Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان گفت: مرمت بخشی از آثار تاریخی این شهرستان، دو میلیارد ریال اعتبار می طلبد.

«میثم زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه هنوز اعتبارات مرمت آثار تاریخی شهرستان مشخص نشده است، اظهارداشت: بر اساس نظر کارشناسان برای مرمت آثار تاریخی مزبور، دو میلیارد ریال اعتبار لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان با اشاره به اینکه سال گذشته سه میلیارد ریال اعتبار برای مرمت بناهای تایخی این شهرستان تخصیص یافت، عنوان کرد: اینک مرمت حمام خزینه پیرشهید واقع در بخش مرکزی شهرستان آغاز شده که روند اجرایی خوبی دارد و تا ۴۰ روز آینده به اتمام خواهد رسید.

 

زارع خاطرنشان کرد: برای این اثر تاریخی ۲.۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تخصیص داده شده که محوطه سازی آن را دهیاری روستا قصد دارد انجام دهد.

 

 

وی با اشاره به اهمیت و حفاظت آثار تاریخی شهرستان تصریح کرد: هر سال تمام آثاری که مرمت می شود به صورت کاربری در اختیار دهیاران قرار می دهیم تا تخریب نشوند و قصد داریم در محل چهارتاقی تیموری واقع در امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان، مکانی برای فروش فعالیت های فرهنگی انجام شود و کاربری فرهنگی داشته باشد.

 

 

وی ادامه داد: چنانچه کسی برای کاربری فرهنگی در این‌گونه مکان های تاریخی اقدام کند برای حفاظت از این آثار ارزشمند، از آن استقبال خواهیم کرد و اجاره، بامیزان محدودی انجام می شود.

 

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان گفت: اینک ۶ اثر تاریخی این شهرستان مربوط به دوره های مختلف از جمله غارهای دستکند «هنامه» نیاز به مرمت دارد.

 

 

زارع اظهارداشت: این آثار تاریخی شامل مرمت غارهای هنامه، قلعه تیموری، ارگ دوین، ارگ نادری، خانه هاشمی و خانه پرهیزکار در بخش مرکزی و شهر زیارت است.

 

 

به گفته وی در چهار دهه گذشته، ۶۵ اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرمت آثار تاریخی شیروان اعتبارات میلیارد ریال اعتبار آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش لادیز شهرستان میرجاوه یکی ازمناطق گردشگری و تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ، بخش لادیز شهرستان میرجاوه یکی از مناطق گردشگری و تاریخی است که در طول سال بویژه درتعطیلات نوروزی پذیرای گردشگران زیادی از جاجای ایران اسلامی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پرویز آژ ریگی بخشدار لادیز گفت بخش لادیز به دلیل قرار گرفتن در کنار کوه تفتان و داشتن آثار تاریخی و طبیعی و گردشگری زیادی است و ما از ۲۵ اسفندماه در۳ نقطه در بخش لادیز سیاه چادر استقبال از مسافران نوروزی بر پا کردیم .

وی ادامه داد: آثار تاریخ و طبیعی مثل قبرستان ۷۰ملا و معماری صخره‌ای و غار و آبشار لادیز و روستا‌های هدف گردشگری تمین و سیاه جنگل از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی بخش لادیز می‌توان نام برد از همه هم وطنان می‌خواهیم در نوروز به بخش لادیز سفر و از جاذبه‌های دیدنی این منطقه دیدن کنند.

 

دیگر خبرها

  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • کشف آب‌انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت‌حیدریه + تصویر
  • بخش لادیز شهرستان میرجاوه یکی ازمناطق گردشگری و تاریخی
  • ۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت
  • مجازات قاچاق زیرخاکی چیست؟
  • مسجد میرزا آقاجانی اسدآباد بنایی به قدمت تاریخ
  • بارش‌های اخیر آسیب جدی به بازار تاریخی اراک وارد نکرد
  • نی ریز پذیرای میهمانان نوروزی