Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@20:01:57 GMT

بازگشت پرسپولیس به اصل

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۸۲۳۴

  به گزارش جام نیوز، بازی مقابل الشارجه برای پرسپولیس اگر نگوییم مهمترین بازی فصل، یکی از مهمترین ها بود. برای قهرمان ایران که در تمام روزهای بعد از قهرمانی چهارم در لیگ برتر، چهره یک قهرمان برتر را به نمایش نگذاشته، آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا یک بازی خاص و متفاوت بود که می توانست فرصتی برای ابراز وجود دوباره باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمان لیگ ایران بعد از آسان گیری ها و سهل انگاری های فراوان پس از مسجل شدن قهرمانی که به از کف رفتن جام حذفی منجر شد، در آسیا هم کمتر نشانی از یک تیم قهرمان و برنده داشت. تیمی که به بردهای سریالی اش عادت کرده بودیم و در تمام این سال ها رویین تن نشان داده بود اما بعد از قهرمانی چهارم ناگهان همه آن ویژگی های مثبت و درخشان رنگ باختند و قهرمان بی انگیزه ایران بدل به یک تیم معمولی شد که حتی از پس حریفان متوسط نیز نمی آمد.

 

این حکایت نومیدکننده در آسیا نیز امتداد یافت. آنجا که سرخ ها برابر التعاون ضعریفترین نماینده تاریخ سعودی در لیگ قهرمانان به زحمت و به زحمت و با حداقل اختلاف به پیروزی رسیدند و در برابر الدحیل قدرتمند و پرستاره خیلی راحت تر از حد تصور سپر زمین انداختند.

 

با این بک گراند بازی برابر الشارجه که در بازی های قبلی برابر التعاون و الدحیل آتشبازی راه انداخته و دروازه رقبا را به توپ بسته بود، خطرناک تر ازهمیشه به نظر می رسید به ویژه اینکه صعود دو تیم به این بازی گره خورده بود.

 

پرسپولیس اما در برابر الشارجه بازی را متفاوت از تمامی روزهای پشین آغاز کرد. تیمی حریص، پرانگیزه و شاداب که ظاهرا آمده بوده تمامی روزهای ملال آور گذشته را مقابل الشارجه تلافی کند و ثابت کند که هنوز همان تیم رویین تن، شکست ناپذیر و خوفناک گذشته است. تیمی که شمایل قهرمانی به او می آید.

 

بازی حریصانه و ولع سرخ ها خیلی زود کار را یکسره کرد و الشارجه تا خود را در زمین پیدا کند گل نخست را پذیرفت. گلی که فشارشکن بود و ادامه راه برای پرسپولیس هموارتر نشان کرد. یحیی با همان آرایش ۴-۴-۲ محبوب خود تمامی انرژی خود را روی کانال های کناری معطوف کرده بود. چه آنکه بدون یک پلی میکر تخصصی و پا به توپ که در بازی عمقی تبحر داشته باشد، پرسپولیس تنها باید روی کناره ها تمرکز می کرد تا با ستاره های پا به توپ و فانتزی خود بتواند حریف را در منگنه قرار دهد. تاکتیکی ساده و تکراری اما به شدن کارآمد که از همان دقیقه نخست الشارجه را به عقب راند و موقعیت های پرشمار و گل های زیبای بازی را خلق کرد.

 

تخصص، توانایی و هماهنگی بشار و نعمتی در راست و درخشش نوبرانه پهلوان در چپ از همان دقیقه نخست بازی را به زمین و حتی باکس ۱۸ قدم الشارجه برد تا ابتکار توپ و میدان کاملا در اختیار پرسپولیس باشد.

 

۴ گل تماشایی که هر ۴ تا از کانال های کناری ساخته شدند و مهمتر از آن باز شدن قفل پای مهاجمان پرسپولیس و برد درخشان نتیجه همین تاکتیک ساده و اجرای کامل و بی نقص آن بود تا از پرسپولیس یک نمایش متفاوت در برابر الشارجه ببینیم. نمایشی در استانداردهای یک قهرمان دست نیافتنی که حتی از روزهای اوج فصل پیش نیز بهتر بود.

 

پرسپولیس با این برد و این بازی بی نقص نشان داد اگرچه چهره اش تا حد بسیاری تغییر کرده و کمتر از آن تیم همیشه ثابت برانکو نشانی دارد اما ژن بردن و موفقیت در DNA سرخ ها لانه کرده و درست سر بزنگاه خود را نشان می دهد. یک بازگشت بی حرف و حدیث و تماشایی به اصل خویشتن.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نیوز بازیکن پرسپولیس جام گزارش گل محمدی فوتبال جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۸۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلاحت زاده: امیدوارم بگذارند استقلال قهرمان شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فرشاد فلاحت زاده در مورد بیانیه باشگاه استقلال و اشتباهات داوری اخیر اظهار داشت: به اعتقاد من مسبب و منبع اکثر اشتباهات داوری فدراسیون فوتبال است. دست فدراسیون در انتخاب داوران باز است و اگر یک یا دو بازی اشتباهی صورت می‌گرفت، قابل چشم‌پوشی بود، اما مداوم این مسائل دیده می‌شود و زمانی هم که این اشتباهات ثابت می‌شود، کسر امتیازی صورت نمی‌گیرد و خب عملا فایده‌ای ندارد. رقابت باید سالم دنبال شود و باشگاه نیز به همین علت نگران است. با توجه به تقابل حساس و نزدیک در بالای جدول، اشتباهات داوری تاثیر مهمی در نتایج دارد و سرنوشت قهرمانی را تعیین می‌کند. فدراسیون مایل به دخالت در نتایج از طریق داوران است، تا سیاست‌های خود را دنبال کند.

به نقل از ایرنا وی افزود: در این فصل اشتباهات داوری بسیاری برای دو تیم پرسپولیس و استقلال رخ داده و هر دو تیم بیانیه‌های متعددی داده‌اند، اما این اشتباهات بیشتر برای تیم استقلال رخ داده است. امیدوار هستم که با آمدن VAR دیگر شاهد این مسائل نباشیم. در بازی‌های حساس پیش رو که سرنوشت قهرمانی تعیین می‌شود، باید نظارت جدی‌تری صورت بگیرد و از داوران با تجربه‌تر استفاده شود. حق استقلال در این فصل قهرمانی است و امیدوارم به این مهم دست پیدا کند.

پیشکسوت استقلال در خصوص اختلافات بین جواد نکونام سرمربی استقلال و علی خطیر مدیرعامل این باشگاه تصریح کرد: هواداران خواستار حضور نکونام و مهدی هاشمی‌نسب در تیم هستند. نکونام در فوتبال کشورمان برند. با توجه به حضور موفق وی به عنوان بازیکن در تیم استقلال، تیم ملی و فوتبال اروپا، هواداران علاقه ویژه‌ای نسبت به او دارند. در مورد هاشمی‌نسب نیز همین موضوع صدق می‌کند. منشا این اختلافات به ابتدای فصل باز می‌گردد. کادرفنی گزینه‌هایی را برای جذب بازیکن ارائه داد که موافقتی صورت نگرفت و حرف‌های نکونام خریداری نداشت.

فلاحت‌زاده گفت: در حال حاظر استقلال تنها ۱۲ بازیکن با کیفیت دارد و مصدومیت برخی بازیکنان دست مربی را در انتخاب ترکیب تیم کوتاه می‌کند. با این شرایط واقعا نمی‌دانم به چه علت روی سرمربی فشار است و نکونام را در تنگنا قرار می‌دهند. نتیجه‌گیری استقلال به نفع مدیریت نیز هست. باید خواسته‌های مربی را تامین کنند و نظر سرمربی به عنوان مدیر فنی تیم محترم شمرده شود. همچنین همکاری‌های لازم با او صورت گیرد. در کل امیدوار هستم که این اختلافات دست استقلال را از جام قهرمانی کوتاه نکند.

وی ادامه داد: طی صحبت‌هایی که با نکونام داشتم، کادرفنی مایل به حضور هواداران در تمرینات تیم است. تمرینات باشگاه‌های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس کم از مسابقات آنها ندارد. اما همچنان موافقتی از سوی مدیریت با این درخواست صورت نگرفته است.

ملی‌پوش اسبق فوتبال کشورمان در مورد بازی پیش روی استقلال مقابل شمس آذر گفت: شمس‌آذر نوسان زیادی دارد و عملکرد آن‌ها ثابت نیست. همچنین سرمربی بومی و جوانی دارد و جزو تیم های موفق لیگ است. تمام تیم‌هایی که در مقابل پرسپولیس و استقلال قرار می‌گیرند، دوست دارند در زمین موفق ظاهر شوند و عملکرد مثبتی داشته باشند. به اعتقاد من بازی سختی خواهد بود اما باید سه امتیاز بازی را کسب کنیم.

وی گفت: به اعتقاد من بازی‌های پرسپولیس و استقلال با توجه به اینکه در کورس قهرمانی هستند، باید همزمان برگزار شود. نکونام فصل موفقی را پشت سر گذاشته است و امیدوارم ثمره آن قهرمانی استقلال و شادی دل هواداران باشد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897100

دیگر خبرها

  • فلاحت زاده: امیدوارم بگذارند استقلال قهرمان شود
  • آبی‌پوشان پایتخت به‌دنبال بازگشت به‌صدر جدول/ رونمایی از تراکتور بدون خمز
  • بازی گلر آکادمی پرسپولیس پیش از بازگشت بیرانوند
  • درخشان: واژه نمی خواهند قهرمان شویم، بچگانه است
  • پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود/ بازی کردن برابر صنعت نفت سخت است
  • استقلال - پرسپولیس؛ این بازی تاریخی قهرمان را مشخص می کند!
  • حلالی: سبک بازی استقلال را نمی‌پسندم/ پرسپولیس قهرمان می‌شود
  • ۱۱ بازیکن بی‌قرارداد برای پرسپولیس فاجعه است/ هرکس از پرسپولیس رفت پشیمان شد/ تیم اوسمار سپاهان را هم می‌زند و قهرمان می‌شود
  • امتیاز نامرئی استقلال پرید | کدام تیم قهرمان خواهد شد؟
  • کدام‌یک قهرمان لیگ می‌شود؛ استقلال یا پرسپولیس؟