Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@04:57:59 GMT

گوشه هایی از سخنان شهیدمهدی باکری/خدایا مرا پاکیزه بپذیر

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۹۶۹۴

‍‍‍‍‍‍

دریافت 10 MB

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: سردار سرلشکر شهید مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا است، سرداری که با افتخار به بسیجی بودنش، داغ شهید انقلاب علی و شهید دفاع مقدس حمید باکری را دید و جان بر کف در جریان عملیات بدر جنگید و شهید شد.

۱۵ روز پیش از عملیات بدر به مشهد مقدس مشرف شد و با تضرع از آقاعلی بن موسی الرضا (ع) خواسته بود که خداوند توفیق شهادت را نصیبش کند، سپس خدمت امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای رسید و با گریه و اصرار و التماس درخواست کرد که برای شهادتش دعا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید باکری قبل از آغاز اجرای عملیات بدر به همرزمانش گفته بود؛ هرگاه خداوند مقاومت ما را دید رحمت خود را شامل حال ما می‌گرداند، اگر از یک دسته بیست و دو نفری، یک نفر بماند باید همان یک نفر مقاومت کند و اگر فرمانده شما شهید شد نگویید فرمانده نداریم و نجنگیم که این وسوسه شیطان است.

وی گفته بود: فرمانده اصلی ما، خدا و امام زمان (عج) است. اصل، آنها هستند و ما موقت هستیم، ما وسیله هستیم برای بردن شما به میدان جنگ، وظیفه ما مقاومت تا آخرین نفس و اطاعت از فرماندهی است.

مهدی باکری در شب عملیات وضو می‌گیرد و همه گردان‌ها را یک یک از زیر قرآن عبور می‌دهد، مداوم توصیه می‌کند: برادران! خدا را از یاد نبرید، نام امام زمان (عج) را زمزمه کنید، دعا کنید که کار ما برای خدا باشد، از پشت بی‌سیم نیز همه را به ذکر «لاحول و لاقوه الا بالله» تشویق می‌کند.

سرانجام این فرمانده دلاور لشکر ۳۱ عاشورا، ۲۵ اسفندماه سال ۶۳ در جریان عملیات بدر به خاطر شرایط حساس عملیات، مثل همیشه، به خطرناک‌ترین صحنه‌های کارزار وارد و در حالی که رزمندگان لشکر را در شرق دجله از نزدیک هدایت می‌کرد، تلاش می‌کرد تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتک‌های دشمن تثبیت کند ولی بر اثر برخورد تیر مستقیم مزدوران عراقی، ندای حق را لبیک گفت و به لقای معشوق نائل شد.

چه کنم که تهیدستم، خدایا قبولم کن

هنگامی که پیکر مطهرش را از طریق آب‌های هور انتقال می‌دادند، قایق حامل پیکر وی، مورد هدف آرپی‌جی دشمن قرار گرفت و قطره ناب وجودش به دریا پیوست، شهید باکری در مقابل نعمات الهی خود را شرمنده می‌دانست و تنها به لطف و کرم خداوند تبارک و تعالی امیدوار بود، در وصیتنامه‌اش اشاره کرده است که: چه کنم که تهیدستم، خدایا قبولم کن.

سخن از مهدی باکری است؛ متولد سال ۱۳۳۳ در میاندوآب. کودک بود که مادرش را از دست داد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در ارومیه گذراند و البته از همان ایام، رنج نیازمندان و مردم محروم را می‌فهمید. مهدی در آن سال‌ها از ادامه تحصیل هم غافل نبود و در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز پذیرفته شد.

انقلاب اسلامی که به پیروزی رسید، مهدی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در سازماندهی سپاه ارومیه ایفاگر نقش فعال بود. او در همان سال‌ها، حدود یک سال هم به عنوان شهردار ارومیه برگزیده شد که آن روزها، یادآور خاطرات یک شهردار مردمی برای اهالی ارومیه است.

شهید مهدی باکری در آن سال‌ها و در مقطعی، مسئولیت جهاد سازندگی استان آذربایجان غربی را هم بر عهده گرفت و البته روزهایی هم به ضرورت، دادستان دادگاه انقلاب ارومیه شد.

جنگ که آغاز شد، او به جبهه‌ها شتافت و معاونت تیپ نجف اشرف را پذیرفت. مهدی باکری در عملیات‌های متعددی شرکت کرد که فتح المبین، والفجر مقدماتی، والفجر یک تا چهار، مسلم بن عقیل، رمضان و بیت المقدس از آن جمله است. او بعدها به فرماندهی تیپ عاشورا رسید؛ تیپی که چندی بعد به لشکر تبدیل شد و به عنوان یکی از لشکرهای خط شکن دفاع مقدس شناخته می‌شد.

او وصیت‌نامه‌اش را در روزهای ابتدایی سال شهادتش یعنی در فروردین ماه سال ۱۳۶۳ نوشت:

خدایا مرا پاکیزه بپذیر

خدایا چگونه وصیت نامه بنویسم در حالی که سراپا گناه و معصیت، سراپا تقصیر و نا فرمانی ام. گرچه از رحمت و بخشش تو ناامید نیستم ولی ترسم از این است که نیامرزیده از دنیا بروم. می‌ترسم رفتنم خالص نباشد و پذیرفته درگاهت نشوم. یا رب العفو … آه چقدر لذت بخش است انسان آماده باشد برای دیدار ربّ اش؛ ولی چه کنم تهیدستم؛ خدایا قبولم کن. سلام بر روح خدا! نجات دهنده ما از منجلاب عصر حاضر؛ عصر ظلم و ستم، عصر کفر و الحاد، عصر مظلومیت اسلام و پیروان واقعی اش. عزیزانم! اگر شبانه روز شُکرگزار خدا باشیم که نعمت اسلام و امام را به ما عنایت فرموده باز کم است. آگاه باشیم که سرباز راستین و صادق این نعمت شویم. خطر وسوسه‌های درونی و دنیافریبی را شناخته و بر حذر باشیم که صدق نیت و خلوص در عمل تنها چاره‌ساز ماست. ای عاشقان ابا عبدالله! بایستی شهادت را در آغوش گرفت؛ گونه‌ها بایستی از حرارت و شوقش سرخ شود و ضربان قلب تندتر بزند. بایستی محتوای فرامین امام را درک و عمل نمائیم تا بلکه قدری از تکلیف خود را در شکرگزاری بجا آورده باشیم…» سردار شهید مهدی باکری وصیت نامه‌اش را با این عبارت به پایان می‌آورد: «خدایا مرا پاکیزه بپذیر.»

حجت‌الاسلام والمسلمین شهید محلاتی در مورد شهید باکری چنین گفته است: «وی نمونه و مظهر غضب خدا در برابر دشمنان خدا و اسلام بود، خشم و خروشش فقط و فقط برای دشمنان بود و به عنوان فرمانده باتقوا، الگوی رأفت و محبت در برخورد با زیردستان بود.»

همسر شهید باکری در مورد اخلاق او در خانه می‌گوید: باوجود همه خستگی‌ها، بی‌خوابی‌ها و دویدن‌ها، همیشه با حالتی شاد بدون ابراز خستگی به خانه وارد می‌شد و اگر مقدور بود در کارهای خانه به من کمک می‌کرد، لباس می‌شست، ظرف می‌شست و خودش کارهای خودش را انجام می‌داد. اگر از مسئله‌ای عصبانی و ناراحت بودم، با صبر و حوصله سعی می‌کرد با خونسردی و با دلایل مکتبی مرا قانع کند.

دوستان و همسنگرانش نقل می‌کنند: به همان میزان که به انجام فرایض دینی مقید بود نسبت به مستحبات هم تقید داشت، نیمه‌های شب از خواب بیدار می‌شد، با خدای خود خلوت می‌کرد و نماز شب را با سوز و گداز و گریه می‌خواند، خواندن قرآن از کارهای واجب روزمره‌اش بود و دیگران را نیز به این کار سفارش می‌کرد.

هنگامی که پیکر مطهرش را از طریق آب‌های هورالعظیم انتقال می‌دادند، قایق حامل پیکر وی، مورد هدف آرپی‌جی دشمن قرار گرفت و قطره ناب وجودش به دریا پیوست.

کد خبر 5032578

منبع: مهر

کلیدواژه: شهید مهدی باکری چهل سالگی دفاع مقدس هشت سال دفاع مقدس ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا شهرکرد بوشهر شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل عملیات بدر مهدی باکری شهید باکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با هشدار به رژیم صهیونیستی در خصوص هرگونه پاسخ به اقدام تنبیهی ایران گفت: به رژیم صهیونسیتی هشدار می‌دهیم که هر گونه پاسخ به حمله موشکی جمهوری اسلامی، با پاسخی محکم و شدید جبران می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور عصر امروز در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق اوج ذلالت این رژیم منحوس است، اظهار کرد: این حمله یک جسارت بزرگ علیه جمهوری اسلامی ایران بود که با تدبیر مقام معظم رهبری، رژیم صهیونسیتی تنبیه شده و پایه‌های سست و لرزان آن فرو پاشیده است.

وی با هشدار به رژیم صهیونیستی در خصوص هرگونه پاسخ به اقدام تنبیهی ایران به پایگاه نیروی هوایی رژیم صهیونسیتی گفت: به رژیم صهیونسیتی هشدار می‌دهیم که هر گونه پاسخ به حمله موشکی جمهوری اسلامی، با پاسخی محکم و شدید جبران می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور پاسخ جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی در تاریخ اسلام ماندگار خواهد بود، بیان کرد: ایران و سپاه سرافراز تنها ذره‌ای از توان نظامی و موشکی خود را به کار گرفت درحالی که رژیم غاصب قدس با تمام امکانات خود نتوانست در مقابل این حمله واکنش نشان دهد.

سلیمانی با بیان اینکه ۷ ماه نگاه تمام مردم دنیا متوجه فلسطین و غزه است، تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیستی برای رسیدن به اهداف شوم خود که از سال ۱۹۱۷ به دنبال آن است، از هیچ جنایتی دریغ نکرده و کودکان، جوانان و نوجوانان بسیاری را شهید کرده و به خاک و خون کشاندند، ولی استقامت مردم غزه و فلسطین مانع از رسیدن به اهداف رژیم صهیونسیتی شده است.

وی با تأکید بر بازگویی چگونگی تشکیل رژیم صهیونیستی با همکاری انگلیس و آمریکا بیان کرد: رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونسیتی بر اساس یک توطئه بزرگ و با کمک کشور‌های مستکبر تشکیل و از سال ۱۹۱۷ تاکنون ظلم و جنایات بزرگی علیه مسلمین و مردمان فلسطین شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور یکی از اهداف استکبار از تشکیل رژیم صهیونیستی را نفوذ به ملت‌های مسلمان و نابودی اسلام در منطقه دانست و افزود: سرزمین فلسطین از ابتدای تولد بشر در دست فلسطینان بوده و آنان در آن منطقه سکونت داشتند، ولی اسرائیل این رژیم جنایتکار که بویی از انسانیت و بشریت نبرده، فلسطین را اشغال کرد.

سردار سلیمانی با اشاره به تجزیه بسیاری از کشور‌های اسلامی توسط انگلیس و آمریکا بیان کرد: انگلیس بسیاری از کشور‌های اسلامی را تجزیه کردند، ولی اکنون بشریت به برکات الطاف و فضل الهی بیدار شده و تمامی کشور‌های آزادی‌خواه و مسلمان علیه رژیم غاصب قدس به پا خواستند.

وی با بیان اینکه استکبار، آمریکا و رژیم صهیونیستی بویی از انسانیت نبرده و فقط در فکر ظلم، ستم و جنایت هستند، گفت: آن چیزی که توانست ملت فلسطین و غزه را پیروز کند، مقاومت عاشورایی و ایثار مردمان منطقه و فلسطین بوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی، اسرائیل را به عنوان کشور هیچگاه به رسمیت نمی‌شناسد، افزود: عملیات طوفان الاقصی پاسخی به ۶۵ سال ظلم رژیم صهیونسیتی در فلسطین و غزه بود که بغض مردم مظلوم غزه را شکست.

سلیمانی با بیان اینکه تحول خیره کننده رسانه‌ای در دنیا به نفع جبهه مقاومت و مردم فلسطین ایجاد شده، افزود: فضای مجازی و رسانه‌ها به صورت مردم پایه و خودجوش به کمک و حمایت از مردم فلسطین گسیل شدند.

وی با تأکید بر نزدیک بودن نابودی رژیم صهیونیستی در آینده‌ای نزدیک بیان کرد: اکنون به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نابودی این رژیم منحوس آینده نزدیک هستیم و این یک وعده الهی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به نقش مهم و اثربخش رسانه‌ها در تعالی انقلاب اسلامی و محور مقاومت، اضافه کرد: رسانه‌های داخلی ابزار قدرتمند دوام و قوام انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت هستند.

سلیمانی پایه اساس جنگ نرم را فرهنگ و هنر دانست و بیان کرد: فرهنگی و هنرمندترین مردمان جهان، ایرانیان هستند که باید از این ظرفیت در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش کرد.

دیگر خبرها

  • شهیدی که پارتی‌بازی نکرد
  • هشت‌هزار مگاوات برق برای جبران ناترازی وارد مدار شده است
  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • افتتاح واحد‌های گازی نیروگاه برق شهید باکری سمنان
  • عملیات «وعده صادق» ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر جمهوری اسلامی را نشان داد
  • عملیات وحدت‌آفرین «وعده صادق» گوشه‌ای از توان نیروهای مسلح مابود
  • تکمیل و بهسازی اردوگاه شهید مهدی باکری نیازمند توجه ویژه است
  • کاهش مصرف انرژی در فرودگاه شهید باکری ارومیه