Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@23:31:26 GMT

آغوش والدین، مسکن نوزادان است

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۸۵۵۵

آغوش والدین، مسکن نوزادان است

محققان "دانشگاه یورک" کانادا و "کالج دانشگاهی لندن" در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند اگر والدین هنگامیکه نوزاد در حال واکسن زدن است، صورت و بدن خود را به صورت و بدن نوزاد نزدیک نگه دارند، نوزاد درد کمتری را تجربه می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، یافته‌های اخیر محققان نشان می‌دهد تماس پوست والدین با نوزادان تازه متولد شده کمک می‌کند تا نوزادان با درد کنار بیایند و هنگام تزریق یا واکسیناسیون درد کمتری را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان فعالیت مغزی نوزادانی را که طی این مطالعه تحت آزمایش خون قرار گرفته بودند را کنترل کردند. بعضی از آنها در هنگام آزمایش بدون لباس و تنها با پوشک و برخی دیگر با لباس کامل در آغوش والدینشان بودند و باقی نوزادان در آن هنگام در دستگاه مخصوص نوزادان موسوم به انکوباتور بودند. سپس محققان با استفاده از الکترودهای روی سر، پاسخ درد مغز ۲۷ نوزاد تازه متولد شده تا ۹۶ روزه را اندازه‌گیری کردند. محققان دریافتند نوزادانی که بدون هیچ لباسی در تماس نزدیک با پوست والدین خود قرار داشتند در هنگام آزمایش و یا تزریق احساس درد کمتری تجربه می‌کردند. محققان دریافتند که فعالیت بیشتری در مغز نوزادان تازه متولد شده در واکنش به درد هنگامی که والدین آنها را از طریق لباس در آغوش داشتند، وجود داشت.

پاسخ اولیه مغز به درد، بدون در نظر گرفتن نحوه نگهداری کودک یکسان بود، اما با گذشت زمان و در اثر تماس پوست با پوست این حالت کمتر شد.

پروفسور "ربکا پیلای ریدل" از دانشگاه یورک کانادا، گفت که این پاسخ نشان می‌دهد لمس والدین بر میزان پردازش درد در مغز نوزادان تأثیر زیادی دارد. درد ممکن است یکسان باشد اما نحوه مغز کودک در پردازش و واکنش به آن درد به تماس بدن او با بدن و پوست والدین بستگی دارد. یافته‌های ما از این مفهوم پشتیبانی می‌کند که نگه داشتن نوزاد تازه متولد شده در مقابل پوست والدین برای رشد آنها مهم است. با این حال، این اولین مطالعه برای بررسی واکنش واقعی مغز به درد است.

یافته‌های این مطالعه در مجله "Pain" منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نوزاد آغوش مغز تازه متولد شده پوست والدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تولد ۳ قلوها در اصفهان ۱۴۰۳ + عکس نوزادان

مدیر روابط‌عمومی بیمارستان شریعتی اصفهان از تولد سه‌قلوها در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مجید باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره سه‌قلوهایی که در بیمارستان شریعتی به دنیا آمدند، اظهار کرد: سه‌قلوهایی که در بیمارستان شریعتی به دنیا آمدند، اولین سه‌قلوهای سال ۱۴۰۳ در اصفهان هستند، لازم است بدانیم دو نوزاد از این سه نوزاد در بخش ویژه نوزادان بستری هستند و وضعیت پایداری و مطلوبی دارند، اما قل اول از بیمارستان به همراه مادر خود ترخیص شده است.

وی افزود: در هفته سی‌وچهارم، بارداری مادر حدود ۳۳ ساله این نوزادان با عمل سزارین به دنیا آمدند، وزن قل اول دو کیلو و ۱۵۰ گرم و دو قل دیگر، یک کیلو و ۹۰۰ گرم است.

مدیر روابط‌عمومی بیمارستان شریعتی با بیان اینکه آقای بویرحسنی پدر این نوزادان، ۴۵ ساله و کارگر است، تصریح کرد: اقدامات درمانی لازم برای دوقلوها که در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان هستند، رایگان انجام می‌شود، ملیحه خلیلی متخصص زنان و زایمان این سه‌قلوها را متولد کرده است.

باقرزاده با بیان اینکه در اولین بارداری این مادر جوان سه‌قلوها به دنیا آمدند، ادامه داد: این مادر باردار از سن هفت ماهگی به علت فشار خون بالا در بیمارستان بستری شد و نوزادان خود را به دنیا آورد.

کد خبر 745454

دیگر خبرها

  • واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه
  • تصویر زن فلسطینی برنده جایزه عکس سال شد
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • زخمی شدن نوزاد ۲۰ روزه در غزه
  • گواردیولا و آنچلوتی در آغوش یکدیگر، پس از برد رئال مادرید مقابل منچسترسیتی / فیلم
  • ثبت تولد ۳ قلوها در اصفهان ۱۴۰۳ + عکس نوزادان
  • نوزادان منطقه ۲ تهران صاحب درخت شدند
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور
  • خوان لاپورتا و ژاوی در آغوش یکدیگر؛ دیدار رییس بارسلونا با کادرفنی پیش از دیدار حساس با پاری سن ژرمن / فیلم
  • ۷۵ درصد نوزادان زنجان در سال گذشته از مادران زیر ۳۵ سال به دنیا آمدند