Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ سید مالک حسینی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات این سازمان جهت جلوگیری از شیوع کرونا در گرمخانه‌ها به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: براساس تجاربی که طی هفت ماه گذشته کسب کردیم، نسبت به ایمن نگه داشتن فضا و رعایت پروتکل‌ها اقدام کردیم. شرایط ما همیشه خاص است به همین دلیل هیچ اقدامی را کم‌رنگ نکردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره رعایت فاصله‌گذاری در گرمخانه‌ها همزمان با فرارسیدن فصل سرما اظهار کرد: تا جایی که شرایط پذیرش‌مان حاد نشود تلاشمان بر این است که بتوانیم فاصله مددجویان در خوابگاه‌ها را به شکلی رعایت کنیم و در عین حال به دلیل بار کم‌تر مراجعه‌کننده در تابستان برخی زیرساخت‌ها را اصلاح کنیم مثل تعمیر سیستم سرمایشی و گرمایشی.

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری با بیان اینکه در سال جاری تمرکزمان بر روی موضوع مددکاری است تا امکان خروج از چرخه کارتن‌خوابی را خیلی جدی‌تر پیگیری کنیم، تاکید کرد:  سال گذشته حدود 104 نفر را به خانواده‌هایشان برگرداندیم و امیدواریم بتوانیم این عدد را بهبود ببخشیم. درگرمخانه منطقه 22 زنان همزمان روی ایجاد فرصت  اشتغال در محل گرمخانه به صورت پایلوت کار می‌کنیم‌ و در صورت بازخورد مناسب آن را به عنوان دستور کاری برای گرمخانه ها ابلاغ خواهیم کرد.  از لحاظ کیفیت زیرساخت شرایط خوبی داریم و در حال حاضر بر روی ارتفاقی کیفیت خدمات کار می‌کنیم.

 حسینی درپاسخ به پرسشی درباره میزان مبتلایان به کرونا در بین مددجویان و مددکاران سازمان خدمات اجتماعی، گفت: از روز اعلام رسمی شیوع کرونا تا کنون موردی که شرایط مناسبی نداشته باشد،به مراکز درمانی منتقل شده باشد و به ما اعلام کرده باشند به کووید 19 مبتلا است، نداشته‌ایم. یک مورد در یکی از گرمخانه‌های زنان بود که با شرایط نامساعد از بیرون وارد شد و بعد از دیدن شرایط‌اش به مرکز درمانی منتقل شد. این فرد دیگر به گرمخانه بازنگشت.

او درباره رصد اطلاعات افرادی که وارد گرمخانه‌ها می‌شوند، اظهار کرد: بالغ بر 60 تا 70 درصد افرادی که وارد گرمخانه‌ها می‌شوند، ثابت و مابقی متغیر هستند. اگر بخواهیم سفت و سخت احراز هویت کنیم ممکن است تعداد زیادی از آن‌ها دیگر تمایل به مراجعه نداشته باشند. در نتیجه ما فقط به خوداظهاری کفایت می‌کنیم. ممکن است فردی اسم و فامیلی بگوید که در مراجع بعدی متفاوت باشد، در نتیجه رصد فردی که دیگر مراجعه نمی‌کند، امر غیرممکنی است.

سید مالک حسینی با بیان اینکه در پاییز و زمستان به دلیل شیوع سرماخوردگی چالش ما بیشتر خواهد شد، گفت: البته چون شیوع کرونا را از اسفند تجربه کردیم و توانستیم مدیریت کنیم، به مدیریت اوضاع خوشبین‌تر هستیم اما جز مراقبت‌هایی که به طورکلی داریم، کار ویژه‌ دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم. اینکه بتوانیم برای همه این افراد واکسیناسیون آنفولانزا انجام بدهیم به دلیل میزان تقاضا و عرضه‌ای که در کشور داریم، شرایطش مهیا نیست، اما اگر دستگاه‌های دولتی و وزارت بهداشت حمایت و اعلام تست‌گیری کنند، ما از نظر فنی آمادگی داریم.

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت کودکان زباله‌گرد در تهران گفت: معاونت خدمات شهری و سازمان مدیریت پسماند کار نظارت بر پیمانکاران پسماند را به عهده دارند و تا جایی که‌من اطلاع دارم با دستور جدی معاون خدمات شهری تصمیمات خوبی اتخاذ شده، کاری که ما برای این کودکان به صورت دوره‌ای انجام می‌دهیم، ویزیت‌های درمانی و توزیع غذا بین گودهای زباله‌گردی است.

او با اشاره به طراحی فراخوانی برای ارائه خدمات به کودکان کاری که به صورت سیار مراجعه می‌کنند، اضافه کرد: از طریق مناطق در حال جمع‌آوری اطلاعاتی هستیم که طی آن از تعداد کودکان کار و فعالیتی که انجام می‌دهند، گزارش دریافت کنیم. اگربرای مثال محرز شود که بین این کودکان و پیمانکاران ارتباطی وجود دارد، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

حسینی با بیان اینکه معاونت خدمات شهری به جد به این موضوع ورود کرده و مراتب را به مناطق ابلاغ کرده است، اظهار کرد: احتمالا کم کم باید آثار این ارتباط با پیمانکاران اگر محرز شود را در نوع برخورد مناطق با آن‌ها را ببینیم. سازمان پسماند و مناطق با توجه به قراردادی که دارند می‌تواند برخورد و نظارت کنند.

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران همچنین درباره آخرین وضعیت حضور معتادان متجاهر در خیابان‌های تهران گفت: اوایل فروردین‌ماه چالش بزرگی با این افراد داشتیم که با پای کار آمدن ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی و همکاری وزارت بهداشت که تست کرونا از این افراد بگیرد، شرایط بهتر شد و از اردیبهشت‌ماه پذیرش این افراد دوباره آغاز شد.

او با بیان اینکه پذیرش به میزانی تعداد معتادان متجاهر در سطح شهر نیست، گفت: شرایطمان از ماه‌های اول سال خیلی بهتر است، اما همچنان با این معضل مواجه هستیم. ما معتادان متجاهر را نمی‌توانیم در گرمخانه‌ها مستقر کنیم، چون مقاومت می‌کنند. در شهر نیز تعدادشان بیشتر شده که به بخشی به دلیل شرایط فصلی هم هست، وقتی شرایط بیرون ماندنشان باشد، بیرون می‌آیند و شاید به همین دلیل در این روزها بیشتر در سطح شهر دیده می‌شوند.

پربیننده ترین تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس تعطیل نیست پاسخ به شبهات فعالیت "سمن سراها" در تهران چرایی منتفی شدن نامگذاری معبری به نام شجریان واکنش محسن هاشمی به مشکل ارائه وثیقه شهرداری برای اوراق مشارکت حمل و نقل عمومی/ به توان مدیر ربط دارد! برخورد با توقف وانت‌بارهای دستفروش در حاشیه بزرگراه‌ها و معابر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران معتادان متجاهر پاییز گرمخانه سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران مددکار کودکان زباله گرد واکسیناسیون آنفولانزا مددجو پیمانکار جمع آوری زباله قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سازمان خدمات اجتماعی معتادان متجاهر گرمخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، سید محمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان در این دیدار که حجت‌الاسلام لیوانی امام جمعه موقت گرگان نیز حضور داشت، گزارشی از اقدامات انجام شده در سال گذشته به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و محرومیت‌زدایی ارائه کرد. همچنین شهردار گرگان با توجه به بودجه دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سالجاری، برنامه‌های سال ۱۴۰۳ را با رویکرد محله‌محوری، رفع محرومیت، رونق صنعت ساخت و ساز و ... تشریح کرد. در ادامه نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز با تشکر از اقدامات فرهنگی و مذهبی انجام شده در این شهر تاکید کرد: هرچند اقدامات خوبی در این حوزه‌ها با جلب مشارکت مردم انجام شده اما کافی نیست و می‌طلبد که مدیران شهری در کنار سایر بخش‌ها، توجه ویژه‌ای هم به امورات فرهنگی داشته باشند. آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی با اشاره به احادیث و روایات، به برخی ویژگی‌های یک شهر مطلوب اشاره کرد و گفت: مدیران شهری در همه امورات مرتبط با شهر سه اصل " نظم"، " نظافت" و " زیبایی" را مدنظر قرار دهند چراکه رعایت این اصول رضایت شهروندان را در پی خواهد داشت. گفتنی است " عیسی مهری" رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز برخی اقدامات مدیریت شهری در راستای محرومیت زدایی و همچنین پیش‌بینی برخی مشوق‌ها را در این زمینه، مطرح کرد.

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ معتاد متجاهر در طرح امنیت محله محور در ری
  • روحانیت باید خود را متناسب با زمان به‌روز کند
  • دستگیری ۷۰ خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی
  • برنامه‌های ویژه اتوبوسرانی تهران برای شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • خدمات‌رسانی اتوبوسرانی تهران در شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • جمع‌آوری ۵۰۰معتاد متجاهر در طرح نوروزی در آذربایجان شرقی
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان تهرانی
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در اهواز
  • تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان