Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشان ضمن اشاره به کاهش ۳۰ درصدی مراقبت بیماران غیرکرونایی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان در غربالگری به مشارکت بسیج احتیاج دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان ، محمد حاجی جعفری صبح امروز جمع اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه برای تامین لوازم حفاظتی ماهانه یک میلیارد تومان نیاز است اظهار داشت: در صورت شرایط استاندارد این هزینه بیش از سه میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند و بر همین اساس لازم است تا ما ورودی بیمار را به بیمارستان کاهش دهیم و در این زمینه لازم است تصمیمات لازم اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم تصمیمات لازم شرایط به اسفند سال گذشته بر می‌گردد و بر همین اساس لازم است تصمیمات لازم در این زمینه به منظور جلوگیری از بروز حوادث اتخاذ شود.

مسعود دهقانی نیز در این جمع با بیان اینکه باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی بالای 90 درصد اجرایی شود اظهار داشت: در کاشان در بسیاری از اماکن کمتر از 60 درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و این موضوع به دلیل آن است که عوامل بازدارنده در این زمینه وجود ندارد و با وجود تعهد اقدامات قبلی صورت می‌پذیرد.

400 سازمان مردم نهاد در استان مرکزی غربالگری می‌شوند سومین مرحله طرح غربالگری کرونا در خراسان رضوی آغاز شد سومین مرحله غربالگری کرونا در کاشان اجرایی می‌شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشان ضمن اشاره به مشارکت بسیج در طرح غربالگری و مشارکت ادارات در تامین خودرو افزود: کرونا ورشکستگی بهداشت را ایجاد کرد و 30 درصد مراقبت‌های بیماران کرونایی را کاهش داده است به نحوی که مراقبت مادران باردار نسبت به پیش از کرونا تا 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

محمدرضا شریف نیز در این جمع با بیان اینکه در بحران اول کرونا از 715 تخت بیمارستان 600 بیمار کرونایی بستری شده بود اظهار داشت: پرسنل ما پرسنل خسته هستند و در تمام این هفت ماه تلاش کردند به نحوی که در مرداد و شهریورماه فقط 110 کادر درمان بیمار شدند و این مهم به منزله کاهش کادر درمان است.

سرپرست بیمارستان شهید بهشتی کاشان با بیان اینکه لازم است تا ورودی بیماران به بیمارستان شهید بهشتی کاشان کاهش پیدا کند افرود: ما خوشبختانه از کادر بیمارستان در موج اول فوتی نداشتیم اما در موج دوم احتمال این مهم افزایش پیدا می‌کند و پیشنهاد شده تا دو هفته شهر به حالت تعطیل در بیاید تا کادر درمان بتوانند خودشان را ترمیم کنند.

انتهای پیام/801/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم

غلامعلی جاودان  رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت افزود: پارسال این طرح در شهر‌های بندرلنگه و حاجی آباد اجرا شد که امیدواریم امسال این طرح به طور کامل در شهر‌های استان اجرا شود.

وی گفت: طرح جامع سلامت در روستا‌های استان اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه افزایش بیمار‌های غیر واگیر از جمله فشار خون افزود: در اجرای طرح سلامت خانواده برای مراقبت از هر دو هزار نفر در حوزه شهری یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده است.

جاودان گفت: ایجاد هزار تخت بیمارستانی از دیگر برنامه‌های امسال دانشگاه علوم پزشکی استان است که امیدواریم با حمایت‌های دولت این برنامه اجرایی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان میناب با ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی و بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس با پیشرفت خوبی در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

جاودان گفت: در دوسال گذشته از فعالیت تاکنون یک میلیون و ۲۲۰ نفر در بیمارستان‌های استان ۱۰ میلیون خدمات بستری استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۱۰۰ هزار زایمان در بیمارستان‌های استان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:۷۰ قلم تجهیزات پزشکی سنگین به ارزش ۶ هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان در بیمارستان‌های استان مستقر شده اند.

جاودان افزود: ۹۰ پایگاه اورژانس زمینی، اورژانس هوایی بال ثابت و ۴ فروند اورژانس دریایی در هرمزگان فعال است.

وی گفت: شناور اورژانس دریایی برای جزیره بوموسی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: برای تجهیز این اورژانس ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

منوچهر کمالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در این نشست با اشاره باینکه در استان ۷۳۰ پزشک متخصص داریم، گفت: در استان ۴۵۳ پزشک متخصص کمبود داریم.

حامد فلاح معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیزگفت: داروخانه‌های استان ۳۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه گرمطالبه دارند.

در پایان این نشست از پوستر جشنواره رسانه و سلامت هرمزگان رونمایی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • تصادف زنجیره‌ای در یاسوج ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • جلب مشارکت خیرین در امر سلامت ضروری است
  • پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان بوشهر
  • مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی در خوزستان ۱۲ درصد کاهش داشت