Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات نظامی آمریکا نگران هستند دونالد ترامپ از ارتش برای سرکوب اعتراضات ناشی از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری استفاده کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیویورک تایمز گزارش داد، اصلی ترین نگرانی رهبران پنتاگون در حال حاضر این است که دونالد ترامپ  دستور دخالت ارتش در هرگونه ناآرامی ناشی از انتخابات پیش روی آمریکا را صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نگرانی در پی اظهارات ترامپ درباره انتقال مسالمت آمیز قدرت در صورت شکست افزایش یافته است. رئیس جمهور آمریکا پیش از این در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره انتقال آرام مسالمت آمیز قدرت در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، گفت: هیچ گونه پایبندی و تعهدی برای انتقال آرام قدرت وجود ندارد. باید ببینیم چه می شود، ما می خواهیم از شر آنها خلاص شویم و انتقال قدرت نخواهیم داشت... تداوم قدرت خواهد بود. مبارزه انتخاباتی من و بایدن باید توسط دیوان عالی آمریکا حل و فصل شود.

ترامپ  همچنین روز پنجشنبه نیز در اظهاراتی گفت: نمی دانم آیا یک انتخابات صادقانه در ماه نوامبر برگزار خواهد شد یا نه.

نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، رهبران ارشد پنتاگون این بحث را در میان خود مطرح می کنند، چه کار باید بکنند، اگر ترامپ به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا دستور استقرار ارتش در خیابان ها را در پی هرگونه ناآرامی ناشی از انتخابات بدهد.

بر اساس این گزارش، چند تن از مقامات پنتاگون گفته اند، اگر ترامپ بخواهد این کار را انجام دهد، خیلی از ژنرال های ارشد احتمالا استعفاء خواهند کرد.

پیشتر،«جان ناجل» افسر بازنشسته ارتش و کهنه سرباز جنگ‌های عراق که هم اکنون رئیس دانشکده «هاورفورد» در فیلادلفیا است و «پل یانگلینگ» سرهنگ بازنشسته آمریکا در نامه‌ای سرگشاده خطاب به «مارک الکساندر میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نوشتند: «ما در زمان عادی زندگی نمی‌کنیم. رئیس جمهور آمریکا به طور جدی در حال خرابکاری در سیستم انتخاباتی ما است و تهدید می‌کند که بر خلاف قانون اساسی در سمت خود باقی خواهد ماند. در چند ماه آینده شما ممکن است مجبور شوید بین سرپیچی از یک رئیس جمهور قانون شکن و یا خیانت به سوگند قانون اساسی خود یکی را انتخاب کنید.»

در ادامه این نامه سرگشاده آمده است: «اگر دونالد ترامپ پس از پایان دوره قانونی از ترک مقام خود خودداری کند، ارتش آمریکا باید با زور او را برکنار کند و شما باید این دستور را بدهید.»

نویسندگان خاطر نشان کرده‌اند: «به دلیل شرایط خطرناک، سناریوی غیرقابل تصور حکومت استبدادی در آمریکا هم اکنون به یک احتمال واقعی تبدیل شده است. نخست، ترامپ تقریبا با شکست قطعی در انتخابات مواجه است و او قویا اعتماد عمومی به انتخابات ما را تعضیف می‌کند. دوم، در صورت شکست ترامپ او با اتهامات جنایی مواجه خواهد شد. سوم، ترامپ در حال جمع آوری ارتش خصوصی است که نه تنها قادر به خنثی کردن اراده آرای مردم بلکه نیروهای انتظامی است.»

سی‌ان‌ان: ترامپ «ایمی بارت» قاضی محافظه کار را به جای گینسبرگ انتخاب کرده استپولیتیکو فاش کرد: نقشه تیم ترامپ برای کناره‌گیری از قدرتنظرسنجی نشان داد: پیشتازی 5 درصدی بایدن نسبت به ترامپاختلاف جمهوریخواهان و ترامپ بر سر انتقال مسالمت آمیز قدرت؛ نتیجه انتخابات را می‌پذیریم


انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا دونالد ترامپ اخبار آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید