Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@11:31:53 GMT

برنج پاکستانی به جای برنج هندی در سفره ایرانی ها

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۷۹۷۱

ساعت 24 - از آنجا که به خاطر مشکل در مکانیزم پرداخت هندی‌های صادرات برنج باسماتی به ایران را متوقف کرده‌اند، ایران برای تامین نیاز خود به سمت پاکستانی‌ها رفته است.

به گزارش فارس به نقل از گرینمارت، به خاطر مشکل در مکانیزم پرداخت پول برنج وارداتی ایران، طرف هندی صادرات برنج به ایران را متوقف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا ایران برای خرید برنج به سمت پاکستانی‌ها رفته است. گزارشات حاکی از آن است که ایران موقتا به سمت خرید برنج پاکستانی روی آورده و همین امر هندی‌ها را به شدت نگران کرده است. وینود کائول، مدیرعامل انجمن صادرکنندگان برنج هند می‌گوید: این روند تا زمانی که هند بتواند صادرات برنج خود به ایران را از سر گیرد و تعهدات مالی تسویه شود ادامه خواهد یافت. وی تاکید کرد: حضور بلندمدت پاکستانی‌ها در ایران می‌تواند برای هند مشکل‌زا باشد چراکه همه ساله تهران 34 درصد برنج صادراتی باسماتی را به خود اختصاص می‌دهد. وی همچنین گفت: با توجه به آنکه پیش بینی می‌شود تولید برنج باسماتی هند طی سال جاری رشد قابل توجهی داشته باشد، روند صادرات به ایران باید هر چه زودتر از سر گرفته شود. تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران روند پرداخت پول برنج وارداتی از هند توسط ایران را مختل کرده است البته وزارت صنعت و بازرگانی هند می‌گوید در تلاش است تا یک خط محدود اعتباری از طریق اگزیم بانک این کشور به ایران اختصاص دهد. هند و ایران هم اکنون در حال بررسی موضوع مبادله کالا به کالا هستند و ایران گفته در ازای واردات برنج،‌ دارو و شکر آماده است به این کشور کود کشاورزی صادر کند. هندی‌ها اما می‌گویند با توجه به آنکه واردات نفت ایران را متوقف کرده‌اند، تحویل گرفتن کود کشاورزی بجای برنج، شکر و دارو از نظر اقتصادی برای آنها به صرفه نیست.

آمارها حاکی از آن است که ایران سالانه 1.3 میلیون تن برنج از هند وارد می‌کند که این میزان طی سال جاری 20 درصد کاهش یافته است. صادرکنندگان هندی به خاطر آنکه پول برنج صادراتی خود را دریافت نکرده‌اند، تحویل باسماتی به ایران را متوقف کرده‌اند. پیش بینی‌ها حاکی از آن است که هند طی سال جاری 8 میلیون تن برنج باسماتی تولید خواهد کرد و در نهایت مجبور است برای این حجم تولید خود در بازار جهانی مشتری پیدا کند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ایران را متوقف کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو تن از خدمه کشتی توقیف شده در ایران تبعه پاکستان هستند

به گزارش خبرآنلاین شبکه خبری «جیو نیوز» پاکستان امروز مدعی شد که ایران حضور هرگونه اتباع پاکستانی در میان خدمه های کشتی توقیف شده ام‌اس‌سی آریس را بررسی می‌کند.

این رسانه پاکستانی به نقل از سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد اعلام کرد: جزئیات ارائه شده از سوی وزارت امور خارجه پاکستان به تهران ارسال شده و این موضوع با توجه به حسن نیت دو کشور و روابط برادرانه ایران و پاکستان از نزدیک پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی روز شنبه ۲۵ فروردین ماه در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شد. این کشتی با پرچم پرتغال توسط شرکت Zodiac که مالک آن یک سرمایه‌دار صهیونیست بنام Eyal Ofer است اداره می‌شود.

رژیم صهیونیستی که بشدت از قدرت بازدارندگی دفاعی و پاسخ تهران در هراس است در این باره دست به دامن متحد دیرینه خود واشنگتن شده است.

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به زعم خود اعلام کرد: ما توقیف کشتی انگلیسی MSC AIRES با پرچم پرتغال در آب های بین المللی توسط ایران را به شدت محکوم می کنیم. خدمه این کشتی متشکل از اتباع هند، فیلیپین، پاکستان، روسیه و استونی است و ما از ایران می خواهیم که کشتی و خدمه بین المللی آن را فورا آزاد کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895491

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟
  • دو تن از خدمه کشتی توقیف شده در ایران تبعه پاکستان هستند
  • ادبیات جالب سناتور پاکستانی از حمله ایران به اسرائیل (فیلم)
  • طرز تهیه ذرت‌های تازه در شن توسط پیرمرد پاکستانی (فیلم)
  • ادبیات جالب سناتور پاکستانی از حمله ایران به اسرائیل
  • قیمت روز برنج ایرانی و خارجی یکشنبه ۲۶ فروردین۱۴۰۳
  • نحوه پخت واویشکای مرغ توسط آشپز‌ هندی (فیلم)
  • بازگشت رونق به بازار برنج ایرانی | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟
  • طرز تهیه یک غذای خوشمزه خیابانی با دل و جگر توسط آشپز پاکستانی (فیلم)
  • بازار برنج ایرانی رونق یافت | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