Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:25:36 GMT

امشب؛ پایان مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۰۶۰۱

امشب؛ پایان مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ برای یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۲ داوطلب مجاز شده از ساعت ۲۰ چهارشنبه دوم مهرماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org آغاز شد و ساعت ۲۴ امشب شنبه پنجم مهرماه به پایان می رسد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور روز شنبه به ایرنا گفت، تاکنون ۱۶۶ هزار و ۹۳۴ نفر نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد داوطلبان کنکور سراسری در واپسین ساعات کنکور برای انتخاب رشته به درگاه سازمان سنجش مراجعه می کنند و این آمار تا ساعات دیگر روند افزایشی به خود می گیرد.

به گزارش ایرنا، متقاضیان علاقه مند به انتخاب رشته های تحصیلی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی (به جز متقاضیان چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) باید به درگاه دانشگاه آزاد اسلامی (www.azmoon.org) مراجعه کنند. انتخاب این رشته ها امسال در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

فرایند انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی نیز از روز گذشته در درگاه این دانشگاه فعال شده است. همچنین فرایند پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وزارت علوم تا روز دوشنبه هفتم مهرماه در سایت سازمان سنجش ادامه دارد و تاکنون ۱۴۱ هزار و ۷۵۸ نفر ثبت نام کرده اند.

ظرفیت کلی پذیرش دانشجو با آزمون و بدون آزمون ۹۱۲ هزار نفر اعلام شده است.

بر اساس برنامه زمان بندی سازمان سنجش آموزش کشور، نتیجه نهایی آزمون سراسری ۹۹ هفته نخست آبان ماه به اطلاع داوطلبان می رسد.

کنکور سراسری ۹۹ روزهای ۲۹ مرداد تا یکم شهریورماه با رقابت بیش از یک میلیون داوطلب در کشور و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان سنجش آموزش کشور انتخاب رشته کنکور فاطمه زرین آمیزی پروندهٔ خبری آزمون‌های سراسری در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان سنجش آموزش کشور انتخاب رشته کنکور ویروس کرونا سازمان سنجش آموزش کشور انتخاب رشته کنکور اخبار کنکور سازمان سنجش آموزش کشور کنکور سراسری انتخاب رشته سراسری ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گفت: امسال ۳۹ هزار داوطلب در استان کرمانشاه در کنکور سراسری شرکت کردند که  از این تعداد ۶۲ درصد نفر زن و ۳۸ درصد هم مرد بودند.
سجاد دادفر افزود:  از مجموع شرکت کنندگان ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۵ درصد در رشته ریاضی، ۲ در رشته زبان‌های خارجی و ۳۴ درصد هم در رشته علوم انسانی بودند.
آزمون سراسری کنکور امروز و فردا همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دكتری سال 1403 تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • امروز، چهارشنبه آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند