Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-16@09:47:20 GMT

۱۱ شرکت در صف ورود به بورس

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۹۲۴۴

۱۱ شرکت در صف ورود به بورس

استقلال و پرسپولیس، پتروشیمی‌های الوند و بوعلی، شرکت پالایشی ستاره خلیج فارس، شرکت حمل و نقل ریلی رجا، پتروشیمی اروند، شرکت توسعه عمران‌امید، شرکت تامین‌سرمایه تمدن، شرکت صنایع غذایی کورش و شرکت اوپال پارسیان سنگان از مهمترین عرضه اولیه‌های احتمالی پاییز امسال خواهند بود. به گزارش پول نیوز، در هفته اخیر سهامداران تنها شاهد یک عرضه اولیه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از عرضیه اولیه وسپهر در 30 شهریور ماه امسال، سهامداران شاهد چه عرضه اولیه‌هایی در پاییز سال 99 خواهند بود؟
صف سنگین برای ورود به بورس همچنان ادامه دارد و در هفته اخیر به نقل از وزارت صمت اعلام شد ۵۰۰ شرکت صنعتی و معدنی در راه بورس هستند.
اما از کدام عرضه اولیه‌های اخباری منتشر شده است؟

جواد عشقی‌نژاد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد (زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس)، با اعلام خبر عرضه اولیه سهام پتروشیمی الوند و بوعلی در پاییز امسال، سهم‌های بنیادی و صادرات‌محور را در نیمه دوم امسال، جذاب‌تر دانست.
شنبه 29 مهر ماه امسال مدیرعامل پتروشیمی اروند از برنامه این شرکت برای ورود به بازار سرمایه خبر داده است.
سه روز بعد، سه‌شنبه اول مهر ماه هم اعلام شد که شرکت حمل و نقل ریلی رجا برای ورود به بازار سرمایه، پذیرش خود را در شرکت فرابورس به ثبت رساند.

علاوه بر این، با وجود آنکه عرضه اولیه ستاره خلیج فارس طبق برنامه پیش نرفته و به تابستان امسال نرسید اما همچنان بحث آن مطرح است و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک سهامداران شاهد این عرضه اولیه بزرگ باشند.
استقلال و پرسپولیس نیز دو مجموعه‌ای هستند که عرضه اولیه آنها در پاییز امسال تاکنون چند مرتبه از سوی مقامات وعده داده شده است.

از سوی دیگر طبق آخرین پیگیری‌ها، عرضه‌های اولیه محتمل شرکت توسعه عمران‌امید که در بخش املاک و مستغلات در فرابورس درج نماد شده، شرکت تامین‌سرمایه تمدن و همچنین شرکت صنایع غذایی کورش است. از بین این گزینه‌ها نیز شاید محتمل‌ترین، عرضه اولیه نماد غکورش است که بیش از یک ماه پیش قبل لغو شده بود. همچنین عرضه اولیه اوپال پارسیان سنگان هم از دیگر گزینه‌های محتمل دیگر است.
بدین ترتیب استقلال و پرسپولیس، پتروشیمی‌های الوند و بوعلی، شرکت پالایشی ستاره خلیج فارس، شرکت حمل و نقل ریلی رجا، پتروشیمی اروند،شرکت توسعه عمران‌امید، شرکت تامین‌سرمایه تمدن، شرکت صنایع غذایی کورش و شرکت اوپال پارسیان سنگان از مهمترین عرضه‌ اولیه‌های احتمالی پاییز امسال خواهند بود.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت پاییز امسال عرضه اولیه خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش بورسی | نمادهای شاخص‌ساز بورس، افزایش سرمایه گرفتند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام معاونت حقوقی ریاست جمهوری، هیأت واگذاری در جلسه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ به ریاست سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با افزایش سرمایه چند شرکت بورسی اثرگذار در شاخص و یک شرکت سهامی خاص موافقت کرد.

بر این اساس سرمایه بانک تجارت (سهامی عام) با نماد «وتجارت» در بورس از ۲۲ هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان به ۳۳ هزارو ۵۸۸ میلیارد تومان از محل سود انباشته افزایش یافت؛ سرمایه شرکت ملی مس (سهامی عام) نیز با نماد «فملی» در بورس از ۶۰ هزار میلیارد تومان به ۷۸ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته رسید.

شرکت فولاد مبارکه (سهامی عام) نیز که با نماد «فولاد» در بورس شاخص‌ساز است، افزایش سرمایه ۲۸ همتی داشت و از ۸۰ به ۱۰۸ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته رسید. سرمایه شرکت سهامی خاص فولاد شادگان نیز از ۲۰۰ به یک هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

تالار شیشه‌ای قرمز شد | ریزش ۵۳ هزار و ۹۱۹ واحدی شاخص کل

در این جلسه همچنین با واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به صندوق های بازنشستگی کشوری و بیمه عشایر و روستاییان و نیز سازمان تأمین اجتماعی که در جلسه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ هیأت وزیران به تصویب رسیده بود، موافقت نشد. لذا مقرر شد سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس بار دیگر عرضه شود.

اعضای این هیأت با انحلال ۴ شرکت کشتی سازی زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی ایزوایکو و شرکت آب و فاضلاب شهر جدید مجلسی از شرکت های تابعه شرکت مادرتخصصی شرکت عمران شهرهای جدید موافقت کردند.

کد خبر 843901 برچسب‌ها سازمان بورس و اوراق بهادار بورس تهران اقتصاد

دیگر خبرها

  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟
  • برج‌های دو قلوی شهرکرد؛ همچنان بلاتکلیف
  • آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد
  • اتلاف سالانه هزار همت ازمنابع مالی درحوزه مسکن به‌دلیل تعلل دولت
  • شیب ریزش شاخص بورس کند شد
  • ساخت دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پاییز تکمیل می‌شود
  • خبر خوش دولت برای بورس | اعلام جزئیات افزایش سرمایه‌های بزرگ نمادهای شاخص‌ساز
  • خبر خوش بورسی | نمادهای شاخص‌ساز بورس، افزایش سرمایه گرفتند
  • خبر خوش برای سپاهان از بازار بورس!
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۲۵ فروردین ۱۴۰۳