Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعمیر آبگرمکن امری مهم و ضروری است.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام آچاره، آبگرمکن یکی از وسایل مهم در هر خانه است زیرا هنگامی که خسته از کار، تفریح، ورزش و ... به خانه برمی گردید تنها یک دوش آب گرم می تواند شما را سرحال کند تا در کنار خانواده ساعت های خوشی را سپری کنید.

بنابراین امکان دارد زمانی که شما به آبگرمکن نیاز دارید آبگرمکن دچار مشکل و ایراداتی شود پس بهتر است قبل از اینکه به این موارد برخورد کنید به فکر سرویس آبگرمکن و تعمیر آن بیفتید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از نشانه هایی که به شما این خبر را می دهد که آبگرمکن شما نیاز به تعمیر و سرویس دارد به صورت زیر است؟

۱. زمانی که آبگرمکن خاموش شده و روش نمی شود.

۲. مخزن آبگرمکن دچار نشتی شده و آب از آن چکه می کند.

۳. زمانی که آب خروجی با سرعت ملایم از مخزن عبور می کند.

۴. صدای نشتی گاز می شنوید.

۵. درجه حرارت آبگرمکن به خوبی عمل نمی کند.

آشنایی با انواع آبگرمکن

آبگرمکن یکی از وسایل پرکاربرد و رایج در تمام خانه ها است. آبگرمکن دارای انواع مختلفی است که در اینجا می خواهم شما را با چهار نوع از این آبگرمکن ها آشنا کنم.

۱. آبگرمکن های معمولی: این نوع آبگرمکن ها دارای مخزنی هستند که آب را برای گرم شدن در خود نگهداری می کنند، بنابراین در این آبگرمکن ها شما به اندازه ظرفیت مخزن، آب گرم در زمان حمام یا شستن ظرف ها و... دارید.

۲. آبگرمکن های بدون مخزن: این آبگرمکن ها برخلاف آبگرمکن ها معمولی فاقد مخزن هستند ولی در عوض دارای coil هستند که در هنگام نیاز شما به آبگرم با آب پر می شوند و آب را برای شما گرم می کنند.

این آبگرمکن های برای خانواده های پرجمعیت که به یکباره مقدار زیادی آب گرم نیاز دارند بسیار مناسب و مفید هستند.

۳. آبگرمکن با پمپ حرارتی (آبگرمکن های هیبریدی): این سبک از آبگرمکن بسیار منحصر به فرد است این آبگرمکن ها از گرمای درون هوا و گرمای زمین برای گرم کردن آب استفاده می کند.

در این آبگرمکن ها برق برای انتقال گرمای هوا و زمین به آب استفاده می شود و هیچ گونه برقی برای تولید گرما استفاده نمی شود. این آبگرمکن ها می تواند تا ۶۰ درصد در برق صرفه جویی کند.

۴. آبگرمکن های خورشیدی: این نوع آبگرمکن ها از همه ی آبگرمکن های که تا الان معرفی شدند به صرفه‌ترین انرژی را دارد زیرا با پنل های خورشیدی که به صورت سقفی نصب می‌شوند، کار می کنند.

چرا باید تعمیر آبگرمکن را به فردی متخصص بسپاریم؟

آبگرمکن نیز همانند دیگر وسایل خانه از پیچیدگی های خود برخوردار است. همانطور که می‌دانید آبگرمکن ها دارای انواع مختلفی هستند که کمی با آنها آشنا شدید اما هر یک از این آبگرمکن ها دارای خواص و ویژگی های خود هستند.

بنابراین فردی که می خواهد آنها را تعمیر کند باید به تمامی این اجزا مسلط و آشنایی کامل داشته باشد تا خدای نکرده دچار مشکلی نشود، به همین دلیل توصیه می شود اگر اطلاعی از اجزا آبگرمکن خود ندارید به هیچ عنوان اقدام به تعمیر آبگرمکن نکنید و حتما به یک فرد متخصص مراجعه کنید تا فرد متخصص آبگرمکن را برای شما تعمیر کند.

تمیز کردن آبگرمکن ها به دلیل قطعات ریزی که دارند ممکن است سخت باشد و نیاز به ابزار ظریف و تخصصی داشته باشد پس بهتر است کار خود را به یک فرد مطمئن و متخصص بسپارید.

نحوه نگهداری و تعمیر آبگرمکن در انواع مختلف چگونه است؟

 هر یک از آبگرمکن ها نیاز دارند به صورت سالانه یا ماهانه سرویس یا تعمیر شوند اما نحوه نگهداری آنها چگونه است در اینجا می خواهم شما را با برخی از نحوه نگهداری های آبگرمکن های مختلف آشنا کنم:

۱. آبگرمکن های معمولی:  از آنجا که مخزن برای ذخیره آب به طور مداوم کار می کند، برای افزایش طول عمر آبگرمکن باید مرتبا آن را تمیز کنید.

شما باید مخزن آبگرمکن خود را حداکثر دو بار در سال یا هر شش ماه یکبار تمیز کنید تا رسوبات و مواد معدنی گرفته شده در مخزن تمیز و پاک شوند تا از خوردگی و زنگ زدن جلوگیری شود.

این کار ضروری نیست اما با انجام این کار و سرویس آبگرمکن خود میتوانید عمر آبگرمکن خود را افزایش دهید عمر مفید این آبگرمکن ها معمولا ۱۲ سال است.

۲. آبگرمکن های بدون مخزن: اگرچه در این آبگرمکن ها مخزنی وجود ندارد اما شما باید حداقل یکبار در سال آبگرمکن خود را تمیز کنید تا آّبگرمکن از رسوبات و مواد معدنی پاک شود و از خوردگی و زنگ زدن جلوگیری کنید. طول عمر این آبگرمکن ها معمولا ۸ تا ۱۰ سال است.

۳. آبگرمکن های حرارتی (هیبریدی): این آبگرمکن ها مانند آبگرمکن های معمولی دارای مخزن هستند، بنابراین هر ۶ ماه یکبار نیاز به تمیز شدن دارند تا طول عمر آنها افزایش یابد.

۴. آبگرمکن های خورشیدی: این آبگرمکن ها نیز دارای مخزن هستند و باید سالانه ۲ بار تمیز شوند تا در مقابل خوردگی محافظت شوند شما همچنین در این آبگرمکن ها باید صفحات خورشیدی را نیز مد نظر بگیرید و از آنها نیز نگهداری کنید تا عمر این آبگرمکن ها افزایش یابد.

آشنایی با فواید و مشکلات آبگرمکن های مختلف

هر یک از آبگرمکن ها دارای یکسری فواید و یکسری مشکلات هستند با برخی از آنها در زیر آشنا شویم:

۱. آبگرمکن های معمولی:  این آبگرمکن ها یکی از ارزان ترین آبگرمکن ها است و نصب بسیار آسانی را دارند.

۲. آبگرمکن های بدون مخزن: این آبگرمکن ها کم مصرف هستند اما نیاز به سرمایه اولیه زیادی دارند.

۳. آبگرمکن های حرارتی (هیبریدی): این آبگرمکن ها فوق العاده کم مصرف هستند و می توانند در دراز مدت بسیار مقرون به صرفه باشند اما به دلیل گرفتن گرما از هوا و زمین در مکان ها سرد مناسب نیست و در هنگام خرید یکی از گران ترین آبگرمکن ها است.

۴. آبگرمکن های خورشیدی: این آبگرمکن ها از نظر انرژی بسیار مناسب هستند اما در مکان ها کم آفتاب مناسب نیستند.

فواید نگهداری و تعمیر آبگرمکن چیست؟

با نگهداری و تعمیر آبگرمکن شما می توانید مدت زمان بیشتری را از آبگرمکن خود استفاده کنید، با سرویس ماهانه و سالانه آبگرمکن شما طول عمر آبگرمکن خود را افزایش خواهید داد و آبگرمکن را در مقابل زنگ زدن و خوردگی حفظ خواهید کرد اما در مقابل این نگهداری ها و سرویس کردن ها هزینه های را نیز برای شما  به طور سالانه یا ماهانه در بر خواهد داشت.

در این متن سعی کردیم شما را با انواع آبگرمکن ها و تعمیر و نگهداری آنها شما را تا حدودی آشنا کنیم تا این اطلاعات در هنگام خرید آبگرمکن به شما کمک کند یک انتخاب با کیفیت و مقرون به صرفه را داشته باشید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آبگرمکن ها طول عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۲ روش خلاقانه و جالب برای تعمیر نشتی لوله آب (فیلم) نحوه اتصال راحت و سریع شلنگ به شیر آب (فیلم) یک روش هوشمندانه برای اتصال ۵ لوله پی وی سی آب به یکدیگر (فیلم)

دیگر خبرها

  • ۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم)
  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • آبفای تهران هشدار داد؛ آب ذخیره کنید
  • شستشوی مخزن آب شرب روستای خاکمردان شهرستان خوی
  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان
  • اعتبار تکمیل مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی بندر امام حسن تخصیص یافت
  • پل‌های عابرپیاده مکانیزه کرمانشاه در حال تعمیر است
  • احداث بیش از ۵۲ هزار مترمکعب مخزن آب در شهر کرمانشاه