Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد تاراسی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: زنجان جزو قطب های کشور در زمینه تولید بذر است.

رییس سازمان کشاورزی زنجان، با بیان اینکه استفاده از بذرهای اصلاح شده علاوه بر مقاومت در برابر تنش های محیطی، بهره وری تولید را تا بیش از ۴۰ درصد افزایش می دهد، یادآورشد: سالیانه ۱۴ هزارو ۵۰۰ تن بذر گواهی شده تولید و تحویل کشاورزان استان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاراسی با اشاره به آغاز کشت گندم در استان اظهار داشت: امسال وسعت کشت این محصول راهبردی در اراضی کشاورزی زنجان بیش از ۳۰۷ هزار هکتار خواهد بود.

وی تاکید کرد: میزان بذر مورد نیاز برای کشت در مزارع آبی و دیم زنجان بیش از ۴۰ هزار تن است.

تاراسی با اشاره به اینکه در زنجان ۱۱ مرکز تهیه و تولید بذر اصلاح شده وجود دارد، خاطرنشان کرد: در طی سال با بالاترین معیارهای علمی بذرها تهیه شده و در فصل کشت در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ابراز امیدواری کرد، امسال با بارش های خوب پاییزی شاهد تولید گندم با کیفیت در استان باشیم.

برچسب‌ها گندم اراضی کشاورزی زنجان نهال و بذر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم اراضی کشاورزی زنجان نهال و بذر گندم اراضی کشاورزی زنجان نهال و بذر اخبار کنکور کشاورزی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند

نوبخت اژدری امروز در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان اردبیل گفت: تمامی کشاورزان گندم‌کار باید قبل از شروع فصل خرید نسبت به ثبت‌نام در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بدون معطلی بتوانند محصول خود را به مراکز تعیین شده تحویل دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به نزدیک شدن به ایام برداشت غلات استان بیان کرد: از کشاورزان تقاضا داریم که از برداشت زودهنگام گندم و جو تولیدی خود به خاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری و در زمان اعلام شده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.

او اظهار کرد: تمهیدات لازم برای خرید گندم از کشاورزان انجام شده و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم
  • چه مساحتی از اراضی کشاورزی به گندم اختصاص دارد؟
  • ۳۰ درصد تولید گندم از مزرعه تا سفره هدر می‌رود
  • تامین نیاز سالانه و خودکفایی در تامین گندم