Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نخستین مغازه ساندویچی استان قزوین بیش از نیم قرن پیش در خیابان پیغمبریه قزوین توسط میر علی‌اصغر میر عبدالعظیمی راه‌اندازی شده و برای هر شهروند قزوینی نماد ساعت‌ها خاطره شیرین و دلنشین است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نخستین مغازه ساندویچی استان قزوین بیش از نیم قرن پیش در خیابان پیغمبریه قزوین توسط میر علی‌اصغر میر عبدالعظیمی معروف به "حاج اصغر" راه‌اندازی شده و خلق‌وخوی منحصر به فرد حاج اصغر‌‌ آقا و عطر خاص ساندویچ‌های وی در یک مغازه کوچک 6 یا 7 متری آلبوم خاطره‌ای زیبا را برای هر شهروند قزوینی به یادگار گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مغازه حاج اصغر همچون مغازه‌‌های فست فود امروزی دارای تنوع ساندویچ و فضای گسترده برای نشستن مشتریان نیست اما ساندویچ‌های وی با نانی که سالیان گذشته، خود سازنده آن بوده (نان قدیمی) برای قزوینی‌ها چیز دیگری است؛ علت این موضوع را از حاج اصغر جویا شدیم که به عقیده وی برکت الهی و نگاه معصومین علیهم‌السلام سبب شده تا در کل شهر ساندویچ‌های حاج‌ اصغر منحصر به فرد شود.

فرآوری انگور به روش داربستی در تاکستان استان قزوین به روایت تصویربرداشت و فرآوری سنتی زغال‌اخته در روستای هیر قزوین به‌روایت تصویرکاروانسرای تاریخی "هجیب" قزوین به روایت تصاویر

حاج اصغر هر روز صبح قبل از بالا دادن کرکره مغازه، به زیارت بارگاه مقدس چهار انبیاء علیهم‌السلام قزوین رفته سپس کسب‌وکار خود را آغاز می‌کند و این عمل را سالیان سال کنار نگذاشته زیرا معتقد است که این زیارت صبحگاهی بر گشایش رزق و روزی وی تاثیر به‌سزایی دارد.

برخلاف بسیاری از بازاری‌های قدیم، ماشین حساب حاج اصغر بر روی میز هنوز هم چرتکه است اما این پیرمرد قزوینی برای هر فردی چرتکه نمی‌اندازد و بعید است کسی با دست خالی توام با گرسنگی به مغازه حاج اصغر مراجعه کند و دست خالی برگردد.

گزارش از حسین عسگری‌فرد و سحر علیخانی

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو سازمان میراث فرهنگی شورای اسلامی قزوین سازمان غذا و دارو سازمان میراث فرهنگی شورای اسلامی قزوین حاج اصغر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۴۰ کیسه قاچاق انواع مکمل‌های بدنسازی

فرماونده انتظامی خوزستان گفت: ماموران پلیس با هماهنگی مرجع قضائی به مغازه‌ای اعزام شدند و در بازرسی به‌عمل آمده ۸۴۰ قوطی و کیسه انواع دارو، مکمل و پودر بدنسازی خارجی فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید محمود میرفیضی اظهار کرد: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز امنیت اقتصادی و پلیس آگاهی استان با کار اطلاعاتی از فروش مکمل و پودر بدنسازی خارجی در مغازه‌ای در شهر اهواز مطلع شدند.

وی افزود: مأموران پلیس با هماهنگی مرجع قضائی به مغازه مزبور اعزام و در بازرسی به‌عمل آمده ۸۴۰ قوطی و کیسه انواع دارو، مکمل و پودر بدنسازی خارجی فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی قاچاق کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان داشت: در این ارتباط یک متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اهواز معرفی شد.

کد خبر 740017

دیگر خبرها

  • حریق در کارگاه تولید سپر خودرو + فیلم
  • تجربه نخستین شب قدر یک اسیر ۱۳ ساله
  • شهر آب‌ انبارها کجاست؟
  • (عکس) حضور اصغر فرهادی در کتابفروشی مجتبی جباری
  • عکس| اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش
  • (ویدئو) پیش‌بینی هواشناسی از بارش برف و باران؛ سردترین شهر کجاست؟
  • میوه کمتر از نرخ مصوب در مغازه‌ها عرضه می‌شود
  • کشف ۸۴۰ کیسه قاچاق انواع مکمل‌های بدنسازی
  • باغ موزه مینیاتور کجاست؟
  • آتش در بازارچه صیقلان رشت مهار شد