Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-وزیر مشاور در وزارت خارجه امارات متحده عربی گفت: در حال حاضر این کشور نمیتواند از تعداد جنگنده‌های اف-۳۵ که قرار است از ارتش آمریکا خریداری شود، اطلاعاتی منتشر کند.

خبرگزاری میزان -طبق گزارش الشرق نیوز، انور قرقاش، طی سخنانی با بیان اینکه اسرائیل طرح الحاق را تا ابد به تعویق نمی‌اندازد، اظهار کرد: سران کشور امارات با نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیرامون موضوعات مختلفی همانند راه حل سیاسی مسئله فلسطین بویژه درباره چگونگی اجرای «حل دودولتی» با یکدیگر دارای اختلاف نظر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر مشاور در وزارت خارجه امارات متحده عربی با وجود عادی سازی مقامات این کشور با رژیم صهیونیستی و ثبت توافق سازش با رژیم اشغالگر بر لزوم تشکیل کانال‌های ویژه مذاکراتی با صهیونیست‌ها، تاکید کرد: تا این لحظه اعمال تحریم از سوی کشور‌های عربی بر این رژیم جوابگو نبوده است و بایستی راه مذاکره دنبال شود.

وی در ادامه اظهارات خود و با بی تفاوتی نسبت به بیانیه‌ها و مواضع محکومیت آمیز کشور‌های عربی و اسلامی جهان نسبت به عادی سازی رابطه امارات و بحرین با رژیم اشغالگر قدس، اظهار کرد: ما از ثبت توافق با اسرائیل چیزی را از دست ندادیم و بر تعداد دشمنان مان هم افزوده نشد، ما از ابتدا می‌دانستیم که توافق با اسرائیل به هیچ وجه به مزاج فلسطینی‌ها خوش نخواهد آمد.

انور قرقاش افزود: با این حال امارات از طریق این توافق قادر خواهد بود تا بیشتر به فلسطینی‌ها کمک کند. ما بعید میدانیم که تل آویو قول اش را در توقف طرح الحاق بشکند و ما معتقدیم که اسراییل طرح الحاق را تا ابد به تعویق نمی‌اندازد برای همین ضروریست تا فلسطینی‌ها هم به میز مذاکره بازگردند.

وزیر مشاور در وزارت خارجه امارات متحده عربی ضمن مفید دانستن سازش مقامات این کشور با رژیم اشغالگر قدس گفت: ایرانی‌ها بشدت نسبت به گام برداشته شده نگران هستند. این اقدام برای مقابله با تهران نیست.

بیشتر بخوانید: ادعای پمپئو: توافق امارات و اسرائیل برای جلوگیری از تهدید ایران

وی همچنین در پایان با اشاره به حجم معامله تسلیحاتی میان ابوظبی و واشنگتن، خاطرنشان کرد: ما اکنون نمی‌توانیم از تعداد جنگنده‌های اف-۳۵ که قرار است از ارتش آمریکا خریداری شود، اطلاعاتی منتشر کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: امارات و اسرائیل عادی ساززی روابط

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امارات و اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و طوفان امارات و عمان را زیر آب برد + عکس

سیل امارات متحده عربی را درنوردیده، بزرگراه‌های اصلی شهر را مسدود و پروازها را در فرودگاه بین‌المللی دبی مختل کرده است؛ دولت، این میزان بارندگی را در ۷۵ سال گذشته بی‌سابقه توصیف کرده است. سیل در عمان نیز تاکنون ۱۸ کشته برجای گذاشته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، باران‌ها از دوشنبه شب آغاز شد و تا عصر سه‌شنبه، بیش از ۱۴۲ میلی‌متر (۵.۵۹ اینچ) شهر بیابانی دبی را غرق در باران کرد؛ این میزان معمولاً میانگین مقداری است که در یک سال و نیم می‌رسد.

در فرودگاه بین‌المللی دبی که شلوغ‌ترین فرودگاه جهان برای سفرهای بین‌المللی و قطبی برای شرکت هواپیمایی امارات است، به طور متوسط ۹۴.۷ میلی‌متر یا ۳.۷۳ اینچ در بازه زمانی یک سال باران می‌بارد.

بعضی از مناطق داخلی امارات متحده عربی بیش از ۸۰ میلی متر (۳.۲ اینچ) بارندگی را طی ۲۴ ساعت تا ساعت هشت صبح سه شنبه ثبت کردند که به میانگین سالانه حدود ۱۰۰ میلی متر نزدیک می‌شود. باران در امارات متحده عربی غیرمعمول است اما به طور دوره‌ای در طول ماه‌های سردتر زمستان رخ می‌دهد.

خانه‌ها زیر آب رفته‌اند و وسایل نقلیه در جاده‌های سراسر دبی رها شدند تا مقامات کامیون‌های تانکر را به خیابان‌ها بفرستند تا آب را تخلیه کنند. با توجه به نبود بارندگی منظم، بسیاری از جاده‌ها و مناطق این شهر فاقد زهکشی هستند.

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، مراکز خرید شاخص دبی مال و امارات مال هر دو دچار سیل شدند و حداقل یکی از ایستگاه‌های متروی دبی را کاملاً آب گرفته است. مرکز ملی هواشناسی امارات در پستی در پلتفرم شبکه اجتماعی X از ساکنان خواست تا تمام اقدامات احتیاطی را انجام دهند و از مناطق سیل و تجمع آب دوری کنند.

دفتر رسانه دولتی امارات متحده عربی در حساب کاربری X خود نوشت که این بارش باران یک رویداد آب و هوایی «استثنایی» بود و حتی پیش‌بینی می‌شود که بارندگی بیشتر شود. مدارس در سراسر امارات تعطیل شده است و دولت دبی همچنین کار از راه دور را برای کارمندان خود تا امروز تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیش از این تغییرات آب‌وهوا باعث جاری شدن سیل در سراسر بحرین شد و ۱۸ کشته در عمان در روزهای یکشنبه و دوشنبه بر جای گذاشت.

هم عمان و هم امارات متحده عربی که سال گذشته میزبان مذاکرات اقلیمی سازمان ملل متحد Cop۲۸ بودند، قبلاً هشدار داده بودند که گرم شدن کره زمین احتمالاً منجر به سیل بیشتر خواهد شد.

کد خبر 745371

دیگر خبرها

  • اگر از سیل فیلم منتشر کنید، زندانی می‌شوید!
  • حاکمان امارات: مجازات زندان و جریمه در انتظار منتشر کنندگان تصاویر منفی یا جعلی از سیل دوبی
  • تاکید ایران و امارات بر توقف جنایت اسرائیل در غزه
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • سیل و طوفان امارات و عمان را زیر آب برد + عکس
  • سیل امارات و عمان را زیر آب برد + عکس
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل