Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی پیشین تیم استقلال گفت: شاگردان نامجومطلق با سرعت دادن به بازی و استفاده از خط دفاعی آسیب‌پذیر پاختاکور به پیروزی می‌رسند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال استقلال با صعود از گروهش در لیگ قهرمانان آسیا دیدارهای دشوارتری در مقابل خواهد داشت. آبی‌پوشان ایران امشب در ورزشگاه الجنوب قطر به مصاف پاختاکور ازبکستان می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم طالبی در خصوص اینکه استقلال توانایی آن را دارد تا مقابل پاختاکور برنده شود به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: در فوتبال مدرن امروز باید عوامل موفقیت و شکست‌ها با دقت بررسی شود. بازی با الشرطه و الاهلی برای استقلال تمام شده و این تیم خود را آماده دیدار با پاختاکور می‌کند اما باید تجربیات این دو بازی لحاظ شود.

وی افزود: مربیان بزرگ دنیا مهم‌ترین رکن برای برنده شدن را داشتن برنامه مشخص می‌دانند و تمام نقاط قوت و ضعف تیم‌شان و حریفشان را بررسی می‌کنند. کادر فنی استقلال باید حریف خود را آنالیز کند. نامجومطلق  با دقت پاختاکور را ارزیابی نماید چرا که بازی در مرحله حذفی بسیار اهمیت دارد. تیم‌هایی در دیدارهای حذفی موفق می‌شوند که بازیکنان آن به این درک برسند که تیمشان باید برنده شود و ۹۰ دقیقه بیشتر فرصت برای زنده ماندن ندارند.

مربی پیشین تیم استقلال خاطرنشان کرد: نقطه قوت پاختاکور زمانی است که این تیم صاحب توپ می‌شود. اودیلون خامروبکوف، جلال‌الدین ماشاریپوف و دراگان چران بازیکنان کلیدی و تأثیرگذار پاختاکور هستند. نماینده ازبکستان فوتبال عربی بازی نمی‌کند. ساختار فوتبال این تیم شرقی است. آن‌ها ماشینی بازی می‌کنند و به خوبی می‌توانند تیمشان را صاحب موقعیت کنند. دراگان چران بازی‌ساز قهاری است و ماشاریپوف هم بازیکن چارچوب شناسی است. باید اجازه بازی‌سازی از این تیم گرفته شود.

وی افزود: نقطه ضعف نماینده ازبکستان در خط دفاعی این تیم به خصوص در سمت چپ است. استقلال می‌تواند از سمت راست خود فشار زیادی روی دروازه پاختاکور وارد کند و نفوذهای زیادی از این سمت از زمین انجام دهد. ضمن اینکه در سمت راست خط دفاعی پاختاکور نیز این تیم آسیب‌پذیر است و شاگردان نامجومطلق می‌توانند از سمت چپ خود نیز به خط دفاعی پاختاکور فشار بیاورند. بازیکنان استقلال باید در جایگیری‌ها به خوبی عمل کنند و زمانی که صاحب توپ می‌شوند به بازی سرعت دهند. ضمن اینکه دروازه‌بان پاختاکور دو ضرب‌گیر است و در ریباندها مهاجمان باید به خوبی از توپ دوم استفاده کنند.

طالبی تصریح کرد: مسئله بسیار مهم بعدی این است که مسائل روحی روانی را نباید دست‌کم بگیریم. اگر سید حسین حسینی آماده نبود در بازی با الشرطه باخت و الاهلی نهایتاً تساوی نصیب استقلال می‌شد. بنابراین مدافعان و دروازه‌بان تیم باید آماده باشند. در مقابل پاختاکور بازیکنان در خط حمله نیز بسیار فرصت‌طلب عمل کنند. امیدوارم امیر ارسلان مطهری، مهدی قایدی و شیخ دیاباته بتوانند همچون بازی قبلی درخشان ظاهر شوند تا استقلال بتواند برنده شود و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یابد.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: استقلال امیرارسلان مطهری پاختاکور ازبکستان ابراهیم طالبی خط دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرتتا باشد زیبا است، مورینیو باشد اتوبوس دوطبقه!‏

به گزارش "ورزش سه"، ماه گذشته آرسنال با هدایت میکل آرتتا برای ‏دیدار با منچسترسیتی به استادیوم اتحاد رفت و با ارائه یک بازی ‏دفاعی موفق شد از ورزشگاه رقیب با تساوی بدون گل به خانه برگردد. ‏

در پایان آن مسابقه میکل آرتتا با ستایش‌های زیادی مواجه شد و ‏اکثر تحلیل‌گران معتقد بودند او برای مقابله به تیم فوق‌العاده پپ ‏گواردیولا که فوتبالی شناور و سراسر تهاجمی ارائه می‌دهد بهترین ‏استراتژی ممکن را پیاده کرده است. تنها عده انگشت‌شماری معتقد ‏بودند آرتتا تیمش را ترسو روانه زمین کرده و از ابتدا برای تساوی به ‏میدان رفته است. ‏

ژوزه مورینیو امروز در مصاحبه‌ای با روزنامه انگلیسی تلگراف با اشاره ‏به آن مسابقه گفت در دنیای فوتبال علیه او استاندارد دوگانه اعمال ‏می‌شود. مورینیو می‌گوید تعجب می‌کند که چرا وقتی آرتتا اتوبوس ‏جلوی دروازه تیمش پارک می‌کند ستایش می‌شود ولی او را به خاطر ‏سبک دفاعی تمسخر می‌کردند. ‏

آقای خاص در این مصاحبه گفت:" من از شرایط آرسنال خوشحالم ‏چون این بچه (آرتتا) را دوست دارم. خوشحالم که همه چیز به نفع ‏او پیش می‌رود. ولی سبک بازی آرسنال برای گرفتن یک امتیاز و نوع ‏صحبت کردن رسانه‌ها درباره‌اش واقعا عجیب بود. انگار او عصای ‏جادویی دارد. حتی دیدم خیلی‌ها گفته بودند آرتتا استراتژی جادویی ‏پیاده کرد".‏

مورینیو در ادامه گفت:" ولی در زمان من خبری از استراتژی جادویی ‏نبود و همه به من می‌تاختند. یادم هست چند بار در خانه سیتی آنها ‏را شکست دادم ولی رسانه‌ها چیزی به اسم استراتژی فوق‌العاده ‏مورینیو نمی‌نوشتند. همه حرف‌شان این بود که فوتبال دفاعی بازی ‏کرد، اتوبوس پارک کرد، اتوبوس دوطبق پارک کرد و فلان و بهمان. نوع ‏نگاه‌ها کاملا فرق دارد". ‏

دیگر خبرها

  • کجایی آقای تنومند؟ | غیبت تاثیرگذار ستاره استقلال
  • حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد
  • دین‌محمدی: استقلال باید تمرکز بیشتری داشته باشد
  • دستورات تاکتیکی خاص برای چپ‌پای سپاهان
  • ژشت‌های خاص ملی‌پوشان پس از صعود مقتدرانه
  • آرتتا باشد زیبا است، مورینیو باشد اتوبوس دوطبقه!‏
  • مأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور است
  • پرسپولیس به رکورد فصل قبل رسید اما...
  • استقلال، سپاهان، پرسپولیس؛ جام به کدام می‌رسد؟
  • ادامه دومینوی پیروزی سرخابی‌ها و انتقام سپاهان از انزلی‌چی‌ها