Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پرداخت وام اجاره ادامه دارد،نحوه دریافت تسهیلات احیای بافت فرسوده برای تمام مناطق و محلات هدف وزارت راه و شهرسازی را تشریح کرد.

محمد اسلامی ، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی با همکاری دیگر وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و نهاد‌ها، مسکن ملی را اجرایی خواهد کرد به طوری که تا کنون توانسته ایم متقاضیان و واجدان شرایط را شناسایی و ثبت نام کرده و به این پروژه متصل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تولید مسکن باید به یک جریان پایدار تبدیل شود و این امر در حال انجام است، تأکید کرد: دلیلی ندارد که با انتشار بخشی از آمار و اطلاعات به بازار مسکن التهاب وارد کنیم.

او ادامه داد: التهابات موجود در بازار‌های موازی و اقتصاد کلان در تمامی بخش‌ها تاثیر گذاشته و مسکن هم به عنوان یک بخش مهم از این بازار‌ها تاثیر گرفته است، بنابراین با انتشار اطلاعات و آمار مختص یک کلانشهر باعث ایجاد التهاب در بخش مسکن در کل کشور خواهیم شد و معتقدم با انتشار این گونه اطلاعات نباید امید مردم را نا امید کنیم.

او با اشاره به اینکه التهابات سایر بازار‌ها روی قیمت مسکن تأثیر گذاشته است، افزود: افزایش قیمت در بازار‌های ارز، طلا و زمین باعث شده که بخش مسکن تأثیر بگیرد در صورتی که رشد قیمت‌های کنونی ارتباط مستقیمی به حوزه مسکن ندارد.

او توضیح داد: باید تلاش کنیم که برای حفظ ارزش پول، سرمایه‌های مردم را به سمت بورس روانه کنیم و خوشبختانه تاکنون دولت هم در این بازار وقت گذاشته و در حال توسعه این بازار است.

اسلامی بیان کرد: مردم از طریق این بازار به توسعه ظرفیت دارایی‌های خود دست خواهند یافت بنابراین نباید با ایجاد التهاب در بخش مسکن که جزو  جدانشدنی زندگی مردم است به افزایش قیمت در این بازار دامن بزنیم.

دولت خانه دار شدن مردم را مدیریت می کند
اسلامی اظهار کرد: دولت خانه‌دار شدن مردم را مدیریت می‌کند این در حالی است که نباید با ارائه آمار و اطلاعات بخشی که شامل اکثریت مناطق کشور نمی‌شود، بازار را به سمت نابسامانی هدایت کنیم.

سرعت اعطای وام ودیعه مسکن افزایش یافت
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن به تازگی شروع شده است، گفت: هم اکنون دریافت تسهیلات وام ودیعه با اتصال سامانه‌ای بانک‌ها به وزارت راه وشهرسازی به صورت تصاعدی در حال رشد است و به یک جریان پایدار تبدیل شده و مردم به سرعت مدارک و اطلاعات خود را تکمیل می‌کنند و بانک‌ها هم در حال واریز تسهیلات به حساب مردم هستند.

بیش از ۴۵۰ پروژه بافت فرسوده در حال اجراست
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های حوزه مسکن در بافت فرسوده است؛ افزود: بیش از ۴۵۰ پروژه بافت فرسوده در حال اجرا داریم و در پی تامین مالی آن‌ها هستیم.

او با اشاره به اینکه هدف بهسازی محلات تأمین و تکمیل سرانه‌های خدماتی آن است، گفت: مردم با مراجعه به دفاتر تسهیل گری اقدام به دریافت تسهیلات برای نوسازی واحد‌های خود می‌کنند.

اسلامی با بیان اینکه ایجاد دفاتر تسهیل گری در مناطق و محلات، مردم را تشویق به تشکیل پرونده و اخذ پروانه ساخت می‌کند، اظهار کرد: این پروژه‌ها به بانک‌ها معرفی می‌شوند و مردم می‌توانند با گرفتن تسهیلات از این فرصت برای نوسازی واحد‌های خود استفاده کنند.

اسلامی با بیان اینکه مردم باید خود بیایند و تشکیل پرونده دهند و واحد‌هایشان را نوسازی کنند، افزود: امسال ۱۳ هزار نفر برای نوسازی واحد‌های خود مراجعه کرده و پرونده تشکیل داده اند این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی هیچ محدودیتی برای نوسازی واحد‌های مسکونی ندارد و مردم باید هرچه سریعتر برای تشکیل پرونده‌های خود به مناطق هدف مراجعه کنند.

