Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@13:27:44 GMT

پرکردن ۴ حلقه چاه غیرمجاز در شهریورماه

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۷۷۴۰

پرکردن ۴ حلقه چاه غیرمجاز در شهریورماه

ایسنا/لرستان مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۴ حلقه چاه غیر مجاز در شهریورماه امسال پر و مسلوب‌المنفعه شد.

داریوش حسن‌نژاد امروز چهارم مهرماه اظهار کرد: به دلیل آسیب جبران ناپذیر چاه‌های غیرمجاز و اضافه برداشت چاه‌های مجاز به سفره‌های آب زیرزمینی و حوزه‌های آبخوان، با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در راستای برخورد با چاه‌های غیر مجاز با زحمات و پیگیری‌های مدیران منابع آب شهرستان‌های تابع و طی بازدیدهای میدانی و شناسایی چاه‌های غیرمجاز  توسط نیروهای گشت وبازرسی در شهریور ماه سال جاری ۴ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب‌المنفعه شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: این چاه‌های غیرمجاز در روستاهای چاله کمالوند شهرستان خرم‌آباد، روستای سلاحورزی شهرستان سلسله و دو حلقه چاه غیرمجاز در حومه بخش معمولان شهرستان پلدختر بودند که پس از طی مراحل قانونی و صدور حکم مراجع قضایی با کمک نیروهای انتظامی پر و مسلوب‌المنفعه شد.

 حسن‌نژاد حذف اضافه‌برداشت چاه‌های مجاز و پرکردن چاه‌های غیرمجاز را از مهمترین و اصلی ترین راهکارهای به تعادل رساندن منابع آب زیرزمینی دشت‌های کشور دانست و اظهار کرد: همه ما باید به این نکته واقف شویم که انسداد چاه‌های غیر مجاز دارای منفعت عمومی است و در صورت عدم جلوگیری از برداشت آب از این آنها، سطح آب‌های زیرزمینی به سیر قهقرایی خود را ادامه داده و به مرور شاهد از دست رفتن اندوخته‌های این موهبت الهی خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی چاه های غیرمجاز انسداد چاه های غیرمجاز منابع آب زیرزمینی چاه های غیرمجاز حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توقف ۴ مورد تغییر کابری غیر مجاز در اراضی الیگودرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سرهنگ مسلم مویدی گفت: گشت‌های حفظ کاربری استان در تعطیلات نوروزی همچنان ادامه دارد و امروز هشتم فروردین چهار مورد تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان الیگودرز شناسایی و اخطار توقف عملیات و دیوارنویسی برای آنها صادر شد.

وی حفظ کاربری اراضی را عامل تأمین کننده امنیت غذایی کشور دانست و از مسئولان استانی و شهرستانی خواست برای حراست از این اراضی با جهاد کشاورزی همکاری کنند.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان مشارکت و نظارت همگانی را بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور عنوان کرد و گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ۱۳۱) تماس بگیرند و یا با مراجعه به واحد‌های کشیک مستقر در مدیریت امور اراضی استان موارد را اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • بررسی راهکارهای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در پیرانشهر
  • بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز در کردستان
  • ساخت و سازهای غیرمجاز تضییع حقوق عامه شهروندان است
  • شناسایی ۴۸ انشعاب غیر مجاز آب در بندر امام خمینی
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در روستای نصرآباد
  • استقبال مسافران نوروزی از ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان در لرستان
  • در جدال ارزها با همراهی وکیل متخصص
  • شناسایی و توقف ۴ مورد تغییر کابری غیر مجاز در اراضی الیگودرز
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب + عکس