Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@08:26:13 GMT

اینترنت 5G در ایران از کیش آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۹۴۲۶

اینترنت 5G در ایران از کیش آغاز می شود

خبرگزاری آریا - مراسم انعقاد تفاهم نامه چهارجانبه طراحی و ایجاد پایلوت حمل و نقل هوشمند شهری مبتنی بر شبکه های ارتباطات سلولی نسل جدید در چهارچوب شبکه ملی اطلاعات در جزیره کیش فردا یکشنبه در تهران برگزار می گردد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با توجه به زیرساخت های ارتباطی ایجاد شده در منطقه آزاد کیش و آمادگی این جزیره زیبا برای پیشگامی در پیاده سازی شبکه تلفن همراه 5G و خدمات کاربردی مرتبط با آن و همچنین رسالت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توسعه فناوری‌های حوزه حمل و نقل هوشمند و ظرفیت‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در پشتیبانی از تحقیق و توسعه فناوری نوین و نیز با توجه به توانمندی‌های فنی و اجرایی شرکت ایرانسل، در روز یکشنبه مورخ 99/7/6 تفاهم‌نامه ای میان چهار مجموعه فوق منعقد می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هدف از این تفاهم نامه، ایجاد پایلوت حمل و نقل هوشمند شهری مبتنی بر شبکه‌های نسل جدید مخابراتی و مطالعه تجربیات این پایلوت برای تسری به بقیه شهرهای کشور و به عنوان یک خدمت مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات است. تفاهم نامه مشترک با امضای غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وحید یزدانیان، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بیژن عباسی آرند مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل منعقد میگردد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حمل و نقل هوشمند تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی

مدیرکل راه‌آهن شمالغرب از عدم تعهد شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در خصوص راه‌آهن شهرک صنعتی اشراق گلایه کرد و گفت: از آن‌ها شاکی هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، منوچهر صفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در سال گذشته، یک میلیون و 500 هزار مسافر از طریق راه‌آهن زنجان جابه‌جا شدند که این عدد نسبت به سال 1401 با یک رشد 15 درصدی مواجه شده است. در حال حاضر هم در تعطیلات نوروز به طور متوسط روزانه 2 تا 2500 مسافر توسط راه‌آهن جابه‌جا می‌‌وند که مقصد اکثر مسافران مشهد مقدس است.

وی ادامه داد: قطارهای با کیفیتی در راه‌آهن زنجان وجود دارد که به طور روزانه فقط 2 قطار به مقصد مشهد حرکت می‌کنند. تاکنون نارضایتی جدی در خصوص وضعیت این قطارها دیده نشده است.

مدیرکل راه‌آهن شمالغرب به وضعیت دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور، یک هزار و 250 میلیارد تومان مصوب شده که امیدواریم تخصیص یاید چرا که در سفر نخست رئیس جمهور، 800 میلیارد تومان مصوب شد و فقط 50 درصد این مبلغ تخصیص یافت. اگر تمام مبلغ فوق تخصیص یابد می‌توانیم انتظار داشته باشیم در سال جاری این پروژه افتتاح خواهد شد‌.

وی در ادامه به وضعیت راه آهن شهرک صنعتی اشراق اشاره کرد و گفت: ما از شرکت شهرک‌های صنعتی گلایه داریم و شاکی هستیم. حدود 20 سال پیش یک تفاهم‌نامه‌ای بین راه‌آهن و شرکت شهرک‌های صنعتی امضا شد که بر اساس همان تفاهم‌نامه مقرر شد، زیرسازی با شرکت شهرک‌ها و روسازی با ما باشد، اما آن‌ها به توافقات خود عمل نکرده و همچنان نمی‌کنند.

صفری افزود: طبق قانون هر واحد تولیدی یا شهرک صنعتی که درخواست کننده استفاده از راه‌آهن است باید خودشان، هزینه‌ها را پرداخت کنند و تفاهم‌نامه فوق‌الذکر یک فرصت برای آنان بود که هزینه‌هایشان کاهش پیدا کند، ولی آن‌ها طبق همان تفاهم‌نامه هم عمل نکردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین کلان پروژه‌های هوش مصنوعی در کشور/جزئیات ۵ طرح پایش مبتنی بر فناوری روز دنیا
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • راهی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی
  • ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟
  • آموزش: چگونه سرعت اینترنت را در گوشی افزایش دهیم؟
  • آیا هوش مصنوعی و اینترنت اشیا راه‌ حل ترافیک هستند؟