Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@01:13:10 GMT

یارانه میلیاردی برای استخرهای لاکچری

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۹۹۲۰

ساعت 24- در شرایطی که بهای تمام شده تولید هر مترمکعب آب در تهران ۲۷۰۰ تومان و متوسط قیمت فروش ۷۰۰ تومان است، در هر مترمکعب آب ۲۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت می شود.

البته این یارانه برای کالایی ضروری مثل آب بد نیست اما وقتی حجم زیادی از آب مصرفی شهری مثل تهران در خانه های ویلایی لوکس شمال شهر صرف آبیاری درختان و پرکردن استخرها می شود، باید به موضوع به شکل دیگری نگریست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس این گزارش ساکنان پایتخت در مدت یک روز (۲۵ شهریور) یک میلیون و۳۰۴ هزار متر مکعب آب مصرف کرده‌اند که به استناد آمار، ۴۷ درصد از میزان مصرف آب بخش خانگی مرتبط با استفاده پر مصرف هاست که در مناطق یک تا ۳ شهر تهران ساکن هستند. یک حساب سر انگشتی مشخص می‌کند، پر مصرف‌های لاکچری نشین در یک روز ۶۱۲ هزارو ۷۷۶ متر مکعب آب مصرف می‌کنند. با احتساب یارانه ۲ هزار تومانی هر مترمکعب آب و یک ضرب ساده مشخص می شود که در هر روز یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان از بیت المال صرف پر کردن آب استخرهای مناطق مرفه نشین تهران و آبیاری فضای سبز این واحدهای مسکونی می‌شود.

این در حالی است که با یک راهکار ساده یعنی افزایش قابل توجه نرخ آب بها برای پله های بالای مصرفی این یارانه حذف می شود. کسانی که در حد عرف و برای کارهای روزمره از آب استفاده می کنند یارانه بگیرهستند اما کسانی که مصارف نامتعارف مثل پرکردن استخر و آبیاری فضای سبز بزرگ دارند باید بهای واقعی را بپردازند.

منبع: خراسان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خلج مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام این خبر که ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب از بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مختص سازمان‌ها و نهادها از فردا پنجشنبه ششم اردیبهشت آغاز می‌شود، گفت: متقاضیان می‌توانند تا بیست‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با مراجعه به سامانه ketab.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

خلج با بیان اینکه سازمان‌ها و نهادها می‌توانند ‎ درخواست کتبی خود را برای دریافت یارانه اعتبار خرید کتاب جهت تجهیز کتابخانه‎‌ها، به رییس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کنند، افزود: پس از تأیید درخواست و تعیین میزان مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان‌ها و نهادها اطلاع رسانی می‌شود.

به گفته مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سازمان‌ها و نهادها پس از دریافت اعتبار می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را با مراجعه به سامانه ketab.ir به صورت مجازی خریداری کنند.

کد خبر 6087969 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند