Web Analytics Made Easy - Statcounter

نفتکش آمورکس متعلق به شرکت شل قرار است در سوم اکتبر یک میلیون بشکه نفت خام در بندر زیتونیه لیبی بارگیری کند. این اولین محموله نفت خام است که از ژانویه در این بندر بارگیری می‌شود. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، شرکت بزرگ شل یک نفتکش برای بارگیری نفت خام از یکی از بنادر باز لیبی اجاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین محموله نفت خام است که از ژانویه در این بندر بارگیری می‌شود.

 اطلاعات رفینیتیو ایکون نشان می دهد نفتکش آمورکس قرار است در سوم اکتبر یک میلیون بشکه نفت خام در بندر زیتونیه لیبی بارگیری کند. سه بندر از بنادر لیبی در بیست و دوم سپتامبر پس از برداشته شدن شرایط اضطراری بازگشایی شدند.

 پایانه های نفتی لیبی در حریقه، بریقه و زیتونیه از روز جمعه برای تجارت باز شده اند و پذیرای نفتکش ها برای انتقال نفت خام هستند. این در حالی است که بزرگترین بندر و پایانه نفتی لیبی که از بزرگترین میدان نفتی این کشور صادرات دارد، هنوز هم در شرایط اضطراری به سر می‌برد.

 شرکت ملی نفت لیبی در روز سه شنبه شرایط اضطراری در بندر زیتونیه را پس از بهبود وضعیت امنیتی و از سرگیری تولید و صادرات برداشت. دو پایانه نفتی دیگر هم با برقراری امنیت باز شده اند و تولید از برخی میادین نفتی خاص و بخشی از صادرات نفت خام از سر گرفته می‌شود.

تولید نفت لیبی به 260 هزار بشکه در روز می‌رسداحتمال بارگیری اولین محموله نفت لیبی پس از ماه ها ناآرامی

ژنرال خلیفه حفتر، رئیس ارتش ملی لیبی که سربازانش بنادر نفتی این کشور را در ماه ژانویه بسته بودند، پایان محاصره را در اواخر هفته گذشته اعلام کرد.

بارگیری نفت خام توسط نفتکش شرکت شل در بندر زیتونیه اولین بارگیری نفت در این بندر خواهد بود ولی اولین بارگیری نفت در بنادر لیبی نیست. نفتکش دلتا هلاس یک محموله نفتی برای شرکت یونیپک در بندر حریقه بارگیری کرده است. شرکت یونیپک که بازوی تجاری پالایشگاه سینوپک چین است، یک نفتکش دیگر در بندر حریقه دارد که منتظر بارگیری است.

انتهای پیام/149

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اولین محموله نفت بارگیری نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: در یک‌ماه سال جاری بالغ بر ۶۰ هزار تن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ درصد و نسبت به مدت ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ افزون بر ۸۲ درصد افزایش داشته است.

وی پیش‌بینی کرد؛ با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن می‌رسد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ گذشته سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندر خمیر فعال بوده که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و به منظور استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به ۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

عباس‌نژاد با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی به ویژه مواد معدنی است، ابراز کرد: سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

وی افزود: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی در حال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

مدیرکل بنادر هرمزگان خاطرنشان‌کرد: طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

کد خبر 6085284

دیگر خبرها

  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • ◄ نوسازی تجهیزات فرسوده بنادر با 2 مانع مواجه است
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد