Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@09:27:44 GMT

زخم معده چه زمانی ایجاد می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۸۵۶۲

زخم معده چه زمانی ایجاد می‌شود؟

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از انواع مشکلات گوارشی زخم معده است که اغلب در افراد عصبی احساس ‌می‌شود. این بیماری بر معده و روده کوچک تاثیر می‌گذارد.

ترشح بیش از حد اسید معده به هر دلیلی می تواند منجر به ایجاد زخم گوارشی شود و به طور معمول ده درصد از افراد جامعه در طول عمر خود حداقل یک بار مبتلا به زخم معده یا اثنی عشر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متخصصان مصرف دارو‌هایی از این قبیل آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن موجب بروز زخم معده می‌شود. افرادی که از زخم معده رنج می‌برند معمولا بعد از یک ساعت از میل کردن غذا و در آخر شب این درد را احساس می‌کنند.

مبتلایان به زخم معده هرگز نباید گرسنه بمانند زیرا در این صورت دچار تشدید درد می‌شوند. از جمله علائم این بیماری می‌توان به درد در ناحیه وسط شکم، قفسه سینه، احساس درد خفیف در معده، کاهش وزن، حالت تهوع، نفخ، سوزش یا رفلاکس معده، سوزش قلب، استفراغ خونی و قهوه‌ای رنگ اشاره کرد.

درمان زخم معده با عسل

طبق نظر متخصصان استفاده روزانه از یک قاشق غذاخوری عسل همراه با یک چهارم قاشق غذاخوری پودر دارچین می‌تواند به درمان زخم معده کمک کند. همچنین برای درمان زخم معده از مصرف لبنیات غذا‌های تند و سرخ شده، نوشیدنی های حاوی کافئین، نمک دریا و سیر باید پرهیز کرد.

زخم معده در حقیقت زخم‌های باز در لایه داخلی معده و ناحیه بالایی روده کوچک است که می‌توان استرس، استعمال دخانیات و وراثت را در بروز آن موثر دانست.

هنگامی که اسید، بخشی از دستگاه گوارش، معده یا روده کوچک را از بین ببرد، زخم معده ایجاد خواهد شد. این بیماری به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود که در دسته اول زخم در پوشش معده ایجاد می‌شود، اما در دسته دوم که زخم اثنی عشر نامیده می‌شود زخم در انتهای روده کوچک به و جود می‌آید و با افزایش سن علائم آن افزایش می‌یابد.

به گفته متخصصان، درد معده به طور معمول از چند دقیقه تا یک ساعت به طول می‌انجامد، البته امکان بروز درد به مدت یک هفته و به صورت مداوم نیز وجود دارد که در این صورت باید به پزشک مراجعه کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رفلاکس معده نفخ دارچین عسل روده کوچک زخم معده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۸۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ اولین پیش نشست همایش بین المللی تنظیم گری و سیاستگذاری رقابت در ایران برگزار می شود

تین نیوز

 اولین پیش نشست « همایش سالانه بین المللی تنظیم گری و سیاستگذاری رقابت در ایران » با موضوع « تنظیم گری و توسعه رقابت در صنعت حمل و نقل ریلی » برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز، میزبان این نشست تخصصی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته و  زمان برگزاری آن ساعت 14 روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 است.

بر اساس گزارش انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته حضور در این نشست فقط به صورت آنلاین مقدور است.

مشاهده بر خط نشست از طریق کانال آپارات: www.aparat.com/NICC

گروه تلگرام متخصصان ریلی ایران: https://t.me/Iran_Railway_Experts

کانال تلگرام متخصصان ریلی ایران: https://t.me/Iran_Railway_Specialists

کانال بله متخصصان ریلی ایران: https://ble.ir/iran_railway_specialists

کانال ایتا متخصصان ریلی ایران: https://eitaa.com/Iran_Railway_Specialists

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ارائه دستاورد‌های علمی در همایش متخصصان اورولوژی اطفال درآمل
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • ◄ اولین پیش نشست همایش بین المللی تنظیم گری و سیاستگذاری رقابت در ایران برگزار می شود
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه‌اند
  • نتیجه پژوهش محققان؛ رژیم فستینگ می تواند به سلامت روده کمک کند
  • رژیم فستینگ می تواند از سلامت روده با افزایش سن محافظت کند
  • کدام خوردنی‌ها حاوی مواد شیمیایی ماندگارند؟
  • این بیماری در کمین کسانی که زبانشان تلخ می‌شود