Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پیشین ستاد جوانان احزاب اصلاح طلب گفت: بسیاری از کسانی که اکنون از اصلاح طلبان مطرح هستند، یقینا شخص بنده نه تنها به آنها رأی نخواهم داد بلکه هیچ فعالیتی برایشان ندارم و شاید، هیچ مشاوره ای هم نخواهم به این دوستان بدهم.

«محمد تمیزکار»، رئیس پیشین ستاد جوانان احزاب اصلاح طلب، درباره نگاه جوانان به انتخابات سال آینده ریاست جمهوری به خبرنگار سیاسی برنا گفت: نگاهی که به جوانان، چه در میان اصولگرایان و چه در اصلاح‌طلبان وجود دارد تقریبا یکسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع  پیران اصلاح‌طلب، جوانان را همیشه جوان‌هایی بانشاط، پخته و فعال توصیف می‌کنند مبنی براینکه اگر انتخابات برگزار شود، باید جوانان حضور داشته باشند اما پس از انتخابات، از نظر آنها جوانان از ناپختگی برخوردارند و به دنبال زد و بند هستند. در مجموع اینها شرایطی پیش آورده که نمونه بارزش این بوده که در انتخابات مجلس شاید یک هزارم جوانان هم، پای کار نبودند.  

او با اشار به اینکه همواره این گونه نگاه به جوانان غالب بوده است، افزود: در انتخابات گذشته بحث‌ها بر سر این مسئله بود که جوانان اعلام کردند و گفتند که این بار چرا جوانان باید پیشگام شوند؟ از این رو در انتخابات مجلس نیز شاهد حضور کمرنگ جوانان بودیم. 

تمیزکار تصریح کرد: البته فقط بحث جوانان احزاب مطرح نیست؛ در واقع سه دسته جوان داریم، یک دسته جوانان احزاب هستند، یک دسته جوانان سیاسی هستند که هیچ گونه گرایشی به احزاب ندارند اما گرایش اصلاح طلبانه دارند. دسته دیگر جوانی هم داریم که تمایل دارند در جمع‌های مختلف حضور داشته باشند اما به دلایلی، حضور ندارند اما پای اکثر انتخابات و بحث‌های انتخاباتی حضور دارند بدین معنا که هیچ برند اصلاح‌طلبی، هم ندارند.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: متاسفانه در انتخابات مجلس، ما به این نتیجه رسیدیم که کلا جوان ها با جریان متبوع خود و در کل با بحث انتخابات قهر کرده بودند این مسئله را در بحث اصولگرایان هم شاهد بودیم، نه اینکه فقط بگوییم اصلاح‌طلبان اینگونه بودند. 

او با تاکید بر اینکه برای انتخابات ریاست‌جمهوری، بعید می‌دانم که بسیاری از جوانان فعال و خوش‌فکر پای کار بیایند، ادامه داددر واقع فقط بحث ریاست‌جمهوری مطرح نیست، اصلاح‌طلبان حال هر چند هم که بگویند روحانی اصلاح‌طلب نبوده، نیست و نخواهد بود اما نمی‌توانند، خودشان را گول بزنند مبنی براینکه اگر اصلاح‌طلبان با روحانی همراه نمی‌شدند، حال به گفته مرحوم هاشمی یا به گفته خاتمی قطعا روحانی رای نمی‌آورد. بنابراین اینکه برخی می‌گویند روحانی اصلاح‌طلب نبود، پرسش این است که آیا اعضای شورای شهر و شهرداران چند دوره شهر تهران، هم اصلاح‌طلب نبودند؟ اینها برای اصلاح‌طلبان و جوانان اصلاح‌طلب چه کار کردند. در کجاها از این جوانان استفاده کردند در کجاها از همفکری‌ و از توانمندی‌هایشان، استفاده کردند. حال با وجود چنین شرایطی اگر جوانی همیشه پای خانو‌اده‌اش بایستد اما در مقابل، خانواده‌اش در یک زمانی جوان را رها کنند یقینا آن جوان با خانواده‌اش قهر خواهد کرد و به تعبیری از آن می‌بُرد، حال با این تفاسیر تصور کنید آیا جوان‌ها را می‌توان پای صندوق‌های رأی کشاند یا خیر؟  

تمیزکار عنوان کرد: از این رو جوانان نه تنها انگیزه‌ای ندارند بلکه هیچ آینده‌ روشنی هم نمی‌بینند که بخواهند، در آن حضور داشته باشند.

او در پاسخ به این سوال که تا چه حد این دغدغه‌ها در بین بزرگان احزاب اصلاح‌طلب مطرح شده است؟ گفتبا توجه به دیدارهایی که بنده با بعضی از دبیران کل احزاب و اعضای شورای مرکزی احزاب، داشتم بارها این نکته را گوشزد کردیم اما کو گوش شنوا! به یکی از همین بزرگان که دبیر کل یکی از احزاب بود گفتم، شما ابتدای انقلاب در 20 سالگی وزیر بودید چطور آن موقع می‌توانستید اما جوانان حال حاضر، نمی‌توانند مسوولیت قبول کنند!؟ در حالی که در مقایسه با جوانان کنونی نه تحصیل کرده، نه توانمند و نه خوشفکر بودید.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: حضرات اصولگرا و اصلاح‌طلبی که به صندلی‌هایشان، سفت چسبیده‌اند و آن را به فرد دیگری واگذار نمی‌کنند در ابتدای انقلاب، کدام یک از توانایی‌های جوانان فعلی را دارا بودند؟ وقتی این حرف‌ها را بیان کردم به مباحث مختلفی متهم شدم اما آن را تکرار کردم.

او با اشاره به اینکه نتیجه عملکرد حدود چهل و یک ساله بسیاری از مدیران ابتدای انقلاب، به کارخانه‌های رو به ورشکستگی، افزایش روز افزون قیمت دلار رو سکه و فقیرتر شدن روز افزون مردم انجامیده است، ادامه داد:  این مشکلات به این دلیل است که همه طرح ها قدیمی است و یک طرح جدید نمی‌توانند، ارائه کنند. طرف مقابل هم برای اینکه به راحتی بتواند طرف اصلاح‌طلب را کنار بگذارد، بسیاری از اتفاقات دیگر را می‌تواند رقم بزند. نمونه اش هم همین مجلس انقلابی است که هیچ بویی از انقلاب ندارد. حتی اگر به اسم انقلابی بخواهیم به این مجلس نگاه کنیم، هیچ شباهتی با افراد ابتدای انقلاب هم ندارد چراکه در ابتدای انقلاب، نمایندگان مجلسی بودند که حتی در دوره اول مجلس حقوق از مجلس دریافت نکرده بودند این در حالی است که اکنون دریافتی‌های نمایندگان فعلی را نمی‌توان با کشورهای کفر مقایسه کرد چه برسد به ابتدای انقلاب.

این فعال سیاسی اصلاح‌ طلب در خصوص انتخابات 1400 عنوان کرد: باز هم شرایط انتخابات به روزهای پایانی انتخابات باز‌می‌گردد تا ببینیم چه کسی قرار است، کاندیدا شود و چه کسی قرار است، تایید صلاحیت شود. ما دو انتخابات اصلی برای سال آینده و دو انتخابات میان دوره‌ای در پیش داریم؛ باز همه اینها برمی‌گردد به اینکه، چه کسانی بخواهند برای این انتخابات‌ها کاندیدا شوند و از فیلتر شورای نگهبان یا از فیلترهای مختلف، رد شده باشند و پا به عرصه گذاشته باشند و در نهایت، چه کسانی قرار است در صحنه حضور داشته و چه حرف تازه‌ای داشته باشند، هرچند در جامعه، کار از حرف گذشته است اما باز هم، باید بررسی کرد که چه کسی حرف جدید دارد.

تمیزکار در پاسخ به این سوال که آیا از بین کاندیداهای گمانه زنی‌شده، کاندیدایی حضور دارد که بیشتر به جوانان توجه کند؟ تصریح کرد: به نظر من تا حداقل یکی دو ماه مانده به انتخابات، نمی توان به درستی گمانه زنی کرد که چه کسی، کاندیدا می‌شود یا نمی‌شود. بسیاری از کسانی که اکنون از اصلاح طلبان مطرح هستند، یقینا شخص بنده نه تنها به آنها رأی نخواهم داد بلکه هیچ فعالیتی برایشان ندارم و شاید، هیچ مشاوره ای هم نخواهم به این دوستان بدهم. پس در حال حاضر  گمانه زنی نمی‌کنم و پیش بینی در این باره را به همان زمان نزدیک به انتخابات یعنی اوایل 1400 منوط می‌کنم. 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیش بینی انتخابات 1400 جوانان اصلاح طلب ابتدای انقلاب جوانان احزاب ریاست جمهوری اصلاح طلبان حضور داشته اصلاح طلب چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲

