Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیوید رولف گریبر متولد ۱۲ فوریه ۱۹۶۱ انسان‌شناس و نویسنده است که آثارش را با رویکرد آنارشیسم می‌نوشت. گریبر استاد مردم‌شناسی دانشکده اقتصاد لندن و در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷ به عنوان استادیار گروه مردم‌شناسی دانشگاه ییل، در حوزه نظریه‌های ارزش اجتماعی مشغول بود. این پژوهشگر روز دوم سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۳ شهریور ۱۳۹۹) در بیمارستانی در ونیز ایتالیا درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از شخصیت‌های اصلی جنبش اشغال وال‌استریت بود که از سپتامبر ۲۰۱۱ در نیویورک برای رفع نابرابری‌های اقتصادی، مبارزه با فرهنگ اقتصاد سرمایه‌داری و از بین بردن دسترسی و نفوذ دلالان شرکتی و غول‌های پولی در دولت آمریکا آغاز شد. آخرین کتاب او با نام آغاز همه‌چیز: تاریخی نوین از بشر که با همکاری دیوید ونگرو، باستان‌شناس بریتانیایی، نوشته شده، در پاییز ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

یکی از آثار قابل توجه گریبر، کتاب تاریخ پنج هزار ساله بدهی است که به تازگی وارد بازار نشر شده است.

نویسنده در این کتاب با نگاهی به تاریخ اقتصاد جهان به توصیف وضعیت بدهکاری مردم در تاریخ و تا امروز می‌پردازد و درباره این نکته که ۵ هزار سال، یعنی از آغاز تاریخ کتابت در جهان مساله بدهی در دنیا وجود داشته، سخن می‌گوید. این کتاب بحران‌های مالی و بدهکاری‌های بزرگ جهان را برمی‌شمارد و با نگاهی به تاریخ به دنبال اساسی‌ترین چالش‌های مفاهیمی به نام پول، وام، بدهی، طلب و هر گونه ابزار مالی مبادله است.

تاریخ پنج هزار ساله بدهی، در دوازده فصل شامل درباره تجربه سردرگمی اخلاقی، افسانه مبادله مستقیم، بدهی‌های کهن، ظلم و رستگاری، رساله‌ای مجمل در باب زمینه‌های اخلاقی روابط اقتصادی، بازی با سکس و مرگ، شرافت و تنزل مقام یا درباره بنیان‌های تمدن معاصر، اعتبار علیه شمش و چرخه‌های تاریخ، عصر محوری (۸۰۰ ق.م. - ۶۰۰ ق.م.)، اعصار میانه (۶۰۰ م. - ۱۴۵۰ م.)، عصر امپراطوری‌های بزرگ و سرمایه‌دار (۱۴۵۰ - ۱۹۷۱ م.) و آغاز چیزی که هنوز نامشخص است (۱۹۷۱ تاکنون) نوشته شده است.

این کتاب با ترجمه مصطفی آقایی، در ۶۷۲ صفحه، توسط انتشارات دهکده هوسم به چاپ  رسیده است.

برچسب‌ها اخلاق سیاسی تجارت تاریخ کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اخلاق سیاسی تجارت تاریخ کتاب اخلاق سیاسی تجارت تاریخ کتاب اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی

زندگی آیت‌الله العظمی بروجردی مرجع عالیقدر جهان اسلام سراسر خدمت و برکت برای حوزه‌های علمیه، جهان اسلام و مردم بود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074545 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • تاریخ و ساعت بازی استقلال و تراکتور
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • ربودن کودک چهار ساله با خودرو مادرش
  • جیندر ماهال: رندی اورتون بزرگترین ستاره در تاریخ WWE است
  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها
  • هیچ فناوری بدون مبنای هستی‌شناسانه نیست