتظار است.

از روز دوشنبه تا چهارشنبه (۳ تا ۵ اردیبهشت) با نفوذ سامانه بارشی آسمانی نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۳ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا ابری و وزش باد، با احتمال رگبار و رعد و برق، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴  و حداکثر دمای ۲۶  درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۴ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱  درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد
  • آذربایجان شرقی تا سه‌شنبه بارانی می‌شود
  • رگبار و کاهش دما در تهران از فردا
  • بارش پراکنده باران همراه با وزش باد در قم
  • پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی