Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@13:48:41 GMT

کاهش دمای هوا و بارش پراکنده باران در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۷۷۴۲

کاهش دمای هوا و بارش پراکنده باران در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی هواشناسی خراسان رضوی، مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار شماره 27 در خصوص نفوذ جریانات نسبتاً سرد شمالی و کاهش محسوس دما، همچنین وقوع بارش پراکنده باران و برف در استان به‌ویژه نیمه شمالی را پیش‌بینی کرد.

بر این اساس کاهش محسوس دمای هوا و رخداد بارش پراکنده باران در سطح استان (در ارتفاعات هزار مسجد و بینالود بارش پراکنده باران و برف) و در مناطق مستعد وزش باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی‌شده، به‌طوری‌که بیشترین بارش طی روز دوشنبه ( هفتم مهرماه) در مناطق شمالی، غربی و ارتفاعات مرکزی استان و کاهش محسوس دمای هوا (بین 6 تا 8 درجه سلسیوس) از روز دوشنبه تا اوایل وقت روز چهارشنبه (نهم مهرماه) اعلام‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین احتمال آب‌گرفتگی معابر، تشکیل مه و کاهش میدان دید افقی، لغزندگی و اختلال در سیستم حمل‌ونقل محورهای کوهستانی، آسیب به سازه‌های موقت و به‌ویژه کاهش محسوس دمای هوا در سطح استان. (در نواحی کوهستانی و سردسیر حداقل دمای شبانه به حدود صفر درجه سلسیوس خواهد رسید.) دور از انتظار نیست.

کاهش محسوس دمای هوا از  اواخر وقت یکشنبه ( 6 مهرماه) آغاز و با  احتمال بارش تا سه‌شنبه صبح ( هشتم مهرماه) و تداوم روند کاهش دمای هوا تا اوایل وقت چهارشنبه (نهم مهرماه) ادامه دارد.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی توصیه کرده است ضمن خودداری از تردد و سفرهای غیرضروری به‌ویژه در محورهای کوهستانی شمال استان، تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و مراکزی که تولیدات آن‌ها نسبت به تغییرات دمایی آسیب‌پذیرند، همچنین تمهیدات لازم برای جمع‌آوری محصولات کشاورزی دپو شده انجام شود.

انتهای پیام/ 70042

منبع: فارس

کلیدواژه: هشدار زرد کاهش دما در خراسان رضوی کاهش محسوس دمای هوا بارش پراکنده باران خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای آرامش بخش باران در دل طبیعت روستای چهارتکاب + فیلم

بارش باران بهاری شمال شرق کشور را نیز در برگرفته است و این روزها شهرهای مختلف استان خراسان رضوی نیز از رحمت الهی بی بهره نماندند. 

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم صدای زیبا و آرامش بخش باران را در دل طبیعت روستای چهارتکاب از توابع شهرستان فریمان را به نمایش گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان رضوی

 

بیشتر بخوانید:

فیلمی از بارش باران سیل آسا در روستای پاتک میانده کرمان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران
  • بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه
  • صدای آرامش بخش باران در دل طبیعت روستای چهارتکاب + فیلم
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • افزایش محسوس دمای هوا در آسمان مازندران
  • وزش باد وضعیت جوی خراسان رضوی را ناپایدار می‌کند