Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت که همراهی نکردن سه کشور اروپایی طرف برجام در اقدامات غیرقانونی واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، باعث ناامیدی او شده است.

به گزارش گروه بین المللی خبرگزاری آنا، «کلی کرفت» سفیر آمریکا در سازمان ملل بامداد شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس در پاسخ به اینکه واشنگتن پس از ناکامی در کسب حمایت شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران، چه اقدامی خواهد کرد، از عدم همراهی سه کشور اروپایی طرف برجام ابراز ناامیدی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرفت با این ادعا که در چند ماه گذشته تنها محور تمرکز آمریکا، صلح جهانی بوده است، گفت: [تمرکز ما] اطمینان از امنیت خاورمیانه بوده است، امن نگه داشتن اسرائیل و اکنون می‌خواهیم امنیت شهروندان اروپایی حفظ کنیم، به خاطر اقدام ناکافی از سوی سه کشور اروپایی [طرف برجام] که باعث ناامیدی من شده است.

دیپلمات بلندپایه آمریکایی با طعنه به آلمان، افزود: ما می‌دانیم روسیه و چین در کجا ایستاده‌اند. اما سه کشور اروپایی، آلمان را ببینید، در میان همه کشورهای جهان آن‌ها بیشتر از همه باید بدانند که محافظت از اسرائیل چقدر اهمیت دارد. ما ناراحت نیستیم که تنها مانده‌ایم.

سفیر آمریکا از سازمان ملل که نتوانسته ناراحتی خود را از عدم همراهی جامعه بین‌المللی با اقدامات غیرقانونی کشورش مخفی کند، همچنین مدعی شد هر کشوری که قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کند، مشمول تحریم‌های آمریکا خواهد شد.

ادعای کرفت در حالی است که آمریکا خود برای اولین بار با خروج از برجام و سپس با بازگردندان تحریم‌ها علیه ایران، قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرد؛ چراکه این قطعنامه همه کشورهای جهان را (فارغ از اینکه عضو برجام باشند یا خیر) به همکاری در راستای اجرای این توافق ملزم کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در اردیبهشت ۱۳۹۷ خروج کشورش را از برجام اعلام کرده و به رغم قوانین بین‌المللی و با نقض قطعنامه ۲۲۳۱، همه تحریم‌های رفع شده به واسطه این توافق را علیه ملت ایران بازگرداند.

دولت ترامپ پس از ناامیدی از تسلیم کردن ایران با خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها و همچنین کمپین فشار حداکثری، از مردادماه گذشته تلاشی را برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی که قرار است ۲۷ مهرماه منقضی شود، آغاز کرد.

قطعنامه پیشنهادی دولت ترامپ برای تمدید تحریم تسلیحاتی با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی مخالفت و تنها یک رأی موافق در شورای امنیت سازمان ملل متحد شکست خورد. پس از این شکست، دولت ترامپ تلاشی دیگری را آغاز کرد تا تحریم‌های بین‌المللی را علیه ایران بازگرداند.

تلاش ترامپ برای سوء استفاده از قطعنامه ۲۲۳۱ برای فعال کردن مکانیزم ماشه نیز شکست خورد و جامعه بین‌المللی اعلام کرد که آمریکا حق فعال کردن این مکانیزم را ندارد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم علیه ایران قطعنامه 2231 دونالد ترامپ مکانیزم ماشه کلی کرفت سفیر آمریکا در سازمان ملل سه کشور اروپایی قطعنامه ۲۲۳۱ سفیر آمریکا علیه ایران بین المللی سازمان ملل تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۸۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله محمود عباس به آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت آمریکا با وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، حق ملت فلسطین را ضایع کرد.

به گزارش رویترز، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه اعلام کرد پس از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل از سوی آمریکا، تشکیلات خودگردان فلسطین سیاست خود در قبال آمریکا را بررسی خواهد کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به خبرگزاری فلسطینی وفا اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین روابط دوجانبه با آمریکا را برای حفظ منافع مردم، آرمان و حقوق ما بررسی خواهد کرد.

عباس تاکید کرد که وتوی درخواست فلسطین در سازمان ملل، تجاوز آشکار به حقوق، تاریخ، سرزمین و مقدسات مردم فلسطین است واراده جامعه بین‌المللی را به چالش می‌کشد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت در حالی که جهان موافق اجرای قوانین بین‌المللی است و در کنار حق فلسطینی‌ها می‌ایستد، آمریکا همچنان از اشغالگری حمایت می‌کند و از مجبور کردن اسرائیل به توقف نسل‌کشی امتناع می‌کند. آمریکا سلاح و بودجه‌ای را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد تا فرزندان ما را بکشد و خانه‌های ما را ویران کند.

آمریکا در تازه‌ترین اقدام ضدفلسطینی خود، قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

۱۲ کشور به این قطعنامه رأی موافق و دو کشور رأی ممتنع دادند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • آرمین: شرم آور است
  • تحریم‌های آمریکا ممکن است شامل تیپ «گولانی» نیز بشود
  • حمله محمود عباس به آمریکا