Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل گفت: عمده‌ترین شیوه حمل و نقل در جهان و ایران حمل و نقل جاده‌ای است و با وجود تلاش‌های فراوان برای جایگزینی آن از طریق حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی، همچنان حمل و نقل جاده‌ای مهمترین نقش را در اقتصاد کشور دارد.

به گزارش تین نیوز، حمزه علی بخشی این مطلب را در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی واردات ناوگان دست دوم جاده‌ای اولویت بیشتری دارد یا ریلی؟ بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به سهم 90 درصدی حمل ونقل جاده‌ای در کشور، وجود ناوگان فعال و ایمن، نیاز کشورمان بوده و به لحاظ عملکردی، ایمنی، هزینه‌های عملیاتی، تعمیر و نگهداری، آلودگی‌های زیست محیطی، بهره‌وری و میزان مصرف سوخت و فرسودگی بیش از حد ناوگان، کشور ما سال‌ها است که به دنبال حذف ناوگان فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است.

واردات ناوگان دست دوم جاده‌ای یا ریلی، کدام ارجح است؟

وی اظهار کرد: متاسفانه بزرگی اشکالات ناشی از موارد ذکر شده و ارزش ریالی ناشی از هدر رفت منابع، ایجاد تورم و بیکاری ناشی از آن، سالیانه به چند هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش تین نیوز، بخشی گفت: مجموع این خسارت‌های هنگفت، منجر به وضع مقررات اصلاحی در قالب بند (ه) ماده 163 در قانون برنامه پنجم توسعه شد و بنا به ضرورت و نیاز مبرم بخش حمل و نقل و در جهت اهداف کلان و سیاست‌های اجرایی، در سال 1395 با مصوبه بعدی مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، این مهم تبدیل به احکام دائمی برنامه های توسعه  پجمهوری اسلامی در بند(ث) ماده 30 گردید.

این کارشناس عنوان کرد: بر این اساس ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل کالای جاده‌ای و واردات ناوگان زیر سه سال ساخت در مقابل حذف ناوگان فرسوده، به‌عنوان یک نیاز در اولویت سیاست‌های کشور  نسبت به حمل و نقل ریلی قرار گرفت.

وی افزود: البته می‌توان گفت کاهش مصرف سوخت یکی از دلایل نوسازی بوده، اما صرفاً با توجیه کاهش مصرف سوخت و انرژی اجازه واردات صادر نشده است و این موضوع ارتباطی به احیاناً توانایی تولید این ناوگان در داخل کشور نداشته و عنوان تناقص در سیاست‌های کلان نیز مشاهده نمی‌شود، هر چند اعتقاد داریم که لازم است به بخش ریلی نیز توجه بیشتری شده تا سهم آن در حمل و نقل کشور افزایش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کاهش مصرف سوخت نوسازی ناوگان جاده ای واردات کامیون دست دوم واردات ناوگان جاده ای واردات ناوگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  گمرک ریلی رازی تنها مبدا تجاری و ترانزیتی ریلی از ایران به اروپا ست و نقش مهمی را در صادرات و ترانزیت کالا از طریق ریلی به خارج از کشور ایفا می‌کند بطوریکه در شش ماه گذشته بیش از ۱۹۰ هزار تن انواع کالا از این مبدا ریلی به داخل و خارج از کشور ترانزیت شد  خدا دوست مدیر گمرک رازی در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت: دریکسال گذشته بیش از ۲۹۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار از طریق بیش از ۲ هزار دستگاه واکن قطار ترانزیت شد که از نظر ارزش و وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشته است  وی خاک روی، ورق فولادی و ام دی اف را از جمله کالا‌های ترانزیتی دراین مدت دانست و افزود: افغانستان، ترکمنستان و ترکیه از جمله کشور‌های مقصد ترانزیت ریلی کالا ازگمرک رازی بودند  مدیر گمرک رازی این گمرک را یکی از مهمترین مبادی صادراتی کشور دانست و تصریح کرد: دریکسال گذشته ۱۷۷ هزارتن انواع کالا به ارزش ۷۲ میلیون دلار از این گمرک بصورت ریلی صادر شده است که مصالح ساختمانی، زغال سنگ و میلگرد از مهمترین کالا‌های صادراتی بود ند جنگجو ناظر گمرکات استان هم در بااشاره به نقش گمرک و پایانه رازی در تحقق اهداف مشترک اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و ترکیه تا سقف ۳۰ میلیارد دلار گفت: تجاری سازی زمینی این مرز در نشست اخیر مقامات ارشد گمرکات دو طرف بصورت جدی مورد ارزیابی قرار گرفت تا این تجاری سازی مرز رازی -کاپی کوی بصورت زمینی امسال عملیاتی شود  از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفرمسافر از مرز و پایانه رازی تردد کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد داشته است  این پایانه سالانه میزبان بیش از ۱ میلیون ۲۰۰ هزار نفر مسافر است و و پارسال رتبه نخست را در ترد د مسافر در بین پایانه‌های استان آذربایجان غربی به خود اختصاص داد

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • ثبت رکورد جدید جابه جایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل کردستان
  • چرا در زمان خودتان لوکوموتیوی واگذار نکردید/ با کدام عملکردتان برای راه آهن نسخه می پیچید؟
  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان
  • مراجعه بیش ۷ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی مازندران
  • ◄ سفر با هواپیما تعطیل می شود
  • جابه جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی
  • ناوگان باری آذربایجان غربی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی از بندر امام جابجا کرد