بیش از ۴۵۰ پروژه بافت فرسوده در حال اجرا است/ تحلیل های اشتباه به امیر مردم در مسکن لطمه زد

او با اشاره به اینکه بازسازی بافت فرسوده در ملک شخصی مردم است و توسط خود آن ها باید انجام شود، گفت: این واحد‌های فرسوده دولتی نیستند که از طریق وزارت راه و شهرسازی در خصوص آن‌ها تصمیم گیری شود.

اسلامی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی از تمامی اراضی خود که در بافت‌های فرسوده برای ساخت و ساز استفاده کرده است، گفت: در شهر اهواز پروژه بزرگ ۱۷۰۰واحدی را آغاز کرده ایم و در شهر‌هایی از جمله زاهدان، چابهار و اراک نوسازی واحد‌ها آغاز شده است. نحوه کار به این صورت بوده که وزارت راه وشهرسازی واحد‌های را احداث کرده است و متقاضیان و ساکنان بافت‌های فرسوده به آن واحد‌ها انتقال داده شده و سپس بافت‌های فرسوده تخریب و مجدداً نوسازی شده است.

اسلامی اضافه کرد: این اقدامات تبدیل به یک موتور محرکه شده است، در نتیجه این مردم هستند که باید با ایجاد فرهنگ سازی تشویق به نوسازی واحد‌های خود شوند.

لزوم پرداخت آورده اولیه متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن
وزیر راه وشهرسازی همچنین درباره پرداخت آورده اولیه متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن گفت: در برخی از شهر‌ها مردم هنوز به صورت جامع و کامل آورده‌های خود را تکمیل نکرده و یا هنوز افتتاح حساب نکرده اند بنابراین باید مبالغ به حساب واریز شود تا سرعت ساخت و اجرای پروژه‌ها افزایش یابد.

اسلامی عنوان کرد: علاوه بر موضوع کرونا که باعث کند شدن روند کار شد، متاسفانه برخی تحلیل‌های اشتباه در خصوص طرح اقدام ملی مسکن باعث شد که به امید مردم لطمه زده شود و مردم تصور کنند که این اقدام یک کار نابسامانی است و همانند برخی طرح‌های دیگر موجب ایجاد مشکلاتی شود  اما خوشبختانه در یک هفته گذشته واریز آورده مردم  در طرح مسکن ملی سرعت گرفته است./باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی برای نوسازی واحد وزارت راه و شهرسازی دریافت تسهیلات بافت فرسوده بازار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ﺣﻤﯿﺪ آراﯾﺶ» از اجرای ۲۱۰ پروژه تامین خدمات روبنایی و زیربنایی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری (شامل فضاهای آموزشی، انتظامی، درمانی، ورزشی، فضای سبز، پارک، معابر و غیره) با اعتبارات تخصیصی حدود ۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: تعداد ۲۱۷ پروژه در محلات هدف بازآفرینی شهری برای اتمام و تکمیل به سال ۱۴۰۳ منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر از معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات بند (ز) تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۹‌هزار تن قیر یارانه‌ای در قالب ۳۱۹ حواله به ۲۶۹ شهر در کشور به‌منظور اجرای آسفالت معابر خاکی در بافت‌های فرسوده کشور طی تفاهم‌نامه با شهرداری‌ها توزیع شده است.

گفتنی است؛ در نخستین جلسه قرارگاه مسکن که با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، آمار صدور پروانه ساخت ۱۲۳ هزار واحد اعلام شده بود، اما این آمار در پایان سال ۱۴۰۲ از مرز ۲۵۰ هزار واحد عبور کرد که در ۷۳ هزار نقطه واقع شده ‌است.

برپایه این گزارش، در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز بیش از ۷۱ درصد از برنامه بازآفرینی شهری محقق شده ‌است. فقط در اسفند ماه گذشته ۲۲ هزار واحد پروانه صادر شد و به گفته مسوولان چنانچه هر ماه ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد صدور پروانه ثبت شود، برنامه ساخت ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده محقق می‌شود.

همچنین، سند دار کردن اراضی تصرف سکونتگاه‌های غیررسمی بزرگ‌ترین خدمت به ساکنان این بافت‌ها است و تاکنون ۲۵ هزار نفر متقاضی دریافت سند در اراضی تصرف ثبت نام کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • پرداخت بیش از ۲۷۸ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • پرداخت ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • پرداخت پنج هزار و ۲۰۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود
  • ۱۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات پرداخت شد
  • پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات ساخت و خرید مسکن
  • نظرآباد و اشتهارد دارای بیشترین بافت فرسوده روستایی در البرز هستند