Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@23:56:34 GMT

خرم‌آباد، شهر بدون خط کشی

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۰۳۱۶

خرم‌آباد، شهر بدون خط کشی

خبرگزاری فارس لرستان_ نسرین صفربیرانوند؛ در حالی که خط کشی خیابان‌های شهر وظیفه ذاتی شهرداری است اما به دلایلی در خرم‌آباد توجه چندانی به این امر نمی‌شود و همین امر علاوه بر وجود بی نظمی، انتقاد و نارضایتی‌هایی را به دنبال داشته است.

با توجه به افزایش خودورها در خرم‌آباد توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی اهمیت بیشتری پیدا کرده و در این میان خط کشی از موضوعات بسیار مهم است، اما متاسفانه در شرایط فعلی با معضلی به نام نبود خط کشی در خیابان‌های شهر مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد نقش خط‌کشی خیابان‌ها می‌توان گفت علائم و خط کشی‌ها رانندگان را در مورد خطرات و موانع احتمالی آگاه می‌سازد، از طرفی رانندگان با وجود خط کشی نسبت به اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی متعهدتر می‌شوند.

به نظر می‌رسد با توجه به اهمیت حرکت در بین خطوط خط کشی خیابان‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و شهرداری باید این موضوع را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهد.

 

خط کشی جزو اولویت‌های ضروری

در همین زمینه رییس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به ضرورت و لزوم خط‌کشی در معابر اشاره کرده و می‌گوید: خط کشی معابر و خیابان‌های اصلی و فرعی شهر به منظور کاهش تصادفات همچنین هدایت و مدیریت ترافیک ضروری است، از طرفی علائم افقی نقش بسزایی در انظباط شهر دارد.

سرهنگ مرتضی چغلوند تاکید می‌کند: چنانچه معبری احداث شود ایجاد خط کشی جزو اولویت‌های آن است، چرا که خیابان بدون خط کشی مانند بیابانی است که هیچ گونه جهتی در آن مشخص نیست.

وی با بیان اینکه نصب انواع علائم و انواع خط کشی در راه‌ها وظیفه اداره کل راهدای است، می‌افزاید: اما احداث خط کشی در داخل شهر برعهده شهرداری است، خط کشی علاوه بر نظم بخشی ترافیک جایگاه مهمی در فرهنگ رانندگی نیزدارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ضمن انتقاد از نبود خط کشی در خیابان‌های خرم‌آباد خاطر نشان می‌کند: پلیس راهنمایی و رانندگی برحسب وظیفه قانونی چنانچه هر گونه نقصی را در این زمینه مشاهده کند، علاوه بر برگزاری جلسات مراتب را کتبا به سازمان مربوطه اعلام می‌کند.

وضع خط کشی شهر مطلوب نیست

 دبیر شورای ترافیک لرستان نیز با بیان اینکه نه تنها خرم‌آباد بلکه همه شهرهای ما از لحاظ خط کشی وضع مطلوبی ندارد، می‌گوید: این در حالی است که خط کشی در معابر در واقع فرمانی برای حرکت ماشین و عابر پیاده است، در حاشیه خیابان‌ها نیز خط کشی مرز پوسته جاده یعنی آسفالت با پیاده رو است.

 

حمید رضا کشاورز خاطرنشان می‌کند: در صورت نبود خط کشی شاهد بی نظمی درترافیک هستیم، البته در خصوص خط کشی با دو مسئله روبرو هستیم یکی خود خط کشی است که شهرداری باید انجام بدهد دوم کاربرانی است که از این خط کشی‌ها استفاده می‌کنند.

وی تاکید می‌کند: اگر خط کشی نباشد نمی‌توان تفکیک کرد که خط سبقت و خط عبور و مرور کجاست، در نتیجه خط کشی امری ضروری است.

دبیر شورای ترافیک استان در ادامه با اشاره به اینکه اولویت بندی خط کشی با خیابان‌های اصلی به سمت خیابان‌های فرعی است، عنوان می‌کند: خط کشی عابر پیاده را هم مشخص کرده‌ایم که عابر پیاده طبق برخورد اجتماعی باید از آن استفاده کند.

تاکید بر کیفیت رنگ 

کشاورز در مورد پاک شدن خط کشی‌ها نیز توضیح می دهد: خط کشی را یا خود شهرداری انجام می‌دهد یا اینکه شرکتی قرارداد منعقد می‌کند، اما در این میان نوع رنگی خیلی مهم است، اگر رنگ کیفیت داشته باشد و یک ماه شستشو شود خودش را نشان می‌دهد، بنابراین شهرداری اگر قراردادی در خصوص خرید رنگ منعقد می‌کند قرارداد باید تضمینی باشد.

 

دبیر شورای ترافیک استان ادامه می‌دهد: نکته دیگر مصالح است که حتما باید ضخامت کافی را داشته باشد، اما نکته مهم در خرم‌آباد شستشوی خط کشی‌ها به دلیل وجود درختان زیاداست، زمان خط کشی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد آسفالت حتما باید استراحت لازم را داشته باشد زیرا در صورت گرم بودن رنگ را می‌خورد.

به گفته کشاورز استفاده از رنگ استاندارد ، نگهداری و زمان خط کشی همچنین تمیز بودن آسفالت از نکاتی است که برای خط کشی باید مورد توجه قراربگیرد.

آغاز خط کشی در آینده نزدیک

معاون عمرانی شهرداری خرم‌آباد نیز در پاسخ به اظهارنظرهای مسوولان و کارشناسان مبنی بر نبود خط کشی معابر شهر به خبرنگار فارس می‌گوید: ما انتقادات شهروندان و کارشناسان را می‌پذیریم اما مشکل اصلی به وضع مالی شهرداری مربوط می‌شود، البته در صدد هستیم ظرف یکی دو هفته دیگر خط کشی را آغاز کنیم.

علیرضا صادقی عنوان می‌کند: اولویت شهرداری برای خط کشی ورودی و خروجی‌های شهر مانند الشتر –خرم‌آباد ، ورودی خیابان سردار سلیمانی، خیابان‌های اصلی شهر از شقایق تا میدان امام ، شریعتی و خیابان انقلاب است.

وی اعتبار لازم برای خط کشی معابر شهر را حدود 500 میلیون تومان عنوان و می‌افزاید: اکنون مشکل تهیه رنگ است. در گذشته رنگ مورد نیاز را به صورت قرضی هم می‌توانستیم تهیه کنیم، اما اکنون باید پول را واریز و سپس سفارش را بعد از یک ماه تحویل بگیریم و همین کار را دشوار کرده است.

کثیفی و ناپدیدن شدن خط کشی

معاون عمرانی شهرداری خرم‌آباد می‌گوید: بهترین زمان برای خط کشی اوایل مهر و آبان ماه است زیرا بارندگی کثیفی خیابان‌ها را شستشو می‌دهد، اما در تابستان دمای هوا زیاد است و خط کشی از بین می‌رود.

صادقی در خصوص ناپدید شدن خط کشی‌ها اظهار می‌کند: متاسفانه نه تنها در خرم‌آباد، بلکه هر جای ایران رنگ انجام می‌شود پس از سه روز به دلیل کثیفی ناپدید می‌شود، خود ما همین یکسال پیش خط کشی انجام دادیم اما پس از مدتی ناپدید شد.

 وی می‌افزاید: برای رفع این مشکل نیازمند تهیه دستگاه مخصوص شسستشو و نیرو هستیم اما دستگاه گران است، شهرداری خرم‌آباد هم که به لحاظ مالی وضع مطلوبی ندارد.

این مسوول شهرداری خرم‌آباد عنوان می‌کند: البته برای جلوگیری از کثیف شدن رنگ قرار است ماده‌ا‌‌‌‌ی از جنس نانو روی رنگ نصب شود، این ماده مانند لاک است.

معاون عمرانی شهرداری خرم‌آباد در پایان صحبت‌های خود به اهمیت خط کشی معابر اشاره و می‌گوید: خط کشی نقش مهمی در ساماندهی ترافیک، تعیین لاین‌ها، پارک خودروها دارد، به تعبیری خط کشی شهر بودن شهر را نشان می‌دهد.

 انتهای پیام/ ۸۵۰۲۵

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری ترافیک کیفیت خط کشی راهنمایی و رانندگی شهرداری خرم آباد خط کشی معابر برای خط کشی خرم آباد نبود خط کشی خیابان ها خط کشی خط کشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز پنجم عمار یاسر به میدان سپاه می‌رسد

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: ادامه فاز پنجم عمار یاسر تا میدان سپاه در دستور کار شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ است.

عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: پروژه فاز پنجم عمار یاسر یک پروژه بسیار خاص و ویژه است که تملک آن ۵۰ سال به طول انجامید.

وی با اشاره به اینکه تکمیل تونل غدیر معطل تملک این پروژه مانده بود، افزود: طی دو سال گذشته تملک‌ها به پایان رسید و مسیر همسطح باز شد و ما توانستیم اجرای شمع‌ها، سقف و تابلیه تونل را آغاز کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اجرای ۸۰۰ متر از پروژه از تقاطع خیابان انقلاب و خیابان معلم به سمت خیابان بیگدلی به صورت تابلیه، خاطرنشان کرد: در سال گذشته این قسمت به انضمام یک رمپ خروجی به سمت خیابان انقلاب تکمیل شد.

حلوایی‌زاده اضافه کرد: سطح صفر پروژه که ۷۷۰ متر تونل از انتهای رمپ تونل تا خیابان شهید فاطمی است با دو محور تندرو و کندرو تکمیل شد.

وی ادامه داد: انجام زیرسازی و روسازی، تأمین شبکه برق و روشنایی و به صورت همزمان جا به جایی تأسیسات که در یک بافت قدیمی هم قرار داشت، از جمله بخش‌های اجرای این پروژه بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تاکید کرد: تلاش کردیم تا فاز به فاز و با هماهنگی شرکت‌های زیرساخت بدون انجام خلل در خدمت‌رسانی به مردم این جابه‌جایی صورت گیرد.

حلوایی‌زاده با اشاره به اینکه در فصل سرما و گرما و در شرایط برفی و بارانی این پروژه تعطیل نشد گفت: توانستیم از آغازین روز سال جدید این پروژه را در اختیار شهروندان قرار دهیم و ادامه مسیر تا میدان سپاه برای سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 745186

دیگر خبرها

  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد
  • زیرسازی منشعبات خیابان گلشن منطقه دو ارومیه
  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • حمایت شهرداری کرمانشاه از احداث پارکینگ طبقاتی در معابر پرتردد شهر
  • محدودیت‌های ترافیکی «روز ارتش» در اصفهان اعلام شد
  • واکنش عضو شهرداری تهران به جمع‌آوری سگ‌ها از خیابان
  • فاز پنجم عمار یاسر به میدان سپاه می‌رسد
  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند
  • بدون مشارکت و جلب رضایت شهروندان، هیچ خدمتی مؤثر واقع نخواهد شد