Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عملیات غرورآفرین ثامن الائمه(ع) با هدف شکست حصر آبادان در پنجم مهرماه سال ۱۳۶۰ با فرمان تاریخی امام راحل(ره) اجرا شد و انجام آن نقطه عطفی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس به شمار می‌رود که برای پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی سرآغازی مهم بود.

رژیم بعث عراق در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با آغاز جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران اشغال سریع بخش‌هایی از خاک ایران از جمله خرمشهر که مهم‌ترین شهر بندری ایران به شمار می‌آمد را در دستور کار خود قرار داد و نیروهای عراقی به سرعت با عبور از مرز خود را به خرمشهر رساندند که با مقاومت نیروهای مردمی، سپاه و نیروهای ارتش روبه‌رو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پس از ۴۰ روز مقاومت دلیرانه مدافعان خرمشهر، با خیانت آشکار منافقین این شهر به دست دشمن افتاد و از آن پس رژیم عراق تلاش کرد تا با عبور از شرق کارون و شمال بهمن شیر وارد شبه جزیره آبادان شود و برای دست‌یابی به این هدف در هشتم آبان ۱۳۵۹  در منطقه  ذوالفقاری بر روی رودخانه بهمن شیر پل شناور احداث کرد تا با استفاده از  پوشش نخلستان های منطقه و نیزار بتواند از دید رزمندگان اسلام دور مانده و به راحتی وارد شهر آبادان شود اما این بار نیز با مقاومت نیروهای مردمی مجبور به عقب‌نشینی شد. 

در این برنامه که به خاطر شیوع کرونا بدون حضور مردم و تنها از طریق فضای مجازی با بهره‌گیری از رسانه‌های گروهی پخش شد یکی از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان در خصوص این عملیات و نقش آن در ادامه نبرد رزمندگان اسلام توضیح داد.

سرتیپ محمد مهدی فرهنگ دوست افزود: عملیات شکست حصر آبادان به رغم اقدام‌های گسترده دشمن بعثی با رشادت جانانه رزمندگان قهرمان سپاه اسلام موجب اضمحلال دشمنان و مایه قوت و امیدواری در هشت سال دفاع مقدس و آزادی بخش زیادی از میهن اسلامی شد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی لحظات آن دوران برای مردم و نسل جوان درس‌آموز است و باید به نحو مناسبی توسط رسانه‌ها و با همکاری پیشکسوتان جهاد و شهادت برای انتقال آن ،فرهنگ و ارزش‌های آن منتقل شود که وظیفه‌ای مهم به خصوص در برهه کنونی از تاریخ انقلاب اسلامی است.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.

هفته دفاع مقدس با چهار هزار برنامه در ۱۰ شهرستان استان یزد از ۳۱ شهریورماه گذشته آغاز و تا ششم مهرماه ادامه دارد. 

            

برچسب‌ها دفاع مقدس یزد آبادان پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس یزد آبادان دفاع مقدس یزد آبادان اخبار کنکور رزمندگان اسلام سال دفاع مقدس هشت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، معاون سیاسی امنیتی فرماندار میبد، رئیس دفتر امام جمعه، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و رئیس بنیاد شهید شهرستان با حضور درمنزل سیدعلی محمد جوادیان، رضا جعفری نژاد و علی اصغر رسولی از جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس از صبر و استقامت آنها تجلیل کردند.   سیدعلیمحمد جوادیان در عملیات فتح المبین، رضا جعفری نژاد در عملیات خیبر و علی اصغر رسول در عملیات والفجر هشت به درجه والای جانبازی نائل آمدند.   رئیس دفتر امام جمعه میبد در این دیدار گفت: انقلاب اسلامی به برکت خون هزاران شهید و ایثار و فداکاری شما جانبازان سرافراز و آزادگان به پیروزی رسید.   حجت الاسلام فاضلی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت به پرچمداری ایران اسلامی در برابر دشمنان ایستاده است، افزود: جبهه مقاومت با روحیه جهادی و انقلابی شما عزیزان در برابر رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی ایستاده است و به زودی جبهه کفر را سرنگون و قدس و مردم مظلوم غزه را از زیر ظلم و ستم دشمنان آزاد خواهد کرد.   وی خاطرنشان کرد: شما جانبازان عزیز و سرافراز زخم گلوله را در تن خود به یادگار دارید و به آن افتخار می‌کنید و در چشم و دل ملت ایران عزیز هستید.

دیگر خبرها

  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • فرمانده سپاه تهران: پیروزی بزرگ نزدیک است / دوکوهه درگاه ورود به عرش الهی است
  • شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم
  • به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد شهرستان همدان
  • کمک به محرومین سرلوحه کار محمد کیانی رزمنده هشت سال دفاع مقدس
  • بکوشیم در راه خدا کار انجام دهیم