Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- این روزها جوانان نهاوندی مشغول برگزاری مسابقات فوتبالی۴ جانبه از استان‌های همدان، کرمانشاه و نهاوند به یاد دو شهید رسانه این دیار هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند، نخستین دوره مسابقات فوتبال جام شهدای رسانه استان به میزبانی شهرستان نهاوند در هفته دفاع مقدس با هدف معرفی این شهدای ورزشکار و اهل رسانه به نسل جوان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رویداد ورزشی از 4 تیم جوانان دعوت شده تا با هم به رقابت بپردازند.

شهریار شمس رئیس هیات فوتبال شهرستان نهاوند در مورد شرایط برگزاری نخستین دوره مسابقات فوتبال جام شهدای رسانه اظهار داشت:  با همت خبرنگاران شهرستان نهاوند و به ویژه پیگیری‌های بسیج رسانه شهرستان نهاوند بر آن شدیم تا نخستین دوره مسابقات فوتبال جام شهدای رسانه استان همدان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه و فوتبالیست نهاوند اله مراد نادری و رضا سوری را  به مدت دو روز در تاریخ 6و 7 مهرماه امسال  در مجموعه فرهنگی ورزشی مهندس علیمرادیان نهاوند را شروع و برگزار کنیم.

وی گفت: این دوره از مسابقات فوتبال شهدای رسانه استان همدان به میزبانی نهاوند با حضور تیم‌های جوانان  باشگاه‌های اکباتان همدان، عشایری کرمانشاه، یاران کورش نهاوند، پاسارگاد نوین کمیته استعداد یابی سپاهان در نهاوند، با رعایت شیوه نامه‌های جدید بهداشتی و به مدت دو روز در تاریخ 6 و 7مهرماه امسال و به میزبانی نهاوند راس ساعت 2 بعد از ظهر برگزار می‌شود.

گزارش ویدئویی| مروری بر نقش‌آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس/ شیرزنانی که ‌جهاد "اکبر و ‌اصغر‌" را در کنار یکدیگر داشتندگزارش ویدئویی| ناگفته‌هایی از ‌سردار پرآوازه ‌زنجان در دوران دفاع مقدس/ چرا شهید "ناصر اوجاقلو" محبوب جبهه‌ها شد؟چله عزت|روایت 40 سال استقامت مادر3 شهید دفاع مقدس+عکس و فیلم

 

شمس افزود: این مسابقات با  کمک و همکاری  بسیج رسانه نهاوند استانداری همدان هیات فوتبال نهاوند و همدان ادارت ورزش و جوانان استان و نهاوند و با مشارکت صداوسیمای مرکز همدان سپاه ناحیه نهاوند کانون فرهنگی و هنری مساجد و خبرگزاری و نشریات استانی و سراسری  در مجموعه فرهنگی ورزشی مهندس علیمرادیان برگزار می‌شود.
 
رئیس هیئت فوتبال شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه قرار بود پیشتر این جام به صورت سالنی برگزار شود ابرازکرد: سال گذشته قرار بود  با حضور تیم‌های فوتسال خبرنگاران همدان، منتخب استانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، منتخب هیات فوتبال و ادراه ورزش و جوانان و تیم منتخب خبرنگاران نهاوند و صداوسیما به صورت سالنی برگزار شود که به دلیل شرایط کرونایی  امسال مجبور شدیم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و در فضای باز و به صورت فوتبال چمنی برگزار کنیم.

شمس  با اشاره به اینکه دو شهید رسانه شهرستان نهاوند یعنی شهید اله مراد نادری و شهید رضا سوری هر دو از فوتبالیست‌های شهید این شهرستان هستند گفت: وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال توجه ویژه‌ای به زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای ورزشکار و الگو سازی آنها برای نسل نوجوان دارد و هدف از برگزاری این جام نیز معرفی هرچه بهتر شهدای رسانه و ورزشکار در استان همدان به جامعه ورزشی و اهالی رسانه است.

وی تصریح کرد: برای برگزاری این جام نیازمند حمایت مالی و فرهنگی دستگاه‌های اجرایی مانند اداره ورزش و جوانان، استانداری، و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

شمس به برگزاری مسابقات فوتبال لیگ رده‌های مختلف سنی شهرستان نهاوند اشاره کرد و افزود: هر رده سنی به یاد یک شهید ورزشکار برگزار می‌شود و ان شاالله به دنبال شناسایی شهدای فوتبالیست در شهرستان و معرفی آنها به نسل جوان و رسانه‌ها هستیم.

علی سهرابی مسئول بسیج رسانه شهرستان نهاوندنیز گفت: در جلسه روز خبرنگار سال 98در سالن شهدای استانداری این پیشنهاد از طرف بسیج رسانه نهاوند به آقای مهندس شاهرخی استاندار همدان دکتر حاجی بابایی نماینده مردم همدان مهندس صوفی رئیس هیئت فوتبال و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شد که مورد موافقت آن‌ها قرار گرفت.

سهرابی افزود: نظر ما در ابتدا به برگزاری به صورت فوتسال با تیم های خبرنگاران و ادارات بود ولی به دلایل کرونایی از این تصمیم منصرف شدیم و به صورت فوتبال نوجوانان و  با شرکت4 تیم انجام می‌شود.

مسئول بسیج رسانه نهاوند به فوتبالیست بودن دو شهید رسانه نهاوند اشاره و تصریح کرد: در آینده و بعد از نابودی این ویروس منحوس قصد داریم  عکس دو شهید رسانه  را بر روی پیراهن تیم فوتبال و فوتسال شهدای رسانه نهاوند طراحی کنیم و در مسابقات حاضرشویم.

وی گفت: از دو خانواده شهید رسانه نهاوند  تقدیر به عمل می‌آید و پیشنهاد ما به دیگر تیم‌ها نیز این است از اسم شهدای رسانه استان استفاده کنند.
علی سوری برادر شهید رسانه هم به علاقه برادر شهیدش به ورزش فوتبال اشاره کرد و اظهار داشت: شهید رضا سوری برادر من در روستا و بین همکارانش به عشق فوتبال و رسانه معروف بود؛ همه جوانان هم نسل ایشان او را الگوی اخلاق و ورزش دانسته و عکس تیمی همراه شهید را افتخاری برای روستای و همان زادگاه شهید می‌دانند.

وی با بیان اینکه شهید سوری در دو جبهه رسانه و ورزش فعالیت داشت و هر وقت فرصتی پیش می‌آمد در کنار جوانان و  ورزشکاران روستا به فوتبال مشغول می‌شدگفت: درمسابقات مختلف فوتبال جام نوروزی عضو اصلی تیم روستای بود و در مسابقات مختلف هم تیمی‌های خود را به رعایت اخلاق ورزشی دعوت می‌کرد.

کرم سهرابی عضو سابق تیم ملی دو و میدانی ایران و خواهرزاده شهید رسانه و ورزش اله مراد نادری اظهار داشت: در مدت 10 سالی که عضو تیم ملی و باشگاه های مختلف دو و میدانی ایران بودم شهید نادری را الگوی خودم قرار دادم .

سهرابی گفت: نسل جدید رسانه و ورزشکاران ما باید شهید سوری و نادری‌ها را به عنوان الگو در زندگی ورزشی و رسانه‌ای خود برگزینند.

وی افزود: خوش رنگ‌ترین مدل طلای المپیک هم به باارزشی پلاک و مدال شهدای ما که با خون و نثار جان خود آن را به دست آوردند نیست پس باید حافظ واقعی میراث گران‌بهای آنها باشیم.

پیشکسوت دوومیدانی استان همدان بیان کرد: شهید الله مراد نادری به خاطر کار در رسانه ملی و ورزش فوتبال یکی از الگو‌های خوب فرهنگی و ورزشی و رسانه ای  در نهاوند و استان است فردیکه که در دوران قبل از انقلاب در سنگر رادیو و تلویزیون ملی آن دوران با رژیم منحوس پهلوی مبارزه می‌کرد و بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفت؛ او حتی در طول حضور خود در جبهه نیز از مطالعه، ورزش و هنر عکاسی دست نکشید.

به گزارش تسنیم، دو روستای «وهمان» و «تکه» از توابع بخش مرکزی نهاوند دارای دو شهید رسانه‌ای و فوتبالیست  هستند که شهید «رضا سوری» اهل روستای «وهمان» خبرنگار مجلات و تصویربردار عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در سانحه سقوط هواپیما سی 130 در 15 آذر سال 1384 در تهران به شهادت رسید.

همچنین شهید «اله مراد نادری» یکی  از اهالی روستای «تکه» نهاوند و شاغل در صداوسیمای تهران بود که با لبیک گفتن به ندای حضرت امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی جبهه قصر شیرین در تاریخ 15 مرداد 1361 پس از به هلاکت رساندن 26 نفر از بعثی‌ها به درجه رفیع شهادت نائل آمد این شهید علاقه زیادی به عکاسی و رشته ورزشی فوتبال داشت.

انتهای پیام/741/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس شهدای رسانه استان شهرستان نهاوند مسابقات فوتبال ورزش و جوانان برگزار می شود دو شهید رسانه رسانه نهاوند رسانه و ورزش استان همدان بسیج رسانه فوتبال جام دفاع مقدس رسانه ای رضا سوری تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از زندگی شهید لشنی از شهدای لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز لرستان، شهید اصغر لشنی متولد شهرستان دورود لرستان سال ۱۳۵۹ به نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۷در حال عزیمت به جبهه ها‌ی حق علیه باطل با لب تشنه دعوت حق را لبیک گفت.

وی در دوران دفاع مقدس در عملیاتی‌های متعددی از جمله فتح المبین، بیت المقدس، سلیمانیه، حاج عمران، کربلای ۴ و ۵ و والفجر ۶ حضور داشت و بار‌ها مجروح شد، اما پس از بهبود دوباره عازم جبهه می‌شد.

شهید لشنی فرمانده گردان محرم از لشکر ۵۷ حضرت ابالفضل (ع) بود و همه او را به امانتداری و حفظ بیت المال می‌شناختند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روایتی از زندگی شهید لشنی از شهدای لرستان
  • عکس‌| دو عضو ایرانی AFC در مسابقات انتخابی المپیک
  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • درگیری شدید بین بازیکنان فوتسال ایران و مراکش در تورنمنت چهار جانبه ویتنام / فیلم
  • کسب امتیاز ممتاز کشوری برای کنگره ملی شهدای خوزستان
  • مراسم وداع با اولین شهید مدافع حرم سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • آغاز مسابقات فوتبال جام روستایی کوماسی مریوان
  • نگاهی به موزه شهدای نهاوند در ایام نوروز + فیلم
  • ماه مهمانی خدا و تلاوت قرآن در مساجد استان همدان
  • بارش ۵۸ میلیمتری باران در تاریک دره نهاوند