Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی- تبلیغی حوزه‌ علمیه خواهران بر لزوم اهتمام ویژه در زمینه تبیین و تشریح نقش مهم بانوان در دوران هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد.

«معصومه ظهیری» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با بیان این که اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس ، هر کدام سهمی در مساله دفاع از کشور و انقلاب داشتند، ابراز داشت: در این میان نباید از نقش مهم زنان در این ایام غافل شد، کما اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری اگر زنان جامعه ما حماسه جنگ را نمی سرودند و در خانه ها جنگ را به عنوان یک ارزش تلقی نمی کردند، چه بسا مردان اراده و انگیزه لازم برای رفتن به جبهه را پیدا نمی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران افزود: از سویی بنا بر آمار ، حدود هفت هزار نفر از زنان و دختران این مرز و بوم در دوران هشت ساله دفاع مقدس به شهادت رسیده اند و این ها همگی سند عزت، افتخار و مباهات همه مردم ما به خصوص جامعه بانوان هستند.

 

وی گفت: البته باید توجه داشت که مشارکت و نقش آفرینی‌ زنان ‌در این سال های حماسه آمیز صرفاً محدود به امور خدماتی و پشتیبانی ‌و تدارکاتی و نیز امور فرهنگی‌ و امداد و درمان نبوده بلکه آن ها در حد ضرورت در عرصه نظامی نیز نقش آفرین بوده اند.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران همچنین در ادامه با تأکید بر این که همه ما بدون شک مدیون صبر و استقامت همسران و مادران شهدا و جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس هستیم، اظهار داشت: مادران و همسران شهدا به تأسی از سیره حضرت زینب کبری(س)، به اسوه های صبر و پایداری تبدیل شدند و هنوز هم با وجود سختی ها و مشکلات بسیار، ثابت و استوار در خط انقلاب و ولایت ایستاده اند.

 

وی افزود: حقیقتاً ما باید بوسه بر دستان مادران و همسرانی بزنیم که در سال های جنگ تحمیلی، خود پیشانی بند یا حسین(ع) و یا زهرا(س) را بر پیشانی همسران و فرزندان خویش می بستند و آن ها را عزتمندانه و با افتخار بدرقه جبهه های حق علیه باطل می نمودند.

 

ظهیری همچنین با اشاره به این که امروز نیز بانوان بزرگواری در جامعه ما هستند که از جانبازان دوران جنگ در منازل پرستاری می کنند، گفت: ای کاش ما بتوانیم با ابزار هنر و رسانه، صبوری و فداکاری این عزیزان را به نسل جدید نشان دهیم که چگونه بدون توقع و بر اساس تکلیف دینی و انقلابی، این گونه عاشقانه رفتار می کنند و در عین حال به شدت مدافع انقلاب و ولایت فقیه هم هستند.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس جوانان ظهیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سلیمی صبح سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه امروز باید اهمیت مسئله جمعیت در جامعه به درستی تبیین شود، افزود: یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های ما در حوزه جمعیت، چالش فهم دقیق این موضوع است.

وی با بیان اینکه در حوزه جوانی جمعیت برنامه خاصی نداشته و نمی‌دانیم اقدام اساسی و قابل اجرا در این حوزه چیست، افزود: متأسفانه از دو دهه گذشته بارها به موضوع کاهش جمعیت به انحای مختلف اشاره شده اما بعد از گذشته دو دهه و با وجود اشرافیت به این موضوع، هنوز نتوانسته‌ایم اقدام قابل توجه و تأثیرگذاری را در این زمینه انجام دهیم.

این پژوهشگر حوزه جمعیت با اشاره به اینکه مسئله کاهش جمعیت مختص ایران نبوده و بسیاری از جوامع با این چالش دست به گریبان هستند، خاطرنشان کرد: یکی از دردناک‌ترین مشکلات کاهش جمعیت، از بین رفتن نهاد خانواده است، به همین خاطر باید آسیب‌های کاهش جمعیت و لزوم توجه به جوانی جمعیت برای آحاد مردم به درستی تبیین شود.

سلیمی با تاکید بر اینکه یکی از حلقه‌های انکارناپذیر زنجیره کاهش جمعیت و ترس از فرزندآوری، مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی افراد است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها برای جوانی جمعیت، کاهش زمان تجرد و نیز کاهش فاصله تأهل تا فرزندآوری است که برای تحقق این موضوع نیز باید بسته‌های تشویقی برای فرزندآوری در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود علاوه بر در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی برای فرزندآوری، موانع ساختاری پیش روی این امر نیز برداشته شود، اضافه کرد: با برداشته شدن موانع زیرساختی پیش روی فرزندآوری، این امر به صورت ادامه‌دار بوده و دیگر شاهد فرزندآوری مقطعی نخواهیم بود، هر چند معتقدیم در کنار همه این موارد، فرهنگ‌سازی در این حوزه نیز باید صورت گیرد.

کد خبر 6086422

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است