Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد در سالروز شکسته شدن حصر آبادان، تحریم صنعت فولاد کشور با افتتاح فاز دوم فولاد کاوه جنوب با اعتماد به جوانانِ ایرانی شکسته خواهد شد، اما چگونه با افتتاح این فاز صنعت فولاد از تحریم خارج می‌شود؟ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سید پرویز فتاح عصر دیروز در یکی از شبکه‌های اجتماعی با تاکید بر شکسته شدن تحریم صنعت فولاد کشور، از افتتاح فاز دوم فولاد کاوه جنوب کیش خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتاح نوشت:

در چهلمین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در سالروز شکسته شدن حصر آبادان، تحریم صنعت فولاد کشور شکسته خواهد شد.

بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری  ‎#بنیاد_مستضعفان در فاز 2 فولاد کاوه جنوب با اعتماد به جوانانِ ایرانی فردا افتتاح می شود.

به همین سبب در این گزارش سعی شده به معرفی شرکت فولاد کاوه و دلایل رفع اثر تحریم صنعت فولاد به واسطه افتتاح فاز دوم این شرکت خواهیم پرداخت. 

آغاز فعالیت فولاد کاوه جنوب کیش و اهداف مهم تاسیس شرکت 

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در بخش تولید فولاد به شمار می‌رود که عملیات‌ اجرایی آن از سال 86 در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در زمینی به مساحت 170 هکتار در بندرعباس آغاز شد. 

تکمیل زنجیره فولاد از معدن تا مقاطع فولادی به منظور حضور در جمع 3 تولید کننده برتر کشور با کسب سهم 10 درصدی از تولید کل کشور در افق چشم انداز 20 ساله از جمله مهم‌ترین اهداف نخست این شرکت بوده است. 

پروژه‌های مهم فولاد کاوه جنوب کیش

واحد 1 و 2 احیا مستقیم با ظرفیت اسمی یک میلیون و 856 هزار تن آهن اسفنجی در سال یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این شرکت بوده است، افتتاح فاز نخست فولادسازی یا ظرفیت 1 میلیون و 200 هزار تن برای تولید بیلت دیگر هدف مهم این شرکت بوده که به تحقق تولید 98 درصدی رسیده است. 

در فاز نخست این پروژه عظیم ملی 2 ایستگاه تقلیل فشار گاز، خطوط انتقال برق فشار قوی 230kw، پست اصلی کارخانه 230/33 کیلو ولت، برق رسانی به سایت آب شیرین کنش‌ها، آب شیرین کن RO3 با ظرفیت تولید 5 هزار متر مکعب در شبانه روز، آب شیرین کن RO4 با ظرفیت تولید 10 هزار مترمکعب در شبانه روز، خطوط انتقال آب شور و شیرین، فاز اول و دوم آب شیرین کن RO2 با ظرفیت 17 هزار مترمکعب و آب شیرین کن RO5 با ظرفیت تولید 10 هزار مترمکعب به انتها رسیده و بهره‌برداری شده است. 

این شرکت همچنین در ادامه کار خود به فکر توسعه فاز نخست و راه‌اندازی فاز دوم فولادسازی بود، فاز دوم این شرکت نیز همانند فاز اول قرار است ظرفیت تولید 1 میلیون و 200 هزار تن در سال را داشته باشد، همچنین راه‌اندازی آب شیرین کن RO1 با ظرفیت 30 هزار مترمکعب، پمپ‌های برداشت آب از دریا و تاسیسات جانبی و تصفیه خانه صنعتی و بهداشتی نیز در فاز دوم در دست اقدام و بهره‌برداری قرار دارند.

اهداف آینده شرکت فولاد کاوه جنوب کیش 

توسعه زیرساخت‌ها و افزایش تولید فولاد، احداث و توسعه ظرفیت آب شیرین‌کن‌ها و توسعه خطوط انتقال برق، اتصال به شبکه ریلی، احداث تاسیسات تخلیه، انباشت و برداشت و تکمیل چرخه تولید از طریق احداث واحد گندله سازی و نورد نیز مهم‌ترین اهداف آینده فولاد کاوه جنوب کیش است. 

سرمایه گذاری عظیم بنیاد مستضعفان در فولاد کاوه جنوب کیش و رفع اثر تحریم صنعت فولاد کشور 

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با رویکرد افزایش تولید و خدمات دهی و اشتغالزایی اقدام به سرمایه گذاری 311 میلیون یورویی برای افتتاح فاز دوم فولادسازی کاوه جنوب کیش کرده است. در این طرح که قرار است امروز به بهره‌برداری برسد ظرفیت اسمی کارخانه به 2 برابر افزایش خواهد یافت و با تولید 2.4 میلیون تن فولاد در سال این شرکت رتبه چهارم کشوری تولید فولاد را به نام خود ثبت خواهد کرد. 

بزرگ ترین سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان شنبه آینده افتتاح می شودشروع آتشین نهادهایی که کم کم آب رفتند/ گزارشی از عملکرد متولیان سینمای دفاع مقدس، از فارابی تا امور سینمایی بنیاد مستضعفاناحداث دامداری 3000 رأسی در منطقه محروم توسط بنیاد مستضعفان

دیگر مزیت فاز دوم شرکت افزایش اشتغالزایی و به وجود آمدن فرصت شغلی برای جوانان فنی و تحصیل کرده استان هرمزگان است، قرار است ظرفیت اشتغال در این فلز دوم به حدود 850 نفر مستقیم و 7 هزار نفر غیر مستقیم شغل ایجاد شود.

آنچه موجب می‌شود با افتتاح فاز دوم فولادسازی کاوه به رفع اثر تحریم فولاد کشور امیدوار باشیم راه‌اندازی این فاز به دست توانمند جوانان ایرانی است که بدون حضور افراد خارجی این طرح به سرانجام رسیده است و نوید رسیدن روزهای اوج گیری پیشرفت علمی و صنعتی جوانان این مرز و بوم برای بی اثر کردن تحریم‌ها و تکیه بر توان داخلی را می‌دهد.

در فاز دوم فولادسازی کاوه مهندسی معکوس با رویکرد ارتقا کیفیت و بهبود عملکرد انجام شده است، شرکت‌های توانمند داخلی در ساخت قطعات و تجهیزات شناسایی شده و ارزیابی شده‌اند و در نهایت کشور به خود کفایی و قطع وابستگی به خارج از کشور با بهره گیری از حداکثر ظرفیت ساخت داخل و حمایت از کالای ایرانی رسیده است. 

در این طرح همچنین تمام شاخص‌های محیط زیستی نیز مطابق با استانداردهای جهانی انجام شده تا کم‌ترین اثرات زیست محیطی در تولید شمش فولادی را شاهد باشیم. 

گزارش از میثم میرزاده

انتهای پیام/864/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم صنعت فولاد کشور افتتاح فاز دوم فولاد فولاد کاوه جنوب کیش فاز دوم فولادسازی بنیاد مستضعفان سرمایه گذاری هزار مترمکعب ظرفیت تولید آب شیرین کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، ضرورت تولید مواد اولیه دارویی خصوصاً داروهای استراتژیک و صادرات داروهای ساخت داخل را ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب داروی ساخت داخل، به نظر می‌رسد تسهیل شرایط صادرات دارو از کریدورهای قانونی راهکار مناسبی برای توسعه مارکت‌های فراسرزمینی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضرورت دسترسی به فرمولاسیونی در حوزه مکمل‌های دارویی را خواستار شد و افزود: نیازمند پژوهش‌هایی متناسب با نژاد ایرانی در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: امروزه مکمل‌ها از بحث‌های فانتزی عبور کرده و چنانچه پیوست علمی داشته باشد اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

زالی، نسبت به مصرف غیرمنطقی و خودسرانه مکمل‌های دارویی انتقاد کرد و افزود: استفاده افراطی این داروها نه تنها باعث بهبود شرایط بدن فرد نمی‌شود بلکه در برخی موارد آسیبی که به کبد و کلیه می‌رساند بسیار خطرناک است.

کد خبر 6079074 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد
  • استفاده از توان دانش بنیانی کشور بسترساز افزایش ظرفیت تولید و فروش نفت و گاز
  • صادرات خدمات فنی مهندسی حوزه آب به ۲۰ کشور در جهان
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • دستیابی متخصصان ایرانی به فن آوری نور‌های مصنوعی
  • عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد
  • خودکفایی افغانستان در بیش از ۴۰ بخش
  • موفقیت متخصصان ایرانی در مسیر تولید خوارک دام، طیور و آبزیان