Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان عضو شورای اسلامی شهر خرم‌دره گفت: توجه به قطعه زمین‌های کشاورزی در میان بافت شهری و نیز ضرورت نگاه کارشناسی به کاربری زمین‌ها، از مطالبات مردمی برای حل مشکل طرح تفضیلی خرم‌دره است.

مرتضی صالحی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشکلات طرح تفضیلی خرم‌دره، اظهار کرد: تعیین دقیق چگونگی استفاده از زمین‌های شهر و تعیین موقعیت و مساحت هر یک از آن‌ها در سطح محلات شهر از اهداف طرح تفصیلی است ولی این مهم بایستی با استفاده از مشاوران و کارشناسان آگاه هر شهر انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گلایه‌مندی مردم خرم‌دره از این طرح، یادآور شد: این طرح در شهرستان خرم‌دره به علت مغایرت‌هایی که در کاربری‌ها داشته است، بین کارشناسان و مردم مورد بحث است.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌دره ادامه داد: یکی از نمونه‌های بارز مشکلات طرح تفضیلی خرم‌دره این است که به‌طور مثال در این طرح یک زمین ۱۰۰ متری و یا ۱۵۰ متری را برای ساخت مدرسه تعریف کرده‌اند که عملا این امکان برای ساخت مدرسه با این مساحت امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه از دیگر نمونه‌های مشکل طرح تفضیلی خرم‌دره این است که در یک محله که در کل مجموعه منازل ساخته شده است تنها یک قطعه زمین ۱۰۰ متری را بافت کشاورزی داده‌اند که این تصمیم در طرح جامع تفضیلی اعتراض گسترده اهالی را در پی داشته است.

صالحی‌نژاد با بیان اینکه در این طرح کاربری‌های کشاورزی، درمانی و آموزشی دچار مشکل هستند و مشکلات کاربری دارند، بیان کرد: با چه استانداردی می‌توان در یک زمین ۲۰۰ متری مدرسه ساخت.

وی با اشاره به چرایی این مشکلات در طرح فوق، خاطرنشان کرد: علت این مشکلات این است که مشاوری که برای این طرح در نظر گرفته‌اند نسبت به شهر  اشراف زیادی نداشته و نتوانسته به خوبی راهنمایی‌های لازم را انجام دهد و لازمه توجه بیشتر در این امر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان طرح تفضیلی طرح تفضیلی خرم دره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ اقدامی به ویژه در حوزه صنعت بدون پیوست زیست محیطی معنا نداشته و در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به مناسبت «هفته زمین پاک»، در سخنانی اظهار داشت: محیط زیست دارای جایگاه بسیار متعالی و ارزشمند در فرهنگ ایرانی و اسلامی است، اما آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه تخریب محیط زیست، امنیت و سلامت مردم را به مخاطره انداخته و مرگ و میر و بیماری های صعب العلاج به دنبال داشته است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری، فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید در جامعه ترویج شود و مردم نسبت به این مسأله آگاهی داشته باشند.

منتخب مجلس شورای اسلامی با اشاره به احادیث و روایاتی در حوزه محیط زیست، ایجاد آلودگی و از بین بردن طبیعت و محیط زیست را از منکرات قطعی و بسیار مذموم دانست و افزود: باید نگاه به سازمان محیط زیست در میان برخی از مردم و مسؤولان تغییر یافته و نسبت به قوانین و ضوابط آن متعهد باشند.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست به تنهایی امکان‌پذیر نیست و همه باید در این مسیر همکاری و مشارکت داشته باشند، بیان کرد: هیچ اقدامی به ویژه در حوزه صنعت بدون پیوست زیست محیطی معنا نداشته و در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد.

روانبخش بر ضرورت تشکیل هیأت اندیشه ورز در حوزه محیط زیست با حضور صاحبنظران علمی و اجرایی تأکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم با رایزنی با دولت و دیگر نمایندگان مجلس، بتوانیم در جهت رفع مشکلات زیست محیطی در حوزه تقنین اقدامات خوبی صورت بپذیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور در مساجد جهت حل مشکلات مردم در کوتاهترین زمان ممکن
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • طرح «حکمرانی محله محور» با حضور مردم در ورامین اجرا می شود
  • بیش از هفت هزار قطعه زمین در روستاهای مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن
  • توسعه شهری ارومیه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
  • مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است
  • ۷ هزار و ۱۷۹ قطعه‌زمین در روستا‌های مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن است
  • سالن باستانی شهر نقنه دچار نقص فنی شد
  • مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی+ فیلم
  • توسعه شهر ارومیه با جلب مشارکت مردم