Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: خشکسالی در چهارمحال و بختیاری سال به سال در حال تشدید است. در سال زراعی جاری نیز بارش‌های قابل توجهی در این استان نبود و کم آبی قنات‌ها و چشمه‌ها در این استان همچنان ادامه دارد.

سال زراعی جاری (۹۸ -۹۹) به آخر رسیده است و بارش‌ها در این استان همچنان با کاهش مواجه است. در سال زراعی جاری شاهد کاهش ۳۶ درصدی بارندگی‌ها در این استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارمحال و بختیاری به علت آمار بارندگی بسیار پایین در میان استان‌های خشک کشور قرار گرفته است.

میزان بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین سال زراعی گذشته ۳۶ درصد کاهش دارد مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه خشکسالی در چهارمحال و بختیاری همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: میزان بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین سال زراعی گذشته ۳۶ درصد کاهش دارد.

مهران چراغ پور عنوان کرد: میزان بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین بلند مدت دوره مشابه هفت درصد و نسبت به سال زراعی کامل هشت درصد کاهش دارد.

وی تاکید کرد: میانگین وزنی بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری ۵۳۱ میلی متر گزارش شده است.

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های خشک کشور قرار گرفته است، تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری با میزان بارش بسیار پایین رتبه اول را از نظر خشکسالی کسب کرده است.

کاهش بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری بر روی روند آبدهی منابع تأمین کننده آب شرب، قنات‌ها، چشمه‌ها و چاه‌های آب کشاورزی تأثیر قابل توجهی گذاشته است.

هم اکنون بسیاری از منابع تأمین آب شرب روستاها در شهرستان لردگان خشک شده است و این روستاها با تانکر آبرسانی می‌شوند. کمبود آب شرب نیز در برخی شهرهای استان از جمله سفید دشت موجب ایجاد مشکلات برای مردم شده است.

نیمی از جمعیت استان چهارمحال و بختیاری با مشکل آب مواجه هستند

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی چندی پیش در شورای اداری استان اعلام کرده بود: در حال حاضر به علت کاهش بارش‌ها نیمی از جمعیت استان چهارمحال و بختیاری با مشکل آب مواجه شده‌اند.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بیان کرد: کاهش بارش‌ها و خشکسالی موجب کاهش منابع آب شده است و در شهر سفید دشت ۱۲ ساعت قطعی آب وجود دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از منابع تأمین آب شرب روستاهای لردگان خشک شده است، بیان کرد: به برخی از روستاهای شهرستان لردگان با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکلات کمبود آب در نقاط مختلف این استان روز به روز در حال تشدید است.

کمبود آب در بخش صنایع چهارمحال و بختیاری نیز مشکلات بسیاری ایجاد کرده است و هم اکنون آبرسانی سیار به شهرک‌های صنعتی استان آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: کاهش بارش‌ها در این استان موجب افت منابع زیر زمینی شده است که همین امر تأمین آب برای برخی شهرک‌های صنعتی را با مشکل مواجه کرده است.

حمید رضا فلاح با بیان اینکه آب مورد نیاز شهرک‌های صنعتی استان از طریق چاه تأمین می‌شود، عنوان کرد: هم اکنون بسیاری از شهرک‌های صنعتی استان با مشکل کمبود آب مواجه شده‌اند.

عشایر با کمبود آب مواجه هستند

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر از کمبود آب شرب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: آبرسانی سیار در شهرستان‌های عشایر نشین استان آغاز شده است.

یحیی حسین پور با اشاره به کمبود آب شرب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: چشمه‌های تأمین کننده آب برخی مناطق عشایر خشک شده است و عشایر با کمبود آب مواجه شدند.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: ۹ تانکر برای آبرسانی به عشایر در این استان به کار گرفته شده است.

کمبود آب و مشکلات ناشی از کاهش بارش‌ها در این استان روز به روز حادتر می‌شود. استفاده از منابع آب برای حل مشکلات مردم این استان باید در دستور کار مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد و حل دغدغه‌های مردم در این زمینه در اولویت باشد.

از طرفی مردم باید در مسیر استفاده صحیح از آب حرکت کنند.

کد خبر 5028838

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرک صنعتی آبرسانی روستایی قحطی و خشکسالی شهرکرد ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا شهرکرد بوشهر شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری کمبود آب مواجه شهرک های صنعتی کاهش بارش ها بارش ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:

- صعود تیم بسکتبال نوجوانان استان به جمع هشت تیم برتر کشور

- همایش پیاده روری در سامان و بلداجی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • لغزندگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • خبر‌های ورزشی ۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد