Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد حسین‌زادگان صبح امروز در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت حفظ و احیای موقوفات استان تاکید کرد و گفت: موقوفات میراث ماندگار و سرمایه‌های معنوی و اقتصادی استان به‌شمار می‌روند و همه نهادها باید در حفظ و حراست از آن تلاش داشته باشند.

وی با بیان اینکه وقف می‌تواند بهترین خدمات را به جامعه داشته باشد، اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا اوقاف با توجه به موقوفاتی که در اختیار دارد اقدام به توزیع بسته‌های کمک مومنانه از محل عوائد موقوفات کرده که این اقدام ارزشمند در راستای کمک به اقشار نیازمندان صورت گرفته است و این یعنی مبالغی که اوقاف از مردم دریافت می‌کند دوباره به مردم و جامعه بر اساس نیت موقوفه بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندران بر تعامل اوقاف و مردم برای احیای موقوفات استان تاکید کرد و ادامه داد: در شرایطی که نیاز به اتحاد و همیاری بیشتری برای محرومیت‌زدایی داریم، سنت حسنه و ماندگار وقف می‌تواند کمک بسیاری به اقشار مستضعف و کم‌برخوردار جامعه کند.

استاندار مازندران بر ضرورت سرمایه‌گذاری در اراضی وقفی استان تاکید کرد و گفت: بسیاری از اراضی وقفی استان دارای ظرفیت بزرگی در حوزه‌های زراعت، دام‌پروری، گلخانه‌ای و... هستند که با هماهنگی سازمان اوقاف، دستگاه‌های مربوطه و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری این اراضی شناسایی و در آن سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا منفعت آن به جامعه برگردد.

حسین‌زادگان با بیان اینکه اراضی کشاورزی موقوفات مازندران به اقتصاد استان کمک خواهند کرد و از این ظرفیت باید به‌خوبی بهره‌گیری کرد، افزود: با توجه به نیاز روز جامعه باید به وقف توجه شود چون احیای موقوفات و کسب عوائد وقف به جامعه و گروه‌های هدف برمی‌گردد.

*توزیع 90هزار بسته کمک مومنانه موقوفات

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این نشست با ارائه گزارش عملکردی از دستاوردها و برنامه‌های پیش‌روی اوقاف استان گفت: از آغاز ماه محرم تاکنون اوقاف و امور خیریه استان با توجه به موقوفاتی که در اختیار دارد اقدام به توزیع 90 هزار بسته کمک مومنانه و بسته‌های غذایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه 74 درصد نیات موقوفات استان برای عزاداری و اطعام‌دهی در ماه محرم و صفر برای حضرت سیدالشهدا(ع) است، تصریح کرد: اوقاف منتصب به دستگاه اهل‌بیت(ع) است و افتخار می‌کنیم که خدمتگزار اهل‌بیت، قرآن و امامزادگان هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به خدمات اوقاف استان در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا در کشور، افزود: از نخستین روز شیوع ویروس کرونا در استان اوقاف و امور خیریه مازندران اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در سطح 12 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان کرده و روزانه حدود 5هزار ماسک و اقدام بهداشتی تولید و توزیع کرده است.

انتهای پیام/86031/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار مازندران احمد حسین زادگان مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران وقف اوقاف و امور خیریه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

سرهنگ مسلم مویدی گفت: بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به تعداد ۴ مورد به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی و تعداد ۷مورد حکم ماده ۳ به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی با حضور پرسنل یگان حفاظت امور اراضی، مدیر جهاد کشاورزی، نماینده دادستان، نیروی انتظامی و سایر عوامل مرتبط در شهرستان دورود به حالت اولیه بازگشت.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی در مورد قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم از مهمترین اقدامات و اولویت‌های این یگان است.

سرهنگ مسلم مویدی در پایان ضمن تشکر از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دورود افزود: با توجه به اینکه طبق قانون تشخیص تغییر کاربری به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک هست مردم عزیز فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورند و قبل از هرگونه معامله حتماً از مدیریت امور اراضی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها استعلامات لازم را به عمل آورند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد