Web Analytics Made Easy - Statcounter

صاحبان صدها رستوران، کافه و بار در شهر ویروس زده "مارسی" فرانسه در اعتراض به دستور دولت برای بستن مشاغل خود خیابان‌ها رفته و علیه دولت تظاهرات کردند. دولت فرانسه به منظور مهار شیوع موج دوم ویروس کرونا دستور بستن رستوران ها و کافه‌های مارسی را صادر کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از فرانس 24، تعداد مبتلایان به کرونا در فرانسه به رکورد جدیدی نزدیک شده و تعداد کل مبتلایان در این کشور از مرز 500 هزار نفر گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صاحبان رستوران و کافه در شهر مارسی فرانسه علیه دستور دولت برای تعطیلی کسب و کارشان تظاهرات کردند/ عکس: گرفته شده از گزارش ویدئویی فرانس 24

براساس داده‌های وزارت بهداشت فرانسه بیش از 513 هزار نفر به ویروس کووید-19 مبتلا شده‌اند. فرانسه با ارائه این آمار یازدهمین کشور دنیا با بیش از نیم مبتلا به کرونا است. آمریکا با بیش از 7 میلیون مبتلا در رده اول فهرست مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارد.

در اوایل روز جمعه صدها رستورن‌دار و صاحب بار در "مارسی"  دومین شهر بزرگ فرانسه به تصمیم دولت برای تعطیلی کسب و کار خود اعتراض کردند. دستور تعطیلی رستوران‌ها و کافه‌های شهر مارسی برای مهار شیوع موج دوم کرونا صورت گرفته است.

یک رستوران در مارسی فرانسه/ عکس: گرفته شده از گزارش ویدئویی فرانس 24

"اولیویه وران" وزیر بهداشت فرانسه پس از افزایش شمار مبتلایان به کرونا دستور تعطیلی رستوران‌ها و کافه‌های مارسی و مناطق اطراف آن را  اعلام کرد. این در حالیست که بارها و رستوران‌های پاریس و ده‌ها شهر دیگر از هفته آینده باید ساعت 10 شب تعطیل شوند.

"وران" در روز جمعه در شهر مارسی به خبرنگاران گفت: ما نمی‌توانیم درباره این موضوع بلاتکلیف رفتار کنیم.

 وی افزود: من کاملا می‌دانم این اقدامات بحث‌برانگیز است و "موجب نگرانی" و "حتی عصبانیت" می‌شود اما هیچ‌کدام از آنها "خودسرانه" نیست.

در دو هفته گذشته، حدود 150 هزار نفر دیگر به ویروس کووید 19 در فرانسه مبتلا شده‌اند. این میزان بیش از 132 هزار مورد مبتلا در دو ماهه قرنطینه و تعطیلات ناشی از شیوع کرونا در بهار سال جاری است.

دولت فرانسه به منظور مهار شیوع موج دوم ویروس کرونا دستور بستن رستوران ها و کافه‌های مارسی را صادر کرده است/ عکس: گرفته شده از گزارش ویدئویی فرانس 24

تعداد مبتلایان جدید و تائید شده بیماری کرونا در روز جمعه به حدود 15 هزار 797 نفر در فرانسه رسید که کمی با رکورد 16 هزار و 96 نفری آن در روز پنج شنبه فرق دارد.

تعداد جان‌باخته‌گان این بیماری در روز گذشته به 150 نفر در فرانسه رسید که سه برابر میزان روزانه مرگ و میر در هفته گذشته به شمار می‌آید. تا کنون بیش از 31 هزار 661 نفر به دلیل شیوع این بیماری در فرانسه جان باخته‌اند.

_______________________________________

بیشتر بخوانید:

*وزیر بهداشت انگلیس: کرونا تهدید جدی است، تظاهرات نکنید *تظاهرات علیه نتانیاهو در اسرائیل (+عکس)/ نخست‌وزیر: رسانه‌ها معترضان را تشویق می‌کنند *درخواست مخالفان دولت آلمان برای برگزاری راهپیمایی لینک کوتاه: asriran.com/0038hr

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: صاحبان رستوران بار کافه مارسی فرانسه اعتراض تظاهرات رستوران ها و کافه فرانس 24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد دولت برای افزایش تعطیلی هفته چه روزی است؟

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، بهادری جهرمی گفت: موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است، دولت با بررسی کارشناسی که انجام داد لایحه ای را سال گذشته تقدیم مجلس کرد.پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود که در لایحه آمده است و نسبت به روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است.

او گفت: نگاه دولت این است که درباره این موضوع تصمیم گیری منعطف تری داشته باشیم و متناسب با اقتضاعات زمانی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم. پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش تعطیلات هفته به دو روز انتخاب این روزها در اختیار نظرات کارشناسی بخش های مختلف قرار گیرد.

کد خبر 846608 منبع: ایرنا برچسب‌ها تعطیلات سخنگوی دولت خبر ویژه علی بهادری جهرمی

دیگر خبرها

  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • تعطیلی پنج‌شنبه قطعی شد؟
  • پیشنهاد دولت برای افزایش تعطیلی هفته چه روزی است؟
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • اعتراض به تعطیلی شهر کراچی به دلیل حضور رئیسی
  • اعتراض به تعطیلی شهر کراچی همزمان با سفر رئیسی
  • حمایت فرانسویان از فلسطین
  • جهش تولید با افزایش تعطیلی!