Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:38:03 GMT

درس های دفاع مقدس در جنگ اقتصادی امروز

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۹۲۶۳

درس های دفاع مقدس در جنگ اقتصادی امروز

حجت الاسلام سید مهدی ساداتی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا با بیان اینکه عرصه زندگی عرصه تجربه آموزی است، اظهار داشت: تجربه هشت سال دفاع مقدس یکی از سرمایه هایی است که ما به دست آورده ایم و اگر امروز ما با نگاه حقیقت جویانه بررسی کنیم جنگ تحمیلی درسی هایی برای امروز ما دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دشمن ما پس از تهاجم نظامی عرصه های جدید اقتصادی و فرهنگی را برای تهاجم در نظر گرفته آنچه مهم است اینکه ما در عرصه تهاجم نظامی موفق به دفاع شدیم بنابراین باید بررسی کنیم که رمز پیروزی ما چه بود تا با بهره گیری از آن برای پیروزی در تهاجم فرهنگی و اقتصادی هم بهره مند شویم.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان تهران با بیان اینکه نکته مهمی که نسل جوان ما باید به آن توجه داشته باشد درس گرفتن از تجربه هشت سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: ما ۶ مولفه در پیروزی در دفاع مقدس داریم که همه به ویژه نسل جوان نیاز دارند تا آنها را بشناسند زیرا رمز پیروزی ما در جنگ تحمیلی بود.

حجت الاسلام ساداتی نژاد با اشاره به اولین مولفه گفت: اولین رمز پیروزی ۸ سال دفاع مقدس تبعیت از امام بود، رزمندگان گوش به فرمان امام بودند و در همان مسیر گام بر می داشتند.

وی با بیان اینکه دومین رمز پیروزی وفاق و همدلی مردم و مسوولان بود، ادامه داد: یکی از درخشان ترین دستاورهای جنگ تحمیلی وفاق مردم و مسوولان بود و همه در یک مسیر و جهت برای یک هدف و آن هم دفع دشمن با یکدیگر همدل بودند.

وی اظهار داشت: رمز سوم ابتکارات، خلاقیت ها و سبک نوین مدیریت جنگ بود. ما در سایه این خلاقیت ها در شرایط سخت تحریم نظامی که علیه ما اعمال کرده بودند، موفق شدیم نیازهای خود را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال پلی که رزمندگان بر رود اروند احداث کردند خلاقیت و سبک جدید نظامی بود. ما در عرصه نظامی سبک کلاسیک را تغییر دادیم و مدل جنگ ما نوین بود که با سبک کلاسیک جنگ تفاوت داشت. باید در شرایط کنونی نیز در عرصه اقتصادی و فرهنگی مراقب باشیم تا مشکلات را با خلاقیت و ابتکارات جدید رفع کنیم زیرا راهی جز این وجود ندارد.

حجت الاسلام ساداتی نژاد در خصوص چهارمین رمز گفت: جامعه به خصوص جوانان باید به خودباوری و ایمان به وعده های الهی توجه داشته باشند. رزمنده های ما خودباور بودند و به وعده های الهی ایمان داشتند و خداوند نیز نصرت و پیروزی را اعطا کرد.

رییس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان تهران با بیان اینکه جامعه باید به اصل ما می توانیم باور داشته باشد، اظهار داشت: بنا بر وعده های الهی پس هر سختی، آسانی و گشایشی است که باید به این موضوع ایمان داشته باشیم.

وی رمز پنجم را اخلاص و توکل رزمندگان دانست و گفت: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس جلوه هایی از اخلاص و توکل را به نمایش گذاشتند و باید با تمام وجود مدیران نیز این اصل را اجرایی و عملیاتی کنند.

حجت الاسلام ساداتی نژاد اظهار داشت: ششمین رمز روحیه جهادی و شهادت طلبی است که اگر در دوران جنگ رزمندگان با روحیه جهادی و شهادت طلبانه در خط مقدم حرکت نمی کردند، نمی توانستیم پیروزی را به دست بیاوریم. در مقابله با تحریم نیز نیاز به روحیه جهادی داریم.

وی با بیان اینکه عرصه امروز پیچیده تر از جنگ دفاع مقدس است، تاکید کرد: جوانان ما باید به عرصه تهاجم فرهنگی و اقتصادی توجه ویژه داشته باشند و رسانه ها در قالب های مختلف تجربیات خود را به نسل امروز منتقل کنند زیرا هر چه اطلاع رسانی درستی صورت گیرد، جوانان آگاه تر خواهند بود.

اتاق فکر اصلی برای رفع مشکلات کشور در دانشگاه‌ها باشد

رییس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان تهران درباره نقش دانشگاه ها و دانشجویان در حل مشکلات جامعه در شرایط تحریم گفت: دانشگاه مرکز ثقل تصمیم گیری های علمی برای برون رفت از بحران ها هستند.

وی در ادامه افزود: مشکلات کشور به راه حل های علمی نیاز دارد و دانشگاه مرکزی برای کار علمی، تحقیقاتی و پژوهش ها برای حل مسائل است و مسوولان راهی جز اعتماد به حوزه و دانشگاه برای حل مسائل و دریافت راهکار از آنها ندارند.

حجت الاسلام ساداتی نژاد تاکید کرد: به جز دانشگاه نهاد دیگری وجود ندارد که بتوانیم به آن برای حل مشکلات کشور امید داشته باشیم. نقش دانشگاه تعیین کننده است و نیاز است اتاق فکر اصلی در دانشگاه ها باشد.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور ماه تا ۶ مهر ماه است که همزمان با حمله رژیم بعثی صدام حسین به جنوب کشورمان در سال ۱۳۵۹ آغاز می شود.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی دانشجو هفته دفاع مقدس پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی دانشجو هفته دفاع مقدس جنگ تحمیلی دانشجو هفته دفاع مقدس اخبار کنکور سال دفاع مقدس دانشگاه ها رمز پیروزی جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت

پیکر جانباز شهید "حاج محمد ابراهیم پاسبان" در قطعه شهدای تربت جام آرام گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتربت جام، جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس "شهیدحاج محمدابراهیم پاسبان" پس از 38 سال تحمل درد و رنج ناشی از عوارض بمباران شیمیایی توسط دشمن بعثی به یاران شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این جانباز شهید دفاع مقدس صبح امروز از محل تیپ 38 زرهی تا میدان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان تربت جام تشییع و پس از اقامه نماز، پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای بهشت نبی(ص) آرام گرفت.

در این محفل معنوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی باگرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران و جانبازان، گفت: جانباز 70 درصد دفاع مقدس حاج ابراهیم پاسبان 38 سال با تمحل درد و رنج فراوان با دستگاه اکسیژن نفس می‌کشید.

حجت الاسلام حسن زاده نامقی با اشاره به اینکه شهدا را از دست ندادیم بلکه به دست آوریم افزود: اقتدارنظام جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهیدان ، تلاش شبانه روزی و جانفشانی نیروهای مسلح و حضورمقتدرانه و پشتیبانی مردم در صحنه است .

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز