Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب  فرهنگی، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با آیت‌الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله مرتضی مقتدایی با اشاره به جمعیت ۸۰ هزارنفری طلاب حوزه‌های علمیه خواهران از ۵۷ کشور جهان اظهار داشت: تعداد طلاب حوزه‌های علمیه خواهران جمعیت خوبی است و پیشرفت‌های بهتری نسبت به حوزه‌های برادران داشته‌اند و آیت‌الله مکارم در جلسه درس خارج نیز این نکته را تائید کرده‌اند و خواهران طلاب در تألیفات، مقالات، تدریس، تبلیغ و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. پیشرفت خوبی داشته‌اند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران افزود: ۱۲۰ هزار طلبه فارغ‌التحصیل از ابتدای تأسیس مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهر ا(س) داشته‌ایم و امروز به حمدالله تمام امور مرکز اعم از مدیریت مدارس، تبلیغ و... توسط طلاب خواهر انجام می‌شود.

مقتدایی ادامه داد: مأموریت اصلی این نظام تربیتی طبق نظام تربیتی تصویب‌شده بیشتر برای تبلیغ است و در مراحل بعدی پژوهش و مدیریت مدارس مورد توجه هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی سرپرست دبیرخانه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با اشاره حضور طلاب خواهر خارجی اظهار داشت: بیشترین طلاب خارجی از کشورهای هند و پاکستان و سپس قاره آفریقا هستند که ۲۵ درصد طلاب خارجی در کلاس‌های سطوح بالا شرکت می‌کنند که با ظرفیت ایجاد در آموزش مجازی این ظرفیت افزایش‌یافته است که افراد سطوح مقدماتی را به‌صورت حضوری و سپس سایر سطوح را به‌صورت مجازی دنبال می‌کنند.

وی افزود: مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران به‌موازات مرکز مدیریت حوزه علمیه ذیل شورای عالی حوزه‌های علمیه فعالیت می‌کرد که این تفکیک از سال ۱۳۷۱ صورت گرفته است و البته سال ۱۳۹۱ به دلیل اقتضائات و تفاوت‌های حوزه‌های علمیه خواهران شورای سیاستگذاری مستقل برای خواهران ذیل شورای عالی حوزه تشکیل شد و اساسنامه‌ای برای آن تدوین و تصویب شد.

سرپرست دبیرخانه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در ادامه به تشریح شکل‌گیری شورای عالی حوزه علمیه خواهران، اساسنامه جدید تدوین‌شده برای آن و مسائل پیش رو پرداخت.

وی افزود: مناسب است که اساسنامه جدید در شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مورد بررسی قرار گیرد و نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در خصوص اساسنامه اخذ شود.

کد خبر 5032836 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: خواهران طلبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حوزه علمیه خواهران آیت الله مقتدایی کنکور 99 انتخاب رشته دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان چهل سالگی دفاع مقدس دانشگاه ها مصاحبه دکتری آزمون دانشنامه پزشکی آموزش مجازی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران حوزه های علمیه خواهران شورای عالی انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان

 پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در مقاطع سطح دو (کارشناسی)، سطح سه (کارشناسی ارشد) و سطح چهار (دکتری) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ در لرستان آغاز شد.

دارا بودن مدرک دیپلم و بالاتر، داشتن حداکثر ۴۰ سال سن و موفقیت در آزمون کتبی و گزینش از شرایط پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران است.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره از پذیرش می‌توانند به مدارس علمیه خواهران سراسر استان به صورت حضوری مراجعه کرده و یا به سایت http://paziresh.whc.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • چگونه طلبه شویم؟