Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده نشان می‌دهد، بیماران مبتلا به کووید -۱۹ که سطح ویتامین دی خونشان به اندازه کافی است با کاهش قابل توجه خطر ابتلاء به عوارض جانبی بالینی از جمله بیهوش شدن، هیپوکسی (کم اکسیژنی) و مرگ مواجه بودند.

به گزارش ایمنا، علاوه بر این نتایج مطالعه یاد شده نشان می‌دهد در بیمارانی که سطح ویتامین دی خونشان به اندازه کافی بود، سطح یک نشانگر التهابی (پروتئین واکنش پذیر C) در خونشان کمتر و سطح لنفوسیت‌ها(یک نوع سلول ایمنی که به مبارزه با عفونت کمک می‌کند) در خون آنها بالاتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه که توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه «بوستون» انجام شده است، شواهد مستقیمی ارائه می‌دهد که کافی بودن سطح ویتامین دی در خون می‌تواند این عوارض را از جمله بروز طوفان سیتوکین (انتشار خیلی سریع پروتئین در خون) و در نهایت مرگ ناشی از کووید -۱۹ را کاهش دهد.

محققان در این مطالعه با گرفتن نمونه خون از ۲۳۵ بیمار مبتلا به کووید -۱۹ که در بیمارستان بستری شده بودند، سطح ویتامین دی خون آنها را اندازه گرفتند. این بیماران از نظر عوارض بالینی از جمله شدت عفونت، بیهوش شدن، دشواری تنفس ناشی از کمبود اکسیژن و مرگ پیگیری شدند.

خون این بیماران همچنین از نظر نشانگر التهابی (پروتئین واکنش پذیر C) و تعداد لنفوسیت‌ها تجزیه و تحلیل شد. محققان سپس تمام این پارامترها را در بیمارانی که سطح ویتامین دی خون آنها کم بود با بیمارانی که سطح این ویتامین در خون آنها کافی بود، مقایسه کردند.

محققان در بیماران بالای ۴۰ سال مشاهده کردند بیمارانی که سطح ویتامین دی خونشان به اندازه کافی بود، در مقایسه با بیمارانی که با کمبود ویتامین دی مواجه بودند و یا سطح این ویتامین در خون آنها کافی نبود، ۵۱.۵ درصد کمتر احتمال داشت بر اثر عفونت ناشی از کووید -۱۹ جان خود را از دست بدهند.

پروفسور «مایکل هولیک» از دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون به تازگی مطالعه‌ای منتشر کرده است که نشان می‌دهد مقدار کافی ویتامین دی می‌تواند خطر ابتلاء به ویروس کرونا را ۵۴ درصد کاهش دهد. او معتقد است که سطح کافی ویتامین دی در خون نه تنها به مبارزه با عواقب ناشی از آلوده شدن به ویروس کرونا کمک می‌کند، بلکه به عوارض ناشی از آلوده شدن به سایر ویروس‌ها که باعث ابتلاء به بیماری‌های تنفسی می‌شود از جمله آنفلوانزا نیز کمک می‌کند.

در حال حاضر نگرانی زیادی وجود دارد که ترکیبی از عفونت آنفلوانزا و عفونت ویروسی کرونا می‌تواند باعث افزایش قابل توجه موارد بستری در بیمارستان و مرگ ومیر ناشی از این عفونت‌های ویروسی شود.

بر اساس گزارش ایرنا، این در حالی است که به گفته هولیک، این مطالعه راهکار ساده و مقرون به صرفه‌ای برای تقویت توانایی فرد برای مبارزه با ویروس کرونا و کاهش عوارض جانبی نامطلوب این بیماری ارائه می‌کند.

کد خبر 446255

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویتامین دی مرگ و مير کووید ۱۹ خطرات تحقیقات جدید خواص درمانی کمبود ویتامین D ابتلا به کرونا شیوع بیماری کووید۱۹ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خون آنها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، به گفته محققان، نوع کاری که در طول زندگی انجام می‌دهید بر احتمال ابتلای شما به زوال عقل در آینده تأثیر می‌گذارد.

بر اساس یافته‌های این مطالعه، افرادی که مشاغل معمولی یا تکراری‌تری دارند- کارهایی که می‌توان بدون درگیری ذهنی بالایی انجام داد- ۶۶ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به اختلال شناختی پس از ۷۰ سالگی قرار دارند.

از سوی دیگر، محققان می‌گویند افرادی که شغل‌شان در دهه‌های ۳۰، ۴۰، ۵۰ و ۶۰ زندگی‌شان دارای محرک‌های شناختی است، ممکن است بعداً با کاهش خطر ابتلاء به اختلالات شناختی مواجه باشند.

«ترین هولت ادوین»، محقق ارشد، گفت: «مطالعه ما نشان می‌دهد محرک‌های شناختی شغلی پایین با خطر بالاتر و زودتر اختلال شناختی مرتبط است.»

برای این مطالعه، محققان سلامت شناختی کار و زندگی ۷۰۰۳ نفر در نروژ را بررسی کردند که نشان دهنده ۳۰۵ نوع شغل منحصر به فرد بود.

محققان مشاغل را با استفاده از مقیاس شدت کار معمول (RTI) امتیاز دادند. کارهای روتین آنهایی هستند که از نظر شناختی کمترین چالش را دارند. چنین مشاغلی اغلب به سرعت و دقت نیاز دارند. با این حال، از آنجایی که این وظایف تکراری هستند، ممکن است به دخالت ذهنی کمتری نیاز داشته باشند. به عنوان مثال می‌توان به کار در کارخانه، بایگانی و حسابداری اشاره کرد.

کارهای غیر معمول - که درجات RTI پایین‌تری به آنها اختصاص داده شد - به دخالت شناختی بیشتری نیاز دارند. آنها شامل چالش‌های جدید منظمی هستند که ممکن است به تحلیل، خلاقیت یا تفسیر استراتژیک اطلاعات خام نیاز داشته باشند.

برخی از این مشاغل ممکن است بین فردی باشند، جایی که کارگر باید دائماً درگیر، مربیگری و تشویق دیگران باشد. نمونه‌هایی از کارهای غیر معمول شامل برنامه نویسی کامپیوتر و روابط عمومی است.

از بین افراد گروه RTI بالا، ۴۲ درصد در سن ۷۰ سالگی با اختلال شناختی تشخیص داده شدند در حالی که ۲۷ درصد در گروه RTI پایین مبتلا به اختلال شناختی تشخیص داده شدند.

ادوین افزود: «یافته‌های این مطالعه با نشان دادن اینکه توانایی‌های شناختی که از طریق تحصیل و شغل در جوانی و میانسالی به دست می‌آیند، به نظر می‌رسد در برابر تغییرات مغزی مرتبط با زوال شناختی مرتبط با سن انعطاف‌پذیری دارند، از این فرضیه حمایت می‌کنند».

نورون‌های جدید با درگیر شدن در فعالیت عصبی فیزیولوژیکی مرتبط با تجربیات یادگیری جدید و چالش برانگیز برای زنده ماندن تحریک می‌شوند. رافنسون به MNT گفت: بنابراین، کار محرک شناختی می‌تواند فعالیت عصبی را تقویت کند و به حفظ یک مغز مناسب سالم کند.

کد خبر 6088227

دیگر خبرها

  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید
  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان