Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، محمد رشیدی با حضور در استودیو پخش خبر 21 شبکه یک سیما افزود:​ در طول این سال ها شورای اقتصاد برای قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی تصمیم گیری می کرد ولی اکنون شورایی را ایجاد کردیم که بر خلاف شورای اقتصاد 9 نفر در آن حضور دارند که سه نفر اعضای آن از دولت که وزیر کشاورزی، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان مدیریت و برنامه هستند و 6 نفر اعضای دیگر از مدافعان حقوق کشاورزان که رئیس نظام صنفی کشاورزی، رئیس اتحادیه تعاونی های روستایی، رئیس سازمان مهندسی کشاورزی و همچنین دو کشاورز خبره و رئیس اتحادیه گندم کاران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تعیین قیمت گذاری ها افزود: در سال های گذشته قیمت ها واقعی نبود ولی حدود سه سال در دهه 70 که قیمت ها نزدیک به قیمت واقعی رسید، در آن سال ها به خودکفایی رسیدیم و این طرح جدید صرفا مربوط به گندم نیست و تعیین قیمت در برنج، چغندر قند، پیاز، سیب زمینی، پنبه، حبوبات و محصولات دامی در این قانون دیده شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:​ در حال حاضر حدود 5 میلیون تن واردات گندم داریم که با نرخ ارز حدود 6 هزار تومان در هر کیلو قیمت این محصول وارداتی است. دولت قیمت خرید گندم را حدود چهار هزار تومان اعلام کرده است.

رشیدی تصریح کرد: ما بایدبه خودکفایی برسیم و کشاورزان را بهره مند کنیم.

وی با بیان اینکه در سال 2019 اولین وارد کننده برنج دنیا با یک میلیون و 400 هزار تن شدیم ادامه داد :برنج کاران مشکلات زیادی دارند و باید سیاست هایی را اعلام کنیم که واردات صورت نگیرد و قانون خرید تضمینی شامل برنج هم می شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:  از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۷۰  هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان ۱۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • برداشت ۱۹ هزار تن کلزا در دهلران
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • طرح الگو کشت به طور جدی دنبال شود/ نگاه دولت به کشاورز ویژه باشد