Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه جامعه بین المللی به وجود القاعده و داعش در بدنه دولت مستعفی یمن واقف است، گفت: سازمان ملل باید مواضع منطقی در چارچوب احترام به شرافت،حاکمیت و منافع یمن اتخاذ کند به گونه‌ای که صلح و امنیت بین المللی را استحکام بخشد.

به گزارش گروه بین المللی خبرگزاری آنا، رئیس شورای عالی سیاسی یمن طی نطقی به مناسبت گرامی‌داشت پنجاه و هشتمین سالروز انقلاب ۲۶ سپتامبر یمن که به سرنگونی پادشاهی متوکلی یمن در این کشور منجر شد، گفت که اگر کسانی بودند که از این انقلاب صیانت می‌کردند، پنجاه و هشت سال زمان کافی بود تا یمن در جمع کشورهای ثروتمند، قوی و پیشرفته جای گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش پایگاه خبری المسیره، «مهدی المشاط» گفت:«امروز ما به شصتمین سال قیام ۲۶ سپتامبر نزدیک می‌شویم و متوجه‌ایم که این انقلاب دستخوش تحولات و دسیسه‌هایی شد که به امیدها و آرمان‌های این انقلاب ضربه زد».

وی افزود: «زمام انقلاب ۲۶ سپتامبر ۱۹۶۲ میلادی به افراد بی انصافی سپرده شده بود  که بیش از نیم قرن، خانواده‌ای حکومت کردند و تا خرخره غرق فساد بودند و رنج امروز ما نتیجه نفوذها و دسیسه‌های خارجی است که انقلاب ۲۶ سپتامبر را هدف قرار داد».

المشاط تأکید کرد: «داعیان انقلاب ۲۶ سپتامبر که مزدور بیگانگان بودند عمداً اصول و آرمان‌های انقلاب آن را از بین بردند و در به روی دخالت خارجی در امور کشور گشودند و هیچ چیز مانند افتادن در دام سرسپردگی روح انقلاب‌ها را نمی کشد و این همان چیزی است که باید در خاطره‌ها جاودانه و در هر مرحله از تاریخ ملت بزرگمان به یاد داشته باشیم».

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: «ما با اراده‌ای انعطاف ناپذیر و عزمی راسخ مصمم هستیم که اعتبار انقلاب‌های ۲۶ سپتامبر و ۱۴ اکتبر را برگردانیم. رشادت و جانفشانی‌هایی که یمنی‌ها طی ۶ سال اخیر نشان داده‌اند، بهترین گواه این است که ما قدم در مسیر آزادی و استقلال گذاشته‌ایم».

المشاط افزود: «ماهمچنان با ثبات قدم و تلاش مضاعف، کشورمان را از هر رنجی خلاصی می‌دهیم و با پروردگار و ملت خود عهد می‌بندیم که تا رسیدن به آزادی و استقلال در انجام مسئولیت خود کوتاهی نمی‌کنیم».

رئیس شورای عالی یمن گفت: «من دستان ارتش، کمیته‌های مردمی و سرویس‌های امنیتی یمن در ادامه تلاش و سازندگی در راه کشور را می‌فشاریم و با همه کسانی که سعی در تضعیف امنیت شهروندان را دارند، مقابله می‌کنم».

المشاط درباره کرسی جمهوری یمن در سازمان ملل هم گفت: «این کرسی همچنان خالی است و کسی که روی آن می‌نشیند، نماینده کسی جز خودش و عده‌ای طرد شده ازسوی  ملت یمن نیست».

او ضمن درخواست از سازمان ملل برای دست کشیدن از به رسمیت شناختن کسانی که منافع یمن و یمنی‌ها را در نظر نمی‌گیرند، گفت: «تاریخ، اشتباه جامعه بین المللی و سازمان ملل در به رسمیت شناختن مشروعیت کسانی که خودشان می‌دانند مشروعیتشان دروغین و از لحاظ اخلاقی، منطقی و قانونی غیرواقعی است، نخواهد بخشید».

المشاط گفت: «جامعه بین الملی می‌داند که القاعده و داعشی بخش لاینفکی از مشروعیت ادعایی (دولت مستعفی منصور هادی هستند) و می‌داند که دزدان و فاسدان مشروعیت ندارند. کسانی که در کشورهایی ساکن هستند که پایتختشان بمباران می‌شود، مشروعیت ندارند؛ بنابراین سازمان ملل و جامعه بین المللی  باید در مواضعشان تجدید نظر کنند، زیرا اگر آن را اصلاح نکنند، تاریخ آنها را نخواهد بخشید.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پایان گفت: سازمان ملل باید  مواضع عقلانی و منطقی در چارچوب احترام به شرافت و حاکمیت و منافع یمن اتخاذ کند به گونه‌ای که صلح و امنیت بین المللی را استحکام بخشد».

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: داعش القاعده سازمان ملل متحد صلح و امنیت مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن رئیس شورای عالی سیاسی یمن جامعه بین المللی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام حضرتعالی مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، متن پیام به شرح زیر است:

«با سلام و احترام خدمت رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی (دامه برکاته)؛

پیام شما در پی قهرمانی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رقابت های آسیایی قرقیزستان، مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است.

به عنوان عضو کوچکی از ایران بزرگ اسلامی، برایمان مایه مباهات و افتخار است که توانستیم بار دیگر دل رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مردم عزیز را شاد کنیم و امیدواریم که با دعای خیر حضرتعالی و مردم شریف، در میادین بین المللی آینده موفق باشیم.»

کد خبر 6081368

دیگر خبرها

  • رویکرد حساب ۱۰۰ امام محرومیت زدایی از جامعه است
  • کنعانی وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را شدیدا محکوم کرد
  • رأی آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل محکوم است
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر انقلاب
  • پیام حضرتعالی مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است
  • یک واقف آمریکایی ۱۰ هزار قطعه تمبر به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • پیروزی انقلاب مرهون اطاعت پذیری بدنه ارتش از امام بود
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند