Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@06:40:49 GMT

اعطای جایزه به یک روزنامه‌نگار لغو شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۸۲۱۶

اعطای جایزه به یک روزنامه‌نگار لغو شد

وزارت خارجه آمریکا اعطای جایزه به یک روزنامه‌نگار فنلاندی را به دلیل انتقادهای او از دونالد ترامپ لغو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وزارت خارجه آمریکا اعطای جایزه به یک روزنامه‌نگار فنلاندی را به دلیل انتقادات او از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا لغو کرد.

این مطلب را دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا اعلام و اضافه کرده واشنگتن علاوه بر لغو اعطای این جایزه به «جسیکا آرو» درباره این تصمیم به کنگره و رسانه‌ها دروغ گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرو، روزنامه‌نگار تحقیقی فنلاندی قرار بود «جایزه بین‌المللی زنان شجاع» را در مارس ۲۰۱۹ دریافت کند اما او ناگهان و بدون هیچ توضیحی از دریافت این جایزه محروم شد.

روزنامه فارن‌پالیسی در گزارشی فاش کرد که وزارت خارجه آمریکا احتمالاً با جلوگیری از اعطای این جایزه به آرو قصد داشته از او بابت انتقاداتش از ترامپ انتقام بگیرد.

«رابرت پالادینو»، سخنگوی وزارت خارجه در آن زمان مدعی شد که نامزد شدن آرو برای دریافت این جایزه ناشی از سوءتفاهم بوده و به او اشتباهاً در این باره اطلاع‌رسانی شده است.

او گفت: «به دلیل ناهماهنگی در ارتباط با نامزدها و سفارت‌خانه‌هایمان اشتباهی تأسف‌آور رخ داد و به یکی از نامزدها به اشتباه اطلاع داده شد که نام او به عنوان برنده نهایی انتخاب شده است. بابت این اشتباه متأسفیم.»

علی‌رغم این یک مقام وزارت خارجه آمریکا به شرط عدم افشای نام به فارن‌پالیسی گفت اهدای جایزه به جسیکا آرو به دلیل انتقادات او در گذشته از دونالد ترامپ لغو شد.

جسیکا آرو در مصاحبه با فارن‌پالیسی، لغو جایزه‌اش به دلیل انتقاد از ترامپ را تأیید کرده و اینکه دولت آمریکا اجازه می‌دهد مسائل پیش‌ پا افتاده در تصمیم‌گیری‌های آن دخالت کند را «هراس‌آور» توصیف کرده است.

آرو گفت: «وقتی به من بدون اطلاع قبلی گفته شد که کنار گذاشته شده‌‌ام، دچار هراس و شوک شدم. این واقعیت که تصمیم‌های سیاسی یا تنگ‌نظری‌های رئیس‌جمهور روی تصمیم‌گیری دیپلمات‌های آمریکا برای انتخاب یا عدم انتخاب آثار حقوق بشری افراد اثر می‌گذارد واقعیت واقعاً هراس‌آوری است.»

در گزارش ۱۶ صفحه‌ای دفتر بازرسی کل وزارت خارجه تصریح شده که انتقادات آرو از ترامپ در فضای مجازی تنها دلیل لغو نامزدی او برای دریافت این جایزه بوده است.

انتشار این گزارش، یک سال بعد از آن صورت می‌گیرد که گروهی از سناتورهای دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس خواستار تحقیق دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا درباره دلایل لغو جایزه آرو شدند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترامپ روزنامه نگار وزارت خارجه آمریکا روزنامه نگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه کمک‌های غرب نمی‌تواند اوکراین را به پیروزی برساند، گفت: آمریکا با افزایش نقش خود در این جنگ همان شکست تحقیرآمیزی را تجربه خواهد کرد که در جنگ‌های افغانستان و ویتنام متحمل شد.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به موافقت مجلس نمایندگان آمریکا برای اعطای کمک‌های تسلیحاتی تازه به اوکراین، گفت دخالت بیشتر واشنگتن در این جنگ منجر به همان «شکست پرهیاهو و تحقیرآمیز» خواهد شد که در ویتنام و افغانستان متوجه واشنگتن شد.

زاخارووا در بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه روسیه منتشر شد، اظهار کرد: «اقدامات واشنگتن به‌عنوان کشوری که عملاً یکی از طرفین دخیل در جنگ اوکراین است، با مقابله‌ای قاطعانه و بی‌قیدوشرط مواجه خواهد شد. افزایش عمق درگیری این کشور در جنگی ترکیبی علیه روسیه به همان شکست پرهیاهو و تحقیرآمیزی منجر خواهد شد که واشنگتن در زمان حضور خود در ویتنام و افغانستان متحمل شد.»

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این اظهارات زاخارووا یک روز پس از آن منتشر شد که مجلس نمایندگان آمریکا در روز شنبه لایحه کمک ۶۰.۸ میلیارددلاری به اوکراین را تصویب کرد و آن را برای بررسی به مجلس سنا فرستاد.

انتظار می‌رود مجلس سنا هم با تصویب این لایحه موافقت کند و لایحه بودجه کمکی برای اوکراین در نهایت به کاخ سفید ارسال شود تا با امضای رئیس‌جمهور آمریکا، وجهه قانونی پیدا کند.

زاخارووا درباره حمایت دو حزبی اعضای مجلس نمایندگان از تصویب این لایحه گفت: «نخبگان حاکم در آمریکا فارغ از وابستگی حزبی خود، آماده‌اند تا اوکراین را غرق در سلاح کنند، با این هدف که این کشور تا ازبین‌رفتن آخرین سرباز خود به جنگ ادامه دهد. واشنگتن برای انجام این کار به راهکاری مبتذل متوسل می‌شود، یعنی سرقت دارایی‌های مسدودشده روسیه که کنگره چراغ سبز آن را به کاخ سفید نشان داده است.»

همزمان با آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کشورهای غربی دارایی‌های خارجی و ذخایر ارزی روسیه را تصرف کردند که مجموع آن‌ها به ۳۱۹ میلیارد دلار می‌رسد. بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از آن در کشورهای اتحادیه اروپا است و بروکسل هم در حال بررسی این پیشنهاد است که از دارایی‌ای تصرف‌شده روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه واشنگتن دیگر به پیروزی اوکراین در جنگ امیدی ندارد، گفت آمریکا انتظار دارد ارتش اوکراین تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر سال میلادی جاری در برابر روسیه مقاومت کند تا وجهه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در این انتخابات حفظ شود.

ماریا زاخارووا در انتها گفت تلاش‌های غرب برای نجات دولت اوکراین «محکوم به شکست» بوده اهداف روسیه در جنگ اوکراین به طور کامل محقق خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • معرفی برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین
  • آمریکا چهار شرکت مرتبط با برنامه موشکی پاکستان را تحریم کرد