Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در دیدار با تعدادی از فرزندان شاهد شاغل در آموزش و پرورش استان قزوین، افزود: جهاد،  علم، دانش، مقاومت،  اخلاق و بندگی همه باید درکنار یکدیگر قرار بگیرند چون قرآن کسانی را که به این شاخصه‌ها نگاه جزیره ای دارند توبیخ کرده و می‌گوید آیا شما به برخی از مبانی قرآن ایمان آورده به برخی دیگر کفر می‌ورزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عابدینی گفت: نتیجه این نگاه نامناسب آن است که در دنیا به خواری مبتلا می‌شوند و در قیامت عذاب الهی در انتظار آنها است.
وی با بیان اینکه اگر کسی دین را جزیره‌ای ببیند از خیر دنیا و آخرت بی‌نصیب می‌شود، اذعان کرد: گاهی عده‌ای برای حفظ منافع خود، شعار آزادی که خلاف مسائل دینی است، سر می‌دهند و آزادی مدنظر مستکبران عالم را به نام آزادی دینی به مردم منتقل می‌کنند.
امام جمعه شهر قزوین گفت: این درحالی است که اگر شعار آزادی بر مبنای قرآن بدهیم باز هم قرآن کریم ما را از نگاه جزیره‌ای به دین برحذر می‌دارد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: قرآن کریم می‌خواهد که ما با نگاه اعتقادی به قرآن جان خود را نورانی کنیم و این رسالت به عهده آموزش و پرورش و حوزوی‌ها است و فرزندان شاهد با حضور در آموزش و پرورش یک فرصت معنوی برای اجرای این رسالت دینی دارند و در این مسیر پیشکسوت هستند.
وی ضمن تسلیت ایام مصائب اهل بیت علیهم السلام پس از حماسه عاشورا اظهار داشت: قرآن کریم به بازماندگان شهیدان می‌گوید، می‌دانید که حرف شهدا چیست، آیا باید به اینکه آنها عمر کامل نداشتند افسوس بخوریم یا برای اینکه خودمان از شهادت جامانده‌ایم، ناراحت باشیم؟
 عابدینی افزود: در سوره بقره می خوانیم که شهدا زنده هستند اما شما درک نمی‌کنید و در سوره آل عمران می‌خوانیم که هرگز گمان نبرید کسانی که در راه خدا به شهادت رسیدند، مرده اند بلکه زنده هستند و نزد خدای متعال به آنها روزی داده می‌شوند.  
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: این جمله تاثیرگذاری است که شهید سلیمانی برای دشمنان به مراتب خطرناکتر از سردار سلیمانی است، یعنی شهدا پس از شهادتشان نیز زنده هستند و در اتفاقات و شرایط جامعه تاثیرگذارند.
آیت الله عابدینی با بیان اینکه در روز قیامت حمایت از اصولگرایی یا اصلاح طلبی و چپ و راست به درد ما نمی‌خورد، ابراز کرد: وظیفه و رسالت ما اصلاح طلبی و اصولگرایی و حمایت از جناح چپ و راست، باندبازی، دنیاطلبی و قدرت طلبی نیست بلکه اصل دین و قرآن و خواسته شهدا از ما پیروی از راه و سیره پیامبران الهی و قرآن کریم است.  
امام جمعه قزوین افزود: اگر ما تزکیه و تعلیم را باهم سازگار کنیم، هرچقدر علم ما افزایش یابد عقل ما نورانی تر خواهد شد و مدیریت بر دانش در ما افزایش یافته و این علم تبدیل به فاجعه،  افسارگسیختگی،  انحراف،  تکبر و فخرفروشی نخواهد شد.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه مشکل اساسی ما دوری از اصول اساسی مسلمانی است و نباید دست از حق و مسلمانی برداریم، افزود: شهدا به ما می‌گویند از مسیر حق و ولایت و پیامبران پیروی کنید ولی امروز متاسفانه ما بندگی جناح و جریان خاصی را می‌کنیم و برای حفظ منافع آن جریان دین،  قرآن و ایمان خود را می‌فروشیم.

برچسب‌ها استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین بنیاد شهید و امور ایثارگران اخبار کنکور نماینده ولی فقیه استان قزوین قرآن کریم جزیره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور امروز، پنجشنبه، دوم فروردین در نشست قرآنی تهران با عنوان نقش قرآن کریم و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی گفت: قرآن مجید قدرت نرم مردم غزه و مقاومت است و قدرت نرم مقاومت اسلامی است. به همین دلیل است که به قرآن هجمه می‌شود و اگر قرآن این آموزه‌ها را نداشت، اینگونه به آن هجمه نمی‌شد.

وی با اشاره به هدایتگری قرآن اظهار داشت: باید به این توجه کرد که قرآن فقط آموزه و درس مسلمین نیست، بلکه برای همه عرصه‌های زندگی بشر است. قرآن کریم در خصوص نظام اجتماعی هم صحبت می‌کند، درباره عدالت مفاهیمی در این کتاب وجود دارد، با قصه‌هایی که دارد جزئیاتی از زندگی بشر را روایت می‌کند.

او با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در سوره فرقان گله می‌کند که قوم من این کتاب را مهجور کرده است، ادامه داد: مهجور نگه داشتن قرآن به این نیست که به آن مراجعه نشود، بلکه به این معنی است که در زمان مشکلات به قرآن مراجعه نشود. قرآن پاسخگوی تمام مسائل کوچک و بزرگ جهان معاصر است، اما به قرآن مراجعه نمی‌شود.

ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای رجوع به قرآن است

ایمانی‌پور با بیان اینکه مساله خانواده و جمعیت در جهان، مساله جدی است و قرآن برای آن آموزه دارد، گفت: ما آموزه‌های قرآن را رها می‌کنیم و به سراغ دستاوردهای بشر و قرائت‌های ساخته دست بشر از خانواده می‌رویم و به همین دلیل است که معنویت در جامعه از بین می‌رود و شاهد بحران معنویت در جامعه هستیم.



رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: روایت‌هایی از بزرگانی مانند ملاصدرا وجود دارد که می‌گوید عمری کتاب‌های مختلف را مطالعه کردند و دیرهنگام به بررسی و تفحص قرآن کریم پرداختند. ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای رجوع به قرآن است تا از آموزه‌های آن که در تمام ابعاد زندگی بشر وجود دارد، استفاده شود.

امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

ایمانی‌پور با تاکید بر اینکه قرآن عامل وحدت جهان اسلام است، افزود: اگر به قرآن تمسک نداشته باشیم، امت اسلامی شکل نمی‌گیرد، امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و اگر می‌خواهیم به تمدن اسلامی دستیابی پیدا کنیم، راهی جز تمسک به قرآن مجید نداریم.

حماسه عاشورا شگفت انگیزترین هویت اسلامی مقاومت و صبراست 

مهدی مصطفوی قائم مقام معاونت ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: این نشست که در روزهای ماه مبارک رمضان و بهار معنویت و طبیعت قرین شده، می تواند دستاوردهای ارزشمند فردی و اجتماعی داشته باشد. 

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران تلاش شده است ساختار حکومتی و قوانین کشور مبتنی بر اصول و قوانین اسلامی و قرآنی باشد و مسئولانی که مردم برای اداره کشور انتخاب می کنند، معتقد و مقید به اجرای قوانین و ارزش های برگرفته از قرآن کریم باشند.

مصطفوی اظهار داشت: ما اعتقاد داریم اسلام به عنوان کامل ترین دین در جهان است و قرآن کریم کامل ترین کتاب و دستور العمل برای راهنمایی بشر است و یکی از مسائل، هویت فرد و جامعه است و هویت در واقع حاصل جمع عناصر فرهنگی و جامعه است که یا  خاستگاه دینی دارد یا تعالیم دینی در آن نقش دارد یا عوامل مادی  و دست ساز بشر تعیین کننده و شکل دهنده آن است. 



وی افزود: سبک زندگ یکی از عوامل جهت دهنده هویت است. انسان در نگرش اسلامی نه موجودی بی اراده و پیش ساخته و تحت جبر است، نه موجودی کاملا آزاد و به خود واگذار شده است. تفکرات غیرالهی هویت انسان را صرفا آزاد می داند که نتیجه این تفکر را در دنیای غرب می بینیم که موجب ظلم، بی بند و باری، غارت، از هم گسیختگی خانواده، از بین رفتن کرامت انسانی و سقوط اخلاق و معنویت در جامعه غربی شده است که نمونه بارز این ظلم و بی بندباری در رژیم صهیونیستی کودک کش و حامیان غربی آن است،

مصطفوی گفت: قرآن کریم به انسان هویت خداباوری می بخشد؛ هویتی با محوریت خداوند در همه شئونات فردی و اجتماعی در زندگی. انسان با هویت قرآن نه ظلم می کند و نه ظلم را می پذیرد. سراسر زندگی او بر اساس عدالت و سرشار از معنویت است و در اطاعت از خداوند، صبور است. زیباترین، تاثیرگذارترین و شگفت انگیزترین هویت اسلامی مقاوم و صبور قرآنی حماسه جاودان عاشورا و غزه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدرت نیروهای مسلح ایران در دنیا کم‌نظیر است
  • امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است
  • ۳ رکن اصلی جامعه ایمانی در نگاه قرآن
  • پیامبر (ص) الگوی انسان قرآنی است + فیلم
  • «محفل امام حسنی‌ها» به دنیا فهماند که ایران با قرآن همراه است
  • پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه آذربایجان شرقی در پی درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی
  • تواضع،خوش اخلاقی و مهربانی سه مولفه برای محبوب شدن انسان‌ها است
  • تحلیلی بر سرنوشت انسان با کتاب «منازل الآخره»
  • رذایل اخلاقی در دنیا علاج نشوند در آخرت سبب هلاکت ما می شوند
  • استقبال تکابی ها از جمع خوانی قرآن کریم