Web Analytics Made Easy - Statcounter

این شبکه خبری بامداد شنبه به نقل از چندین منبع بلندپایه از حزب جمهوریخواه گزارش داد:«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا قصد دارد «اِیمی کانی بارِت» قاضی زن محافظه‌کار را برای کرسی خالی دیوان عالی این کشور به کنگره معرفی کند.

سی‌ان‌ان در تارنمای خود نوشت که چندین منبع گفته‌اند «بارت» به عنوان گزینه نهایی از سوی کاخ سفید به جمهوریخواهان معرفی شده است، اما هشدار دادند تا زمانی که این موضوع از سوی ترامپ رسما اعلام نشده، همیشه این احتمال هست که او نظرش را در آخرین لحظات تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود برنامه‌ریزی شده است که ترامپ عصر شنبه (به وقت واشنگتن) جانشینی «بارت» را برای کرسی دیوان عالی که تا پیش از این در اختیار «روث بیدر گینزبرگ» ۸۷ ساله بود، اعلام کند. گینزبگ جمعه گذشته درگذشت.

بارت به‌سرعت در نزد متحدان ترامپ برای عهده‌داری منصب قاضی فقید دیوان عالی آمریکا مطرح شد و شهرت یافت. او قاضی دادگاه استیناف آمریکا و منصوب ترامپ است و پیش از این جزو نفرات نهایی بود که ترامپ قبل از انتخاب «برت کاوانا» دیگر قاضی دیوان عالی در سال ۲۰۱۸ درنظر گرفته بود.

مطرح شدن انتخاب نهایی جایگزین قاضی گینزبرگ در حالی است که دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا به شدت درگیری این بحث هستند که آیا انتخاب جایگزین قاضی فقید باید اکنون انجام شود یا به بعد از انتخابات ریاست جمهوری آبان‌ماه موکول شود تا کسی که در انتخابات پیروز می‌شود، گزینه خود را معرفی کند.

ترامپ و بسیاری از جمهوریخواهان به شدت اصرار دارند تا هر چه سریعتر قاضی جایگزین را معرفی کنند تا وزنه قضات محافظه‌کار در دیوان عالی آمریکا به شدت به نفع آنان سنگین‌تر شود. این دیوان ۹ کرسی دارد که در حال حاضر ۴ کرسی در دست لیبرال‌ها و ۵ کرسی در دست محافظه‌کاران است.

با مرگ قاضی گینزبرگ یک لیبرال‌ها یک کرسی را از دست دادند و در صورت انتخاب یک قاضی محافظه‌کار دیگر، شمار کرسی‌های دیوان عالی آمریکا ۶ به ۳ به نفع محافظه‌کاران خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دیوان عالی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل پیشگیری از تکرار جرم در صدور احکام جایگزین حبس لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجعفر منتظری، در ابتدای جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از کتاب شریف احتجاج مرحوم طبرسی پیرامون ظهور امام عصر (ع) اظهار داشت: چه سعادت بزرگی است که انسان همیشه به یاد امام غایب که ناظر بر اعمال و رفتار ماست باشد و برای فرج آن حضرت دعا کند و همیشه آماده باشد که در وقت ظهور در رکاب آن حضرت جهاد کند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یادآور تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) است، تصریح نمود: یکی از نهادهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ شورای انقلاب با تأسیس آن، گامی اساسی در راه سازمان دهی این نهاد برداشت.

رئیس دیوان عالی کشور با تأسی از فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، افزود: کارنامه پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته، در عرصه‌های مختلف، امیدهای فروانی را برای مردم، مسئولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسر جهان ایجاد نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه با اشاره به نشست فصلی اعضای شورای عالی قوه قضائیه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مرکز استان‌ها، پیرامون دستورات رئیس عدلیه مبنی بر اینکه هیچ حکم قطعی قضائی نباید بدون دلیل موجه، معطل اجرا بماند؛ گفت: نظارت بر اجرای احکام قطعی پرونده‌ها در دستور کار معاونت نظارت دیوان عالی کشور قرار گیرد و این موضوع با جدیت هر چه بیشتر پیگیری شود.

رئیس دیوان عالی کشور بر آسیب شناسی و بررسی دقیق میزان پرونده‌های کیفری و حقوقی که آرای آن‌ها قطعی شده است، اما در اجرای احکام معطل مانده است، تاکید کرد و عنوان کرد: با لحاظ قوانین و مقررات مربوطه و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مقتضی آسیب شناسی این دست پرونده‌ها در جهت جلوگیری از تضییع حقوق اصحاب پرونده در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری همچنین صدور احکام جایگزین حبس متناسب با جرم و در چارچوب قانون را یکی دیگر از تأکیدات مهم رئیس قوه قضائیه در نشست اخیر با رؤسای کل دادگستری‌ها عنوان کرد و گفت: محاکم در صدور احکام جایگزین حبس با در نظر گرفتن شرایط لازم، اصل پیشگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 6085255

دیگر خبرها

  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • همه سناریوهای احتمالی را در سطح عملیاتی بررسی می‌کنیم
  • نشست معرفی گزینه‌های احتمالی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • ترکیب احتمالی یوونتوس برای بازی با لاتزیو
  • معرفی گزینه‌های احتمالی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال در جلسه کمیته فنی
  • محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • اصل پیشگیری از تکرار جرم در صدور احکام جایگزین حبس لحاظ شود
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • ترکیب احتمالی رئال و بارسا در ال‌کلاسیکو مشخص شد