Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تاکنون هیچ دانش آموزی در مدارس مازندران مبتلا به کرونا نشده است.

سیمین بابایی در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا مازندران در دو هفته آینده به پیک سوم کرونا می‌رسد یا خیر، اظهارکرد: با وجود رعایت پروتکل های بهداشتی پیش بینی احتمال افزایش کووید ۱۹ در ماه‌های سرد سال برآورد می‌شود و مردم باید رویکرد پیشگیرانه و اثربخشی رعایت ها را در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده و مشاهدات میدانی به عمل آمده از میزان رعایت و استفاده ماسک در اصناف و مکان‌های شهرستان های استان مازندران تا نیمه اول شهریور به طورمیانگین ۷۶ درصد مردم،پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: این آمار هرچند حکایت از رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم مازندران دارد اما همچنان ضرورت و رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک مورد تاکید است.

بابایی با اشاره به وضعیت ابتلا به کرونا در مدارس مازندران گفت: تاکنون هیچگونه آماری مبنی بر ابتلای دانش‌آموزان به کوید ۱۹ در مدارس استان گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: هرچند مطابق دستورالعمل های ابلاغی ستاد کرونا استان مازندران، دانش‌آموزانی که علائم بالینی از قبیل تب و سرفه و یا علائم سرماخوردگی نیز داشتند از طریق مدیران مدارس شناسایی و از حضور آنها در مدارس جلوگیری به عمل آمد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مطابق آزمایش های انجام شده تاکنون نتیجه تست کرونای هیچ دانش‌آموزی مثبت اعلام نشد، اما همچنان توصیه قرنطینه خانگی مورد تاکید قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بازگشایی مدارس در شرایط کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر کل حج و زیارت استان مازندران سهمیه امسال زائران حج تمتع این استان را بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد.

عباس اسماعیلی افزود: این تعداد زائر در قالب ۳۲ کاروان از فرودگاه شهدای ساری به مقصد مدینه منوره اعزام خواهند شد و پس از انجام مناسک، به مکه مکرمه مشرف می‌شوند..

وی تصریح کرد: هنوز زمان دقیق پرواز عزیمت زائران حج تمتع مازندران مشخص نشده، اما پیش بینی می‌شود این اعزام‌ها از اواخر اردیبهشت ماه امسال انجام شود.

مدیر کل حج و زیارت مازندران توضیح داد: تمامی این تعداد زائر اقدامات لازم برای ثبت نام و شرکت در کلاس‌های آموزشی را انجام داده اند و تا اواسط اردیبهشت ماه، مابقی دوره‌های آموزشی مناسک حج را سپری خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سنی زائران حج تمتمع امسال مناسب است، افزود: میانگین سنی زائران مازندرانی حدود ۵۵ سال است که از نظر توان جسمی برای انجام مناسک حج وضعیت مناسبی محسوب می‌شود.

اسماعیلی به زائران حج تمتع توصیه کرد با توجه به چشم انتظاری ۱۵ ساله و صرف زمان زیاد و هزینه برای مشرف شدن به حج تمتع با مطالعه و شناخت کامل مناسک حج در این سفر معنوی شرکت کنند و به توصیه روحانیون همراه کاروان‌ها توجه کنند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از اواخر اردیبهشت از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • زنجیره انسانی مازندرانی‌ها در سواحل دریا
  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی