Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رییس جمهوری آمریکا با این ادعا که ایران و ونزوئلا قصد مذاکره و توافق با واشنگتن را دارند، گفت که پس از انتخابات شرایط را برای توافق با این کشورها سخت‌تر خواهد کرد.
به گزارش خرداد به نقل از ایرناا«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا جمعه‌شب در یک سخنرانی انتخاباتی مدعی شد که ایران و ونزوئلا قصد مذاکره و توافق با واشنگتن را دارند، اما او قصد دارند هر توافقی را به پس از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در آبان‌ماه موکول کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ با این ادعا که در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو، شرایط توافق را برای ایران و ونزوئلا سخت‌تر خواهد کرد، افزود که حتی اگر ایران و ونزوئلا نیز اکنون خواهان مذاکره باشند، او قصد دارد تا پس از انتخابات منتظر بماند.
ادعای ترامپ در حالی است که ایران بارها تاکید کرده هیچ مذاکره‌ای برای برجام نخواهد کرد و تنها زمانی حاضر به مذاکره خواهد بود که آمریکا به برجام بازگشته و همه تحریم‌هایی را که مجددا علیه ایران وضع کرده، لغو کند.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر بارها تاکید کرده است که ایران پشت میز مذاکره در کمیسیون برجام بود و هست و این آمریکا بود که با خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها، میز مذاکره را ترک کرد و اکنون باید بازگردد.
رییس جمهوری آمریکا در اردیبهشت ۱۳۹۷ خروج کشورش را از برجام اعلام کرده و به رغم قوانین بین‌المللی و با نقض قطعنامه ۲۲۳۱، همه تحریم‌های رفع شده به واسطه این توافق را علیه ملت ایران بازگرداند. برچسب ها: ترامپ ، انتخابات آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ انتخابات آمریکا ایران و ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار کردند

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از ان‌بی‌سی نیوز نوشت: ‌این نشست محرمانه در حالی سه شنبه هفته گذشته برگزار شد که مهلت مقرر شده ۱۸ آوریل (فروردین) برای تصمیم گیری ایالات متحده در مورد اعمال مجدد تحریم‌ها بر صنعت نفت ونزوئلا بسیار نزدیک است.

بر اساس این گزارش، دولت جو بایدن ‌رییس جمهوری آمریکا، متعهد شده‌ است در پاسخ به آنچه واشنگتن به عنوان شکست مادورو در اجرای تعهدات خود برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در اواخر سال جاری می داند، ‌تحریم های نفتی علیه این کشور را بار دیگر اعمال کند.

دولت بایدن هشدار داده است در صورتی که رئیس جمهوری ونزوئلا در اجرای وعده‌هایش برای انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ ژوئیه (هفت مرداد) پیشرفتی ایجاد نکند، ‌تحریم‌های نفتی که در ماه اکتبر (مهرماه) تعلیق کرده بود را ‌دوباره اجرایی خواهد کرد.

این گزارش افزود: ایالات متحده در ماه اکتبر (مهرماه) در واکنش به توافق انتخاباتی بین دولت مادورو و مخالفانش، کاهش جزئی را در اعمال تحریم‌ها علیه ونزوئلا اعمال کرده بود. این در حالی است که آمریکا ادعا می کند دولت مادورو موانع بزرگی را برای مشارکت ائتلاف اپوزیسیون از جمله نامزد اصلی آن، ماریا کورینا ماچادو، ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، تعامل دیپلماتیک دولت بایدن با مادورو و کاهش تحریم‌های ایالات متحده نشان‌دهنده یک تغییر بزرگ از سیاست «فشار حداکثری» دونالد ترامپ، ‌رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بود.

اکنون با توجه به مذاکرات هفته گذشته آمریکایی‌ها و هشدار برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، نگرانی‌ها در مورد افزایش قیمت های جهانی نفت و سرازیر شدن بیش از پیش مهاجران ونزوئلائی به سمت مرز ایالات متحده و مکزیک تشدید شده است.

گفتنی است پس از اینکه دادگاه عالی ونزوئلا ممنوعیت انتخاباتی ماچادو به دلیل حمایت وی از تحریم‌های آمریکا علیه این کشور و اتهامات فساد مالی او را تایید کرد، ایالات متحده در ژانویه گذشته (دی ماه) برخی تحریم‌های غیرمرتبط با انرژی را دوباره علیه کاراکاس اعمال کرده است.

کد خبر 843907 برچسب‌ها ونزوئلا - نیکلاس مادورو ایران و آمریکا خبر ویژه ونزوئلا

دیگر خبرها

  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود
  • مقامات آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار کردند