Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:05:57 GMT

کاهش ۴۰ درصدی تردد کامیون از مرز بازرگان

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۹۶۳۳

کاهش ۴۰ درصدی تردد کامیون از مرز بازرگان

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر پایانه مرزی بازرگان از تردد بیش از ۴۷ هزار دستگاه کامیون از گمرک بازرگان خبر داد.

جابر اکبر پور در گفت و گو با ایسنا با تاکید براینکه فعالیت‌های اقتصادی در گمرک مرزی بازرگان تداوم دارد، افزود: میزان تردد کامیون در سه ماهه دوم سال جاری ۴۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه بود.

وی با اشاره به اینکه بطور متوسط روزانه ۵۱۰ دستگاه کامیون از این مرز تردد می کنند، افزود: در مقایسه این میزان نسبت به سال گذشته شاهد ۴۰ درصد کاهش هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پایانه مرزی بازرگان دلیل این کاهش را اعمال محدودیت های اجرا شده از سوی کشور ترکیه در پی رواج بیماری کووید ۱۹ در جهان یاد کرد و افزود: کشور ایران همچنان با قدرت تمام با رعایت شیوه نامه های بهداشتی فعالیت می کند که گمرک بازرگان نیز سهم خود را در تقویت اقتصاد کشور و جهش تولید به خوبی انجام می دهد.

اکبر پور در ادامه با اشاره به اینکه در این مدت  ۵۶ هزارو ۵۰۰ نفر از پایانه مرزی بازرگان تردد کرده اند، افزود: در این حوزه نیز شاهد کاهش ۹۰ درصدی  تردد مسافر به علت محدودیت های کرونایی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پایانه مرزی بازرگان به عنوان بزرگترین پایانه مرزی کشورمان در  ایام کرونایی ۲۴ ساعته فعالیت می کند، افزود: تنها کسانی می توانند از مرز بازرگان تردد کنند که تبعه کشور ترکیه بوده یا در آن کشور مشغول تحصیل و یا پروانه کار داشته باشند.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها مرز بازرگان کروناویروس صادرات پایانه مرزی بازرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخت گیری افغانستان برای تردد ناوگان ایرانی

تین نیوز

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کامیونداران، اظهار کرد که اخیرا، چند روز مرز ایران و افغانستان به روی کامیون های ایرانی بسته بوده و اجازه تردد به آنها داده نشده است. این امر منجر به شکایت صنف کامیونداران خراسان به دولت شده است. در واقع آنها بر این باور هستند که متاسفانه دولت در مقابل مواضع افغانستان در بحث تردد کامیون های ایرانی و ترانزیت، عملکرد ضعیفی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، سید جلال موسوی، معتقد است که کامیون های افغان بدون الزام به داشتن معاینه فنی، احتمال قاچاق گازوئیل ایرانی و تناژ بالا که به زیرساخت های جاده ای آسیب وارد می کند، به راحتی در مسیر ایران تردد می کنند. به همین دلیل، وی برخورد کشور افغانستان در موضوع تردد ناوگان ایرانی را سخت گیرانه قلمداد کرده است که تردد کامیون های ایرانی از جمله ورود آنها به هرات افغانستان را با اختلال مواجه کرده است.

 با توجه به اختلال ورود رانندگان ایرانی به افغانستان و اروپا، شرایط نامناسبی برای ناوگان جاده ای کشور ایجاد شده است که می تواند در شرایط کاهش میزان بار برای حمل، مدت زمان خواب کامیون ها را افزایش بدهد و وضعیت و چهره مبادی ورودی و خروجی کشور به خصوص بندرعباس را دگرگون کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین
  • سخت گیری افغانستان برای تردد ناوگان ایرانی
  • افزایش ۱۸۴ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • ۴.۶ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند