Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@20:55:55 GMT

شرکت‌های آماده عرضه اولیه در فصل پاییز

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۹۵۷۵

شرکت‌های آماده عرضه اولیه در فصل پاییز

​​​​​​​اخبار حکایت از آن دارد که 25 نماد در صف عرضه اولیه می باشند. دو نماد در بین این 25 نماد از شانس بیشتری برای عرضه اولیه شدن در هفته پیش رو برخوردارند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در هفته گذشته سهام شرکت سرمایه‌ گذاری گروه مالی سپهر صادرات به نماد وسپهر عرضه اولیه شد. طبق اطلاعات منتشر شده میزان مشارکت در این عرضه اولیه ۵ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۶۶۱ کد معاملاتی بود که سهام وسپهر تنها به ۵ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۶۵۹ کد معاملاتی تخصیص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته حائز اهمیت در این عرضه اولیه این بود که تعداد سهام تخصیص یافته به هر کد معاملاتی به تعداد درخواستی (حداکثر 1100 سهم) متقاضیان اختصاص داده شد.

بیشتر بخوانید:

۴ پیش‌بینی از بازارهای مالی در هفته جدید

به دلیل تعداد زیاد سهام جهت عرضه به عموم نسبت به حجم متقاضیان شرکت در این عرضه، به شرکت کنندگانی که حتی مبلغی کمتر از سقف قیمتی تا کف قیمتی ۹۵۰ تومان سفارش گذاشته بودند نیز سهم تعلق گرفت.

وسپهر پانزدهمین نماد عرضه اولیه شده در فرابورس و بیست و یکمین عرضه اولیه سال جاری بود که انجام شد. حالا پرسش این است که احتمال عرضه اولیه سهام کدام شرکت در هفته جاری وجود دارد؟

فهرستی از شرکت ها آماده عرضه اولیه در فصل پاییز می باشند که برخی از این شرکت ها عبارتند از:

لیزینگ اقتصاد نوین، سپید ماکیان، لیزینگ کارآفرین، اصفهان کش، فن آوا کارت، شرکت نفت جی، شیمی بافت، صنایع چوب خزر کاسپین، بارز کردستان، پتروشیمی بندر امام، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، صنعت غذایی کوروش، تولید نیروی جنوب غرب صبا، پتروشیمی مروارید، ایمن خودرو شرق، ترانسفورماتور توزیع زنگان، پتروشیمی ایلام، راه آهن حمل و نقل، تامین سرمایه تمدن، شرکت پتروشیمی اروند، استقلال و پرسپولیس، مجتمع صنعتی اسفراین، اپال پارسیان سنگان و عمران و مسکن سازان ایران.

از بین شرکت های بالا، شرکت هایی چون صنعت غذایی کوروش، سپید ماکیان، تامین ‌سرمایه تمدن، اپال پارسیان سنگان، مجتمع صنعتی اسفراین و عمران و مسکن سازان ایران شانس بیشتری برای عرضه اولیه در هفته پیش رو دارند.

شایان ذکر است که از شرکت های مذکور، شرکت صنعت غذایی کوروش با نماد غکورش حدود یک ماه پیش تا یک قدمی عرضه اولیه شدن سهامش پیش رفت اما بنا به دلایلی این عرضه اولیه لغو شد. بنابراین شاید محتمل ترین عرضه اولیه هفته جاری، نماد غکورش باشد. همچنین سپید ماکیان  با نماد سپید که در هفته گذشته  به‌ عنوان پانصد و هفتاد و دومین شرکت پذیرفته ‌شده در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران، در ﺑﺨﺶ  "زراعت و خدمات وابسته" درج نماد شد، به عنوان دومین نماد با شانس بالای عرضه اولیه در هفته پیش رو مطرح می باشد. 

منبع: نبض بورس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین بورس شاخص بورس بازار بورس بورس تهران فرابورس سازمان بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بورس کالا اخبار بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام سرمایه گذاری عرضه اولیه عرضه اولیه شد عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، مرتضی شاهمیرزایی در نخستین نشست شورای مدیران این شرکت در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: با توجه به تأکید و فرمان مقام معظم رهبری و نیز رئیس‌جمهوری برای هدف‌گذاری جهش تولید در ۱۴۰۳، اولویت فعالیت‌ها و راهبرد صنعت پتروشیمی افزایش ظرفیت‌های تولید است.

وی به مدیریت‌های برنامه‌ریزی و توسعه، سرمایه‌گذاری، طرح‌ها و به‌ویژه مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی مأموریت داد تا برنامه‌های راهبردی خود را برای تحقق شعار سال تبیین، عملیاتی و اجرایی کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تأکید بر اینکه مدیریت تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی امسال در خط مقدم فعالیت‌های این صنعت است، تصریح کرد: مدیریت طرح‌ها با همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی باید برای رفع نیازهای طرح‌های پتروشیمی در حوزه تأمین کالاها با استفاده از توان داخلی اهتمام جدی داشته باشند.

شاهمیرزایی، تولید و جهش در صنعت پتروشیمی را امری واجب خواند و تصریح کرد: امسال باید سال بلوغ و متنوع‌سازی سبد تولید محصولات و کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت باشد و در این مسیر تکلیف شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی همکاری و یکپارچگی در اجرای راهبردهای توسعه است.

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهوری درباره استفاده از تجارب و دانش نخبگان و خبرگان و متخصصان کشور، افزود: با توجه به تأکید رئیس‌جمهوری برای توسعه دریا محور، باید مدیریت طرح‌ها و مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم‌زمان با ایجاد زیرساخت‌های لازم، روند توسعه اسکله‌ها و بنادر صادراتی محصولات پتروشیمی را تسریع کنند.

توجه جدی به بازار سازی و بازاریابی محصولات پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: همکاری مؤثری با هلدینگ‌های پتروشیمی وجود دارد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان نماینده حاکمیت در موارد مختلف هم‌گرایی مطلوبی را در صنعت پتروشیمی ایجاد کرده است.

شاهمیرزایی با بیان اینکه باید زمینه حضور فعال سرمایه‌گذاران در صنعت پتروشیمی تسهیل شود، گفت: مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید ضمن بررسی راهکارهای رفع موانع و چالش‌های موجود در مسیر جذب سرمایه‌گذاری در صنعت، بسته‌های کوچک و متنوع سرمایه‌گذاری در این صنعت را برای مشارکت‌های مردمی تعریف کند.

وی افزود: رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف انرژی در صنعت باید مورد توجه شرکت‌های پتروشیمی قرار گیرد و به این منظور مدیریت بهینه‌سازی مصرف انرژی و مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از همه ظرفیت‌های خود برای تحقق این هدف استفاده کنند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: بازار سازی و بازاریابی محصولات پتروشیمی سیاست و راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و امسال در بخش حاکمیتی باید به بازار سازی و بازاریابی با هدف اعتمادسازی به‌طور جدی توجه شود.

شاهمیرزایی به نقش مهم مدیریت صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در تکمیل زنجیره ارزش اشاره کرد و گفت: تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی در واحدهای پایین‌دستی سبب ایجاد ارزش افزوده بیشتر و اشتغال‌زایی مطلوبی در کشور می‌شود.

وی ادامه داد: باید به موضوع تأمین خوراک مجتمع‌ها با هدف جهش تولید در صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی توجه ویژه شود و مدیریت‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی اقدام‌های لازم را با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود معمول کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد: استفاده از ظرفیت و قدرت رسانه با هدف ارتقای فرهنگ سازمانی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود و رسانه می‌تواند تلاش‌های کارگزاران و تلاشگران مولد را اطلاع‌رسانی کند.

کد خبر 6064269

دیگر خبرها

  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟
  • شرایط عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس
  • با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!
  • تحقق حدود ۱۰۰ درصدی برنامه تولید پتروشیمی بندر امام
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو