Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با سخنرانی سردار نقدی آغاز به کار کرد. سردار نقدی در این مراسم پیشنهاد ساخت انیمیشنی فاخر را با موضوع ورود سپاهیان اسلام از جمله نیروهای سپاه قدس، حزب الله لبنان، حماس و … را با الهام از فتح مکه توسط سربازان اسلام به رهبری پیامبر دادند که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با گرامیداشت هفته ی دفاع مقدس اظهار کرد: تا ابد مدیون شهدا و رزمندگانی هستیم که چنین حماسه ای را آفریدند و برای جهادی که اکنون ما در آن هستیم از خداوند استمداد می طلبیم.

نقدی با بیان اینکه آمریکا در تقابل با ملت ایران در طی این چند ده سال از پیروزی انقلاب اسلامی شکست خورده، گفت: آمریکا در حال حاضر یک ورشکسته به معنای واقعی است. در مقوله اقتصادی، آمریکا ۲۳ هزار میلیارد دلار بدهی خارجی دارد که باعث شده این کشور که ادعای خروج ادوات کثیف صنعتی را در قبال راه اندازی صنعت تمیز و نرم می کرد اکنون به خام فروشی و نفت و زغال سنگ بپردازد. چرا که این ورشکستگی اقتصادی ضربه ای به کشور آمریکا زده که مجبور است ادوات صنعتی و کارخانه های استخراج خود را دوباره راه اندازی کرده و برای تامین اقتصاد و بدهی های خود به خام فروشی بپردازد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در عرصه ی سیاست نیز آمریکا یک ورشکسته به تمام معناست. در داخل خود آمریکا پرچم آمریکا به عنوان نماد زورگویی و سلطه گری به آتش کشیده می شود. آمریکا دشمن خلع سلاح شده ای است که اقتصاد و سیاست داخلی و بین الملیش ورشکسته است، روزی نیست که در یک نقطه ی آمریکا یک ناآرامی شدید و اعتراضی نباشد. در عصه ی نظامی نیز همه ی دنیا اکنون می دانند که ارتش آمریکا دیگر انسجام و قدرت قبل را ندارد و به پشیری نمی ارزد و توانی ندارد و یک طبل توخالی است.

وی گفت: امروز تنها جایی که آمریکا در مقابله با ایران و جبهه مقاومت، به آن پناه برده عرصه ی رسانه است. تلاش می کند تمام شکست های خود را در برابر ایران با توسل به رسانه جبران کند. لذا شما امروز در میدان کارزار سختی هستید و در خط مقدم مقابله با دشمن حضور دارید. به ویژه اینکه متاسفانه برخی مسئولین تصمیم گرفته اند که مدیریت فضای مجازی در دست دشمن باشد! دشمن اکنون با کارهای فنی سعی در مخابره ی گزینشی اخبار به نفع خود است. اگر مدیریت این فضا در دست دشمن باشد اوست که تصمیم می گیرد کدام تصویر منتشر شود. کدام مسلب ابتدا نشان داده شود و کدام مطلب مشاهده نشود، اوست که تصمیم میگیرد با اقدامات سایبری و فنی یک جمع کوچک را میلیونی نشام دهد و بر اساس آن هشتگ سازی کند.

سردار نقدی اضافه کرد: در این جنگ روانی که مدیریت فضای مجازی و بخش رسانه ای در دست دشمن است متاسفانه دست ما بسته است و امیدواریم که روزی برخی مسئولین اجرایی در داخل تصمیمات درستی بگیرند و ما بتوانیم این انحصار را از بین ببریم و به استقلال در این فضا که من از آن به عنوان عرصه ی اشغال شده به وسیله دشمن و خرمشهر اشغال شده ی امروز یاد میکنم، دست پیدا کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عرصه ی فعالیت تقابل با دشمن در فضای مجازی و رسانه را نیز به نوبه خود یک دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: فعالیت امروز از صحنه های آن دوران ۸ ساله جنگ تحمیلی کمتر نیست. چرا که ما آن زمان شاهد بودیم که اگر حرفی به انقلاب و امام نسبت داده می شد رزمندگان ما می گفتند که ای کاش موشکی می آمد و به ما اصابت می کرد و ما این حرف را نمی شنیدیم. یعنی شنیدن یک نسبت زشت و نادرست به انقلاب و اسلام و امام خمینی برایشان سخت تر بود تا آسیب و درد جسمی یا از دست دادن جانشان.

سردار نقدی در رابطه با ساخت انیمیشن ها و سوژه یابی گفت: میتوان در این فضا صحنه ی ورود سربازان اسلام ( بطور مثال سپاه پاسدارن و نیروهای مظامی ایران، حزب الله لبنان، حماس تیپ های فاطمیون و زینبیون و تمامی نیروهای مستضعف عالم) به بیت المقدس و یا اقامه نماز نیروهای اسلامی را با الهام گرفتن از فتح مکه طراحی کرد .

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی فضای مجازی سردار نقدی عرصه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 

ایسنا/قزوین دوره ضمن خدمت طرح «شهیده طاهره هاشمی»، توانمندسازی کنشگران در سواد رسانه و فضای مجازی با هدف توانمندسازی کنشگران سواد رسانه و فضای مجازی در قزوین برگزار شد.

روزانه مطالب بسیار زیادی انتشار می‌یابد که برخی از آن‌ها شایعات هستند و واقعیت ندارند و در سال‌های اخیر به وفور شاهد این موضوع بوده‌ایم که بسیاری از صحبت‌های افراد در شبکه‌های رسانه‌ای دچار تحریف می‌شوند و با کم و زیاد کردن و منقطع کردن این سخنان مفهوم کلی مطلب و خبر عوض می‌شود و مخاطب باید آنقدر توانمند باشد که بتواند واقعیت را از شایعه تشخیص دهد.

سواد رسانه نوعی تکنیک عملی و مهارت ویژه است که در عصر حاضر یکی از مهمترین آموزش‌ها در جهان تلقی می‌شود. سواد رسانه‌ای به فرد این توانایی را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه‌های رسانه‌ای را داشته باشد.

دوره ضمن خدمت طرح «شهیده طاهره هاشمی»، توانمندسازی کنشگران در سواد رسانه و فضای مجازی با هدف توانمندسازی کنشگران سواد رسانه و فضای مجازی در قزوین برگزار شد.

حامد کبودوند، مسئول سازمان فضای مجازی سراج مرکز قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص برگزاری دوره ضمن خدمت طرح «شهیده طاهره هاشمی»، توانمندسازی کنشگران در سواد رسانه و فضای مجازی، اظهار کرد: دوره یک روزه ضمن خدمت طرح «شهیده طاهره هاشمی»، با هدف توانمندسازی کنشگران سواد رسانه و فضای مجازی روز گذشته پنجم اردیبهشت ماه با همکاری سازمان فضای مجازی سراج مرکز قزوین و مرکز امور بانوان اداره آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد. 

وی بیان کرد: عناوین مختلفی مانند اخبار جعلی در عصر پساحقیقت، مدیریت رسانه در خانواده، نوجوان دیجیتال، سواد روایت و تربیت در عصر پساحقیقت در این دوره تدریس شد. 

مسئول سازمان فضای مجازی سراج مرکز قزوین خاطرنشان کرد: این رویداد مختص مربیان آموزش خانواده و معلمان سواد رسانه است و با توجه به میزان اهمیت موضوع این دوره، در نظر داریم تا توجه خود را در استمرار برگزاری این دوره‌ها به کار گرفته و در تلاشیم تا طرح امتداد این رویداد را به صورت غیرحضوری در شبکه‌های مجازی ادامه دهیم تا محتوای آموزشی به‌روز در اختیار مخاطبین دوره قرار بگیرد. 

تلاش برای اجرای پویش مواجهه با خبر جعلی

در ادامه صالح اصغری، رئیس مرکز سواد سازمان فضای مجازی سراج در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این دوره یک روزه برای معلمین کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای و از طرفی دیگر برای افرادی که دغدغه مسئله فرهنگی و تربیتی دارند برگزار شد تا آموزش و آگاهی رقم بخورد. 

وی افزود: سرفصل‌های این دوره شامل موضوعاتی چون خبر جعلی است زیرا شرایط کشور به گونه‌ای است که از منظر میزان کاربر شبکه‌های اجتماعی و میزان آزادی عملی که در این شبکه‌ها وجود دارد اطلاعات موجود در این بسترها اطلاعات معتبری نیست فلذا نیاز است که در این باره آموزش‌های لازم صورت گیرد.

رئیس مرکز سواد سازمان فضای مجازی سراج تصریح کرد: مدیریت رسانه در خانواده، تغییرات هویتی نوجوان متأثر از فضای مجازی و پرداختن به کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای به مثابه یکی از عناصر ساختار نظام آموزشی کشور ما است چراکه هر چقدر بتوانیم کتاب درسی را تقویت کنیم از ساختار آموزش و پرورش و ساختارهای فرهنگی کشور حمایت کرده‌ایم. 

اصغری گفت: یکی از اهداف مهم امسال ما برگزاری پویش ملی مواجهه با خبر جعلی است، سال گذشته ما یک رویداد ملی را طراحی کردیم و تولید محتوا و گفتمان‌سازی اتفاق افتاد، یکی از موضوعات مغفول که کمتر به آن پرداخته شده بحث اطلاعات نادرست و خبر جعلی در شبکه‌های اجتماعی است و این موضوع یکی از ارکان فعالیت‌های ترویجی ما است. 

وی گفت: برای اینکه بتوانیم گفتمان و پویش مواجهه با خبر جعلی در کشور ایجاد کنیم رهبران افکار عمومی لازم داریم، افرادی لازم است که حلقه‌های میانی هستند و می‌توانند با مردم ارتباط برقرار کنند که یکی از این اقشار خبرنگاران، معلمان، روحانیون و نخبگان هستند. 

رئیس مرکز سواد سازمان فضای مجازی سراج اظهار کرد: برای برگزاری این دوره آموزش و پروش همکاری کرده است و امیدوارم که برای برگزاری چنین دوره‌هایی سایر سازمان‌ها، ارگان‌ها و اداره کل‌ها به این کمپین بپیوندند و مخاطبین خود را در حوزه توانمندسازی تفکر نقاد بهره‌مند کنند. 

معلمان عاملی مؤثر در تحول در تربیت نسل جدید 

حسین حق‌پناه، عضو شورای تألیف کتاب درسی سواد رسانه‌ای و معلم و پژوهشگر و از اساتید دوره در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از جهات مختلف که به وضعیت تعلیم و تربیت در کشور نگاه می‌کنیم یکی از مهمترین نقاط اثرگذار در تعلیم و تربیت معلمان هستند.

حق‌پناه بیان کرد: معلمان عاملی مؤثر در تغییر و تحول در تربیت نسل جدید هستند از این جهت این دوره طراحی ارزشمندی است چراکه نقطه اثر آن مستقیم بر توانمندی معلمان است و این طرح یک میان‌بر سریع برای اثرگذاری است.

عضو شورای تألیف کتاب درسی سواد رسانه‌ای در پایان تصریح کرد: باتوجه به اینکه این دوره‌ها کوتاه مدت هستند ما بیشتر از اینکه در افزایش دانش مخاطب تمرکز کنیم در تغییر نگرش و بینش فرد در مسئله تمرکز می‌کنیم چراکه نباید در کارگاه بحث یک طرفه باشد و انبوهی از حفظیات ارائه شود بلکه باید فضا گفت‌وگو محور باشد و به سمت مشارکت مخاطب پیش برود و سرنخ‌هایی به مخاطب داده می‌شود و حالا که افراد حاضر در کارگاه دغدغه‌مند شده‌اند به دنبال کتاب‌ها، منابع و مستندها خواهند رفت. 

به گزارش ایسنا، دوره توانمندسازی کنشگران در سواد رسانه و فضای مجازی روز گذشته پنجم اردیبهشت در دبیرستان شاهد نرگس شهر قزوین برگزار شد.

انتهایی پیام

دیگر خبرها

  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • جانشین فرمانده سپاه: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد