Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-23@08:47:48 GMT

استقلال وپرسپولیس شایسته احترام متقابل

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۰۱۳۲

استقلال وپرسپولیس شایسته احترام متقابل

پرسپولیس و استقلال ترک عادت نکردند و باز هم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند.

به گزارش "ورزش سه "، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با صعود دو نماینده پرطرفدار ایران به مرحله یک هشتم نهائی به پایان رسید تا خیل عظیم طرفداران فوتبال در ایران از این اتفاق خوشحال باشند.


پسران آبی چهارشنبه شب با سه گل الاهلی عربستان را شکست دادند تا به مرحله حذفی برسند و ارتش سرخ پنجشنبه شب گذشته الشارجه امارات را با چهار گل در هم کوبید تا آن ها هم همانند رقیب دیرینه شان جواز صعود را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که در همه شرایط و در همه سال ها از این دو تیم تا ابد ماندگار فوتبال ایران انتظار می رود .


در روزهایی که مشکلات مالی و بدهی هر دوتیم به بازیکنان و مربیان سابق ، هر روز بیشتر از گذشته مدیران و بازیکنان را تحت فشار قرار می دهد و تیم های بزرگ دیگر آسیایی فارغ از هرگونه مشکل مالی و با استفاده از ظرفیت های متنوع خرید بازیکنان دارای کیفیت بالا، با تمام قوا به رقابت های آسیایی وارد می شوند ، حضور این دو تیم به عنوان هشت تیم برتر غرب و شانزده تیم برتر آسیایی شایسته احترام است . احترامی که در صفحات اجتماعی دیده نمی شود و طرفداران افراطی هر دو تیم شایستگی تیم رقیب را زیر سوال می برند.

 


بیاید درست قضاوت کنیم ، حضور این دو تیم در بین هشت تیم برتر آسیا در منطقه غرب آن با توجه به سرمایه گذاری های تمام نشدنی کشورهای عربستان ، قطر ، امارات ، کویت ، بحرین ،ازبکستان و حتی عراق که هر ساله انتظار اولیه تیفوسی ها و هواداران دو تیم می باشد کار آسانی نیست ، بردن الاهلی با سه گل اختلاف توسط استقلال در شرایطی که این تیم با پنجره های بسته به این رقابت ها پا گذاشت و پیروزی  چهار بر صفر قرمزها برابر الشارجه که در دو بازی قبلیش 10گل به نمایندگان متمول قطری و عربستانی زده بود کار ساده ای نیست و نخواهد بود .اگرچه پیشینه این دو تیم بزرگ آسیا تن هر حریفی را می لرزاند و این بزرگترین دستاورد این دو تیم در سالیان گذشته است که نسل به نسل در حال انتقال است و تمامی نسل ها با تمام وجود از آن دفاع کرده اند.


استقلال و پرسپولیس افتخار فوتبال ایران نه ، آن ها افتخار ورزش ایران هستند .با همه کمبودها فوتبال ایران تا ابد با این دو تیم زنده است و نفس می کشد و تا دنیا دنیاست کشورهای دور و نزدیک ایران و رقبای سنتی کشورمان در عرصه باشگاهی از این دو تیم خواهند ترسید. آن ها قابل احترام هستند و باید برایشان ایستاده دست زد ، در روزهایی که کرونا ، مشکلات اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه فشار زیادی به مردم می آورد ، این دو تیم با ریشه  هستند که بدون امکانات  دلخوشی قشر عظیمی از مردان و زنانی هستند که برای ساعاتی به جز پیروزی این دو تیم به چیزی فکر نمی کنند.

 


 پس از دایره انصاف خارج نشویم ، در داخل رقیب بمانیم و به تلاش های تیم رقیب احترام بگذاریم؛حتی به رقابت و کری دیرینه دو تیمی  که  شاید دلیل اصلی بودن هر دو تیم در این مرحله رقابتی درونی و خارج از مستطیل سبزاست ، شاید صعود استقلال انگیزه پرسپولیس شد و یا دبل قرمزها برابر عربستان عزم آبی ها را برای ‌ادامه این راه جزم ‌تر کرد.


آن ها در کنار هم بزرگ هستند، مثل رئال و بارسا، بایرن و دورتموند، رم و لاتزیو، سیتی و یونایتد و یا بزرگتر از همه دنیای فوتبالی ما ، مثل پرسپولیس و استقلال .

استقلال تهران لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس تهران دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلالی‌ها دیگر با لشگرکشی قهرمان نمی‌شوند | جدایی یحیی به نفع پرسپولیس شد | پرسپولیس بهترین تیم ایران است | استقلال امتیاز از دست می‌دهد و...

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا فرشاد پیوس، درباره دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان اظهار داشت: پرسپولیس این هفته نمایش جالب توجهی داشت و به یک تیم با انگیزه و با شور و اشتیاق تبدیل شده که تشنه پیروزی است. با تغییراتی که اعمال شده، تیم نفس تازه‌ای گرفته و همین موضوع نیز باعث نتیجه‌گیری شده است. هرچه به پایان فصل نزدیک‌تر می‌شویم انگیزه بازیکنان بیشتر می‌شود و در پرسپولیس این موضوع بیشتر از بقیه تیم‌ها مشهود است.

فرشاد پیوس

وی افزود: پرسپولیس در خط دفاع و حمله به انسجام رسیده و بازیکنان دستورات تاکتیکی کادر فنی را به خوبی اجرا می‌کنند. از طرفی هم، تیم بعد از اینکه توپ را از دست می‌دهد با پرس بالا آن را پس می‌گیرد و بعد به سمت دروازه حریف یورش می‌برد. نکته جالب توجه در خصوص پرسپولیس در این هفته‌ها این است که این تیم به شدت تشنه گلزنی‌ است و بر خلاف تیم‌های که گل می‌زنند و دفاع می‌کنند، بعد از رسیدن به گل باز هم تلاش می‌کند تا گل‌های بیشتری را به ثمر برساند

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه تیم اوسمار ویرا چه تفاوتی با زمان گل‌محمدی دارد، گفت: شوکی که با عوض شدن سرمربی در پرسپولیس ایجاد شد خوشبختانه مثبت بود و معمولا این اتفاق همیشه رخ می‌دهد. اگر به فوتبال اروپا هم نگاه کنیم، می‌بینیم که آ.اس رم هم با اخراج خوزه مورینیو و حضور دنیله دِروسی، نتایج خوب و جالب توجهی می‌گیرد.

وی ادامه داد: به نظرم یحیی از شرایط موجود خسته شده بود و خواسته‌هایش انجام نمی‌شد و باید می‌رفت. بعد از جدایی او پرسپولیس در پست‌های که ضعف داشت به خوبی تقویت شد. مهره‌های خوبی همچون عبدالکریم حسن،‌ اوستون اورنوف، عیسی‌ آل‌کثیر و محمد خدابنده‌لو جذب شدند و به خوبی نقاط ضعف و قوت تیم برطرف شده است. تیم، نیمکت خوب و قوی دارد که این موضوع یکی از امتیازات مهم در مسیر قهرمانی‌ است.

پیوس در پاسخ به این پرسش که «آیا پرسپولیس به عنوان قهرمانی بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ دست خواهد یافت یا خیر؟» عنوان کرد: تیم در شرایط خوب و ایده‌آلی قرار دارد و بدون اغراق پرسپولیس بهترین تیم حال حاضر ایران است. بازیکنان انگیزه خوبی دارند و تیم از نظر ساختار دفاعی و تهاجمی در فرم ایده‌آلی قرار دارد. با توجه به شرایطی که من می‌بینم مسلما استقلال امتیاز از دست خواهد داد و پرسپولیس باز هم قهرمان می‌شود.

وی در خصوص حواشی ایجادشده و بیانیه‌نویسی استقلال در هفته‌های اخیر علیه پرسپولیس نیز عنوان کرد: این رفتارها دیگر منسوخ و زننده شده و حمله به پرسپولیس دیگر یه پروژه نخ‌نما است. مردم فوتبال را بیشتر از من و سایر دوستان می‌فهمند و آنالیز می‌کنند و فریب این جریانات را نمی‌خورند. هر تیمی که آرامش داشته باشد، مسلما به قهرمانی خواهد رسید. بیانیه نوشتن و این قبیل کارها در گذشته اثر داشت! اکنون فوتبال به‌روز شده است و دیگر مثل سابق نیست که با لشکرکشی قهرمان شوید!

پیشکسوت پرسپولیس همچنین درباره دیدار حساس این هفته سرخ‌ها با سپاهان نیز افزود: سپاهان تیم شایسته و خوبی است. در این سال‌ها هزینه زیادی کرده و بازیکنان خوبی گرفته است اما متاسفانه مربیان این تیم کارآمد نبودند و فقط جیب‌های خود را پر کردند و رفتند. اگر نگاه کنید تیم‌های که مربی خارجی آوردند نتوانستند نتایج مطلوبی بگیرند اما در آن‌سو می‌بینم مربیان جوانی مثل محرم نویدکیا و سعید دقیقی نتایج خوبی گرفته‌اند. بهتر است به مربیان ایرانی اعتماد شود زیرا آنها به شرایط آشنا و از همه مهم‌تر سرمایه فوتبال ما هستند. قطعا این بازی نقش مهمی در معرفی قهرمان لیگ دارد و کار برای پرسپولیس در این دیدار سخت خواهد بود. بازی با سپاهان فینال زودرس برای پرسپولیس است. اما مطمئنم با توجه به شرایط، پرسپولیس برنده خواهد شد.

کد خبر 846308 برچسب‌ها یحیی گل محمدی ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران اوسمار ویرا باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • شمسایی: تیمی که ژاپن را حذف کرده، حتماً قابل احترام است
  • پرسپولیس ۷۹ پله بالاتر از استقلال در رده بندی جهان! + عکس
  • پرسپولیس 79 پله بالاتر از استقلال در فوتبال جهان!
  • استقلالی‌ها دیگر با لشگرکشی قهرمان نمی‌شوند | جدایی یحیی به نفع پرسپولیس شد | پرسپولیس بهترین تیم ایران است | استقلال امتیاز از دست می‌دهد و...
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون برای واگذاری استقلال وپرسپولیس
  • پایان دوران کابوس‌وار استقلال و پرسپولیس
  • خداداد عزیزی: استقلالی ها به خاطر سوءظن به پرسپولیس ناراحت و نگرانند | با احترام به یحیی، تیم اوسمار واقعا بهتر است
  • بیانی: شانس قهرمانی استقلال بیشتر نیست
  • می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم
  • پیشکسوت تیم فوتبال استقلال: بخت پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر از استقلال است