نخستین همایش تجلیل از فرهنگ سازان حضور با تقدیر از ۱۸۰ نفر از فعالان عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲ در خانه معلم قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمد  آقامیری در این همایش ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران قرارگاه مردمی حضور  اظهار داشت: بنده سال 1402 از تشکیل این قرارگاه استقبال کردم و دلیل این استقبال این بود که شرایطی برای مشارکت در انتخابات مطرح شد که تمام نظر‌سنجی‌ها و افکار‌سنجی‌هایی که از چند ماه قبل انتخابات در دستگاه‌های متخصص انجام شد،  میزان مشارکت مردم را در استان قم در رده 28 یا 29 پیش‌بینی کرده بودند و حتی از دوره قبل وخیم‌تر به‌ نظر می‌رسید و نتیجه نظر‌سنجی‌ها مشابه بود.

استاندار قم بیان کرد: باید در استانداری تلاش می‌شد فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات در استان قم را به منصه ظهور می‌رساندیم و از دستگاه‌ها تقاضا کردیم برنامه‌های متعدد برای محلات ریخته شود و هر کس که اعلام آمادگی می‌کرد ما استقبال می‌کردیم و اینجا تشکر ویژه دارد از مراجع عالیقدر و علمای اعلام استان و حوزه‌های علمیه و طلاب عزیز که الحق و الانصاف در موضوع انتخابات خوش درخشیدند.

وی با اشاره به آمار بیان کرد: استان قم در این انتخابات چند رتبه کشوری آورد، میزان نرخ رشد مشارکت نسبت به قبل 6 ممیز 63 صدم درصد بود و تقریبا 6 استان نرخ رشد داشتند و استان یزد، البرز، اصفهان، سمنان، خوزستان از این جمله بودند و مجموع این‌ها 10 درصد می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان قم تصریح کرد:  استان قم در میزان مشارکت انتخابات در کشور 49/65 صدم درصد، رتبه اول را دارا شد و در میزان ارتقاء رتبه در مجلس یازدهم نیز استان قم رتبه 21 بود ولی در این دوره به رتبه 7 رسید.

آقا میری ابراز کرد: تلاش همه مردم و دستگاه‌ها و بالاخص قرارگاه مردمی حضور زحمات ارزنده ای داشتند که تشویق مردم به حضور مردم در انتخابات را انجام داده و ارزش معنوی ان به این بود  که مخالفین نطام در داخل و معاندین در خارج از کشور، تلاش داشتند میزان مشارکت مردم در قم از دوره قبل کمتر باشد.

وی تاکید کرد: افتخاری در این زمینه برای استان حاصل شد که برنده‌ واقعی این انتخابات نظام بود که مردم، پشت سر انقلاب و رهبر جانانه ایستادند؛ در موقعیتی که تمام بوق‌های تبلیغاتی علیه نظام به راه افتاده بود.‌

استاندار قم تصریح کرد: هر کجا مردم کار را  دست گرفتند خوب پیش رفت، هر کجا محور مردم بودند، پیشرفت حاصل و نگرانی‌ها رفع شد و این موضوع بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و حتی شعار امسال نیز جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب شد.

وی بیان کرد: هر کجا دولتمردان ما از فرمایشات رهبری توجه کردند، موفق عمل کرده و هر کجا بی‌توجهی کردند از همان نقطه ضربه خوردند و امروز رهبری آرمان‌های امام خمینی(ره) را در راستای اینکه همه چیز در دستان مردم است را زنده می‌کنند و تاکید دارند حتی اقتصاد باید مردمی شود تا مشکل حل گردد.

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام سیدحقی مسوول بسیج طلاب و امور روحانیون سپاه علی‌بن‌ابیطالب ضمن عرض تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع بیان کرد: اهمیت انتخابات در این است که حضور مردم در صحنه‌هایی که نیاز است حکومت اسلامی و الهی به اهداف خودش برسد، لازم است.  

سید حقی در خصوص مشارکت مردم در تحقق اهداف عنوان کرد: نقش مردم به سرمنزل رسیدن و تمام کننده کار است و انتخابات یکی از جلوه‌های مهم مشارکت مردم است که از ارکان اصلی رسیدن به اهداف است  و اگر قرار باشد اراده الهی محقق بشود در ظرف فعالیت و حصور خود مردم است.

وی تاکید کرد: اگر مردم نقشی در این نظام و جامعه نداشته باشند، کار سخت می‌شود و در این انتخابات همه دغدغه داشتند و نکته اساسی این است که انتخابات فرهنگ مشارکت لازم داشت به این معنا که مردم بدانند با تمام مشکلاتی که هست باید اثرگذار باشند.

مسوول بسیج طلاب و امور روحانیون سپاه علی بن ابیطالب ابراز کرد: در این قرارگاه حضور، برکتی که با اخلاص بزرگواران داشت این بود که فرهنگ " کلید حل مشکل دولت دست یک یا چند نفر نیست و مردم همه باید با هم تلاش کنند"، جا افتاد.

سید حقی عنوان کرد: باید مردم را به این سمت و سو برد که بی‌اثر نباشند و احساس تکلیف نسبت به حجاب و عفاف داشته باشند و کمک دولت و دست‌اندرکاران باشند و خود دولت آنها را حمایت کند.

وی تصریح کرد: قرارگاه حضور با این نگاه شروع شد که فرهنگ انتخابات را با مشارکت پیش ببرد و راهبرد این بود که مردم باید احساس تکلیف داشته باشند به‌خصوص در حکومت الهی و لذا دوره‌هایی برای طلاب برگزار شد و مسوولین حوزه علمیه زحمات زیادی کشیدند.

سیدحقی گفت: در این راستا تولید محتوا لازم بود که مقام معظم رهبری فرمودند نرم‌افزار این انقلاب در حرکت امام خمینی(ره) دو واژه بود ایمان و امید و کتاب امید در این حوزه آماده شد و کتاب نقطه وصل نیز از دیگر کتاب‌ها در راستای انتخابات بود‌.

وی عنوان کرد: قدم بعدی این بود که بینش و نگرش مردم نسبت به فرهنگ انتخابات تغییر کند و طلاب بین رای اولی‌ها و دانشجویان حاضر شدند و راهبرد بعدی این بود که تولید محتوا با زبان هنر ارایه شود و در این راستا یک رویداد هنری برگزار شد و آثار برگزیده در فضای مجازی و در سطح شهر به صورت بنر و بیلبورد زده شد و همه دست به دست هم دادند و فصای شبیه دفاع مقدس شکل گرفت.

مسوول بسیج طلاب و امور روحانیون ابراز کرد: از دوستان مدارس حوزه علمیه، از اقشار مختلف بسیج، از نهادهای دولتی، استاندار محترم و معاونین که برای این قرارگاه امکانات کافی در اختیار گذاشته شد و منجر به این خروجی شد.

وی تاکید کرد: این قرارگاه ادامه‌دار خواهد بود و در انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت در تولید اقتصادی نیز از آن بهره خواهیم برد، و این عقیده امامین انقلاب است که با وجود مردم ظهور محقق خواهد شد و حکومت عدل الهی شکل خواهد گرفت.

گفتنی است رفیعی مسؤول دانش آموختگان حوزه علمیه کشور، سردار مهدی کبیری پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام مدیر استان‌های حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه قم و جمعی از مدیران کل استان قم در این همایش حضور داشتند.

در این آیین، از 180 فعال عرصه انتخابات در استان قم که شامل جمعی از مسئولان، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان، اصحاب خبر و رسانه، گروه‌های جهادی و مردمی می‌شدند، قدردانی به عمل آمد.

پایان پیام/

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • فعال سیاسی اصلاح‌طلب: اقدام اسرائیل نباید بی پاسخ می‌ماند /با هیچ معیاری نمی‌شود از اسرائیل خوشمان بیاید + فیلم
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • اعتراض گودرزی در انتخابات ترای اتلون/اسبقیان:رای نمی‌دهم
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